تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
11
شفافیت ،توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی

شعار هفته بهزیستی

  • کد خبر : 1377
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
شعار هفته بهزیستی

در نشست مطبوعاتی مدیر کل بهزیستی اصفهان عنوان شد “شفافیت ،توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی” شعار هفته بهزیستی دریا قدرتی پور- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: چهل سال از تاسیس بهزیستی می گذرد و شعار امسال به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی “شفافیت و توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی” است و در این رابطه بهزیستی سعی کرده تا […]

  • در نشست مطبوعاتی مدیر کل بهزیستی اصفهان عنوان شد
    “شفافیت ،توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی” شعار هفته بهزیستی
    دریا قدرتی پور- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: چهل سال از تاسیس بهزیستی می گذرد و شعار امسال به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی “شفافیت و توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی” است و در این رابطه بهزیستی سعی کرده تا آنجا که می تواند به وظایفش عمل کند .
    مرضیه فرشاد در یک مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: بخش زیادی از خدماتی که در بهزیستی به مردم ارایه می شود، با حمایت خیران است و می توان اعلام کرد که دو سوم خدمات در بخش غیردولتی و توسط مردم انجام می شود و اگر خیران کمک نکنند خدمات بهزیستی به یک سوم تقلیل می یابد.
    فرشاد با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ۴۰ سال کاری پشت سر گذاشته و امیدوارم به بلوغ کاری رسیده باشد، افزود: بلوغ در شرایطی اتفاق می افتد که منابع با مطالبات مشخص وجود داشته باشد اما در بهزیستی هیچ کدام مشخص نیست.
    وی با اشاره به موافقت با احداث مراکز نگهداری از بیماران روانی مزمن در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان در سال گذشته، اظهار داشت: هم اکنون دو مرکز نگهداری ویژه دختران و پسران در مراحل صدور مجوز است، اما آماده پذیرش نیستند.
    وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵۰ خیریه در استان مشغول فعالیت هستند و خدمات بسیار ارزشمندی ارائه می کنند، افزود: سازمان بهزیستی باوجود این همه وظیفه در حوزه حمایتی و خدماتی، کماکان رو به جلو حرکت می کند و تاب آور است.
    وی با بیان اینکه به طور کلی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) دو دستگاه حمایتی هستند که معمولا با هم در ارتباط اند، افزود: گاهی مددجوی معلول تحت پوشش کمیته امداد برای توانبخشی از ما خدمات می گیرد که در این موارد استعلام می کنیم و حتی برای برخی ضروریات، آگاهانه و با توافق تعامل می کنیم، ولی در خدمات تخصصی مثل صدور پروانه برای مراکز مشاوره، مهدهای کودک و درمان اعتیاد کمی مشکل داریم که اگر اینها حل شود هم پوشانی در سایر بخش ها نداریم.
    فرشاد درمورد مرکز نگهداری از افراد زیر ۱۸ سال دارای اختلال روانی، نیز بیان داشت: در کتاب های روان شناسی در مورد افراد زیر ۱۸ سال کودکان با اختلال روانی اصرار شده که کودک مارک دار نشود و تشخیص قطعی اختلال روانی برای بعد از ۱۸ سالگی گذاشته شود، به همین خاطر تا پیش از این هیچ اقدامی برای راه اندازی مراکز نگهداری افراد زیر ۱۸ سال دارای اختلال روانی در استان نشده بود و فقط بخش روانپزشکی اطفال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وجود داشت، ولی با تمهیداتی که اندیشیده شد توانستیم از سال ۹۶ برای مراکز نگهداری افراد زیر ۱۸ سال دارای اختلال روانی در استان اعلام نیاز کنیم.
    وی گفت: از سال گذشته با این موضوع موافقت شد تا مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن ۱۲ تا ۱۸ در استان دایر شود، اگرچه با شیوع ویروس کرونا در این زمینه تاخیر اتفاق افتاد، اما با پیگیری هایی که اخیرا دوباره انجام شده در آینده نزدیک ۲ مرکز ویژه دختران و پسران راه اندازی می شود.

    شعار هفته بهزیستی

    شعار هفته بهزیستی

    به گفته فرشاد در هفته بهزیستی، ۲ هزار و ۳۲۳ عنوان پروژه در در استان به بهره برداری می رسد و ۱۳ مرکز مشاوره، ۲ مهدکودک، پروژه اشتغال برای ۲ هزار و ۲۴۵ مددجوی بهزیستی، مسکن برای ۵۵ خانواده بهزیستی، ۳ مرکز اقامتی میان مدت، ۲ کلینیک مددکاری و دو خیریه در این هفته راه اندازی می شود.
    وی ادامه داد: بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۲ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال اعتبارات بخش غیردولتی و خیریه ها برای افتتاح پروژه های اداره کل بهزیستی استان اصفهان است.
    وی همچنین به افتتاح پروژه مسکن مددجویان بهزیستی به صورت آنلاین در کشور همزمان با هفته بهزیستی اشاره و خاطرنشان کرد: تنها برنامه افتتاح اداره کل بهزیستی استان اصفهان که به صورت حضوری انجام می شود افتتاح پروژه های مسکن در شهرستان دهاقان است و بقیه برنامه ها به صورت آنلاین انجام می شود.
    مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با اشاره به بازدید ۳۰ تیم آموزش دیده از ادارات در زمینه مناسب سازی فضا برای معلولان، گفت: در مجموع بین سال های ۹۶ تا ۹۷، تردد معلولان در ادارات ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده ولی در شهرستان ها همچنان مشکل وجود دارد و بیشترین مشکل هم آسانسور است.
    فرشاد در رابطه با مناسب سازی معابر شهر اصفهان نیز گفت : با شهرداری اصفهان مذاکرات خوبی انجام شده و بیش از ۶۰ درصد معابر شهر اصفهان مناسب سازی شده و اصلاح معابر عمومی تقریبا رشد خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم با این تدابیر خدمت مناسبی به معلولان بدهیم.

    در ادامه مجتبی ناجی، معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در سال ۹۸ ، ۲۰۷ کودک کار و خیابان شناسایی و به بهزیستی ارجاع شدند اظهار داشت : این کودکان طی ۲۱ روز که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند مراحل شناسایی خانواده هایشان و حمایت از کسانی که خانواده ای ندارند انجام می گیرد.
    وی با اشاره به وجود یک مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانوار در اصفهان تصریح کرد: به کودک هیچ‌وقت جدا از خانواده نگاه نمی‌کنیم و در اکثر اوقات باید خانواده را توانمند کنیم تا کودکان خود را مورد استفاده ابزاری قرار ندهد و از آنها برای تامین معاش یا مواردی چون دستفروشی استفاده نکند.
    معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وجود یک مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانوار در اصفهان تصریح کرد: به کودک هیچ‌وقت جدا از خانواده نگاه نمی‌کنیم و در اکثر اوقات باید خانواده را توانمند کنیم تا کودکان خود را مورد استفاده ابزاری قرار ندهد و از آنها برای تامین معاش یا مواردی چون دستفروشی استفاده نکند.
    ناجی با تاکید بر اینکه سلب حضانت تنها راهکار برای هر کودک کار و خیابان نیست، اظهار کرد: نباید چندان به این رویکرد پرداخت بلکه باید خانواده ساماندهی شود.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1377

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.