تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان عنوان کرد:

شهرداری اصفهان پیشتاز در صرفه جویی مصرف برق و استفاده از انرژی های پاک

  • کد خبر : 6459
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
شهرداری اصفهان پیشتاز در صرفه جویی مصرف برق و استفاده از انرژی های پاک
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان و مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به منظور بررسی و هماهنگی بیشتر در خصوص اقدامات شهرداری اصفهان مرتبط با مصرف انرژی برق بازدیدی از برخی از معابر شهر اصفهان انجام دادند. در این دیدار که با حضور مدیران شهری و و مدیران شرکت برق صورت گرفت از زحمات شهرداری اصفهان به منظور کاهش مصرف و همچنین ایجاد راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق تقدیر به عمل آمد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری اصفهان در خصوص کاهش مصرف انرژی برق گفت: با توجه به ارزان بودن انرژی در کشور، مصرف آن بسیار بالا بوده و به نظر می‎رسد مشکل اساسی موضوعات فرهنگی است و باید در ارتباط با مباحث فرهنگی و اطلاع‌رسانی عمومی و فعالیت‌های تاثیرگذار برای تغییر رویکرد و دیدگاه مردم اقدامات گسترده انجام شود.
    وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ مجموعه فرهنگی و ورزشی متعلق به شهرداری در شهر، افزود: وجود این مراکز ظرفیت خوبی است تا با همکاری و مشارکت شهرداری و بخش فرهنگی شرکت توزیع برق، اقدامات لازم در زمینه فرهنگسازی و آموزش عمومی را انجام داد همچنین با همکاری سایر ادارات باید مصرف سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، آسانسورها، موتورخانه، سیستم‌های تهویه در ساختمان‌های اداری کاهش پیدا کند و اداره برق نیز باید بسته‌های تاثیرگذارتر برای سایر ادارات در نظر بگیرد.
    وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته با توجه به افزایش سردی هوا و پیک مصرف برق در زمستان و لزوم بهینه سازی و کاهش مصرف ، در سطح عرصه های عمومی خاموشی مدیریت شده و یکی در میان چراغ های فضای سبز و همچنین خاموشی کامل آبنماهای سطح شهر می باشد.
    وی با اشاره به وجود یک هزار و ۴۸۰ انشعاب در سطح شهر که در اختیار شهرداری می باشد اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان‌ها ۱۲ درصد، سیستم روشنایی پارک‌ها ۱۸ درصد، آب‌نماها ۲۹ درصد ، سیستم‌های تامین و انتقال آب ۳۹ درصد و ۲ درصد نیز مصارف متفرقه از جمله ایستگاههای بی آر تی ، دوچرخه و … از سهم مصرف برق شهرداری را به خود اختصاص داده است.
    امیری به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد و گفت: شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشتاز در استفاده از انرژی های تجدید پذیر (خورشیدی) تاکنون توانسته است بیش از ۵۰ % از سهم تکلیفی ۲۰ درصدی از مصرف انرژی خود را از طریق احداث نیروگاههای فتوولتاییک به انجام رساند.
    معاون شهردار اصفهان با اشاره به نیروگاه های خورشیدی شهرداری گفت: از هر ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان هم اکنون تمامی آنها به صورت کامل و با ظرفیت نامی در حال انجام کار است؛ همچنین این تعداد نیروگاه با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در شش ماهه اول سال جاری ۳۴۰ مگاوات ساعت انرژی الکتریکی تولید نموده است.
    حسین امیری ادامه داد: نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی میدان میوه و تره بار و نیروگاه ۱۵ کیلوواتی شهرداری منطقه ۸ نیز اجرایی شده است و تا پایان سال جاری در مدار قرار خواهد گرفت و با اجرایی شدن آنها؛ ظرفیت نیروگاهی شهرداری اصفهان به ۵۶۵ کیلو وات خواهد رسید که در میان کلانشهرها جایگاه نخست و بیشترین ظرفیت تولید انرژی خورشیدی می باشد.

    وی به میزان تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶۷۱ مگاوات ساعت انرژی خورشیدی در سال توسط شهرداری تولید می‌شود که با توجه به توسعه نیروگاه های خورشیدی، تا پایان سال به ۲۰۰۰ مگاوات ساعت در سال افزایش یابد.
    معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید به لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: در سه سال گذشته با انجام ممیزی بر روی مصارف تجهیزات و تاسیسات شهری، مقادیر استاندارد و مصارف در هر بخش مشخص و بر اساس شناسایی گروه های مصرف نسبت به تعریف برنامه و اجرای اقدامات اصلاحی اقدام شده است.
    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به میزان مصرف برق در مناطق ۱۵ گانه شهر، افزود: میزان مصرف برق در مناطق شهرداری مشخص شده و مناطقی که مصرف انرژی بالایی داشتند، اخطار دریافت کردند و میزان مصرف آنها هر ماه ارزیابی می‌شود.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ انشعاب پارک‌ها بصورت هوشمند نصب شده است گفت: سیستم انتقال پساب آب از فیزادان به صورت هوشمند نصب شده و به کاهش بار مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

    معاون شهردار اصفهان ادامه داد: در پارک جوان مصرف برق با اصلاح سیستم‌ها به حداقل رسیده است؛ البته هوشمندسازی سیستم انتقال پساب و چاه‌های آب شهر در حال انجام است و تاکنون ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین به زودی تمام کنتورهای قدیمی غرفه‌داران میدان میوه و تره بار هوشمند می‌شود که این اقدام با انتخاب پیمانکار به زودی انجام خواهد شد.
    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بهبود نورپردازی‌ها و اجرای روش‌های نوین نورپردازی با استفاده از لامپ‎های ال. ای. دی جزو برنامه‌های شهرداری بوده و در دستور کار قرار گرفته است.
    حمید رضا پیر پیران مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص ارائه خدمات مناسب به شهروندان گفت: در ابتدا به عنوان یک شهروند از اقدامات صورت گرفته در خصوص پیاده راه چهارباغ و اقدامات مثبتی که در اصفهان صورت گرفته و در حال انجام است و باعث زیبا سازی و ایجاد فضایی آرامش بخش برای مردم شده است تشکر و قدردانی می نمایم.
    وی همراهی و همکاری شرکت برق و شهرداری اصفهان را نقطه عطفی دانست که موجب ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان خواهد شد و تأکید کرد: این همراهی ها موجب خواهد شد ضمن ایجاد روابط بهتر ، قدم‌های موثرتری در خصوص ارائه خدمات داشته باشیم.
    پیرپیران ادامه داد: در راستای بحث زیباسازی شهر اصفهان در حوزه برق مقرر گردید پایه های مازاد روشنایی در برخی از معابر از جمله پیاده راه چهار باغ عباسی و میدان امام؛ جمع آوری گردد و شهرداری اصفهان برای رفع کسری نوری در برخی از این مسیرها اقدامات لازم را انجام نماید.
    مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در خصوص اقدامات شهرداری اصفهان به منظور کاهش مصرف برق در شهر گفت: ضمن تشکر از شهردار اصفهان و همکاران محترمشان که همراهی کاملی با مجموعه برق اصفهان داشته اند، با توجه به گرانبها بودن انرژی برق می بایست در حوزه مصرف بهینه و به خصوص در مواقع افزایش مصرف مانند پیک تابستان و یا مثل شرایط روزهای اخیر که کسری گاز نیروگاه ها را داریم با همراهی و همدلی تمامی ارگانها و شهروندان نسبت به صرفه جویی اقدام نماییم تا شاهد خاموشی برق نباشیم.
    وی ادامه داد: بعد از اعلام کمبود تأمین گاز برای نیروگاه‌ها ضمن مذاکره با معاونت خدمات شهری از آنها در جهت کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف برق کمک طلبیدیم که در این راستا همراهی بسیار خوبی صورت پذیرفت.
    پیرپیران تاکید کرد: خاموشی آب نماهای اصفهان در این شرایط خاص و همچنین خاموشی مدیریت شده و یکی در میان روشنایی فضای سبز و پیاده راه ها اقدامی مهم و تاثیر گذار از سوی شهرداری اصفهان بوده است.
    وی افزود: در بحث نیروگاههای خورشیدی شهرداری اصفهان پیشتاز احداث نیروگاه خورشیدی بوده است و تا پایان سال بیش از ۵۵۰ کیلو وات نیروگاه خورشیدی توسط شهرداری اصفهان ایجاد خواهد شد.
    حمید رضا پیر پیران ادامه داد: در حوزه مباحث مربوط به انرژی های پاک و همچنین موارد مربوط به استفاده بهینه از انرژی گران بهای برق من به یقین اعلام می نمایم شهرداری اصفهان پیشتاز همه ادارات در حوزه صرفه جویی مصرف برق با استفاده از انرژی های پاک بوده است که در این راستا باز هم از آقای دکتر نوروزی و همکارانشان قدردانی نموده که همیشه کمک شرکت برق برای بحث مدیریت برق اصفهان بوده اند
    وی تاکید کرد: همراهی و کمک شهرداری اصفهان موجب شده است که تا این لحظه خدا را شکر به هیچ عنوان مشکل خاموشی برای شهروندان نداشته باشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6459

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.