تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
6

شاخ و شونه کشیدن شاخ های اینستا

  • کد خبر : 7297
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
شاخ و شونه کشیدن شاخ های اینستا
از وقتی که سایه سنگین فضای مجازی روی زندگیمان افتاده و در شبکههای اجتماعی و ارتباطی غرق شدهایم، پدیده شهرت آنی و سلبریتیهای آنلاین و اینستاگرامی هم داغ است. اینجا میخواهیم نگاهی کنیم به چند نفر از کسانی که امسال ناگهان در آسمان مجازی منفجر شدند.
  • ریحانه پارسا

    یکی از سینماگرانی که با او کار کرده می‌گوید، ریحانه «جلب توجه» و دیده شدن را در DNAاش دارد. برای همین هم توانسته در دو سال، از بازیگری در سریال تلویزیونی «پدر»، به شاخ شاخ‌ها تبدیل شود! ریحانه پارسا هم برای سلبریتی بودن حاضر است به هر آتشی وارد شود. از ازدواج با مهدی کوشکی مسن‌تر و طلاق و بعد مهاجرت و بدن‌نمایی، تا حضور در کلیپ شادمهر عقیلی و تبلیغات و عشوه و هر چیز دیگری که به عقل ما هم نمی‌رسد، ولی به ذهن این سلبریتی ۲۲ ساله خواهد رسید. نکته درباره ریحانه پارسا، شتاب وحشتناک اوست و این انتظار که با این سرعت چه سرنوشتی در انتظار خودش و دنبال‌کنندگان میلیونی‌اش خواهد بود. او بی‌تردید یکی از پدیده‌های سال ۹۹ بود.

    سهیل سنگرزاده
    «چطـوری جـون دل؟ برقـراری عزیـز؟» بعیـد اسـت بـا خوانـدن اینهـا لحـن و صـدای خـاص ســهیل ســنگرزاده در مغزتــان زنــده نشــده باشــد. یــک ســلبریتی یک شــبه، دیگــر کــه حتــی جامعه شــناس ها و رفتارشــناس ها ســخت بتواننــد، توضیــح بدهنــد کــه چطــور تبدیــل شــده بــه پدیــده فضــای مجــازی و مــورد توجــه ایرانی هــا. کســی کــه حتــی مادربــزرگ مــن هــم میشناسـدش و از وزیـر و وکیـل، بسـیاری در صحبـت کـردن از عبـارات او اسـتفاده میکننـد. حـالا دیگـر همـه میداننـد کـه سـهیل سـنگرزاده بدنسـاز بندرعباسـی اسـت. هیکلـی، لبخنـد بر لبـی کـه در کالیفرنیـا زندگـی می کنـد و جیـغ میزنـد زندگـی اش در سـواحل اقیانـوس آرام حســابی بــر مــدار اســت کــه میتوانــد ایــن کلیپ هــای بــه قــول طرفدارانــش انگیزشــی را منتشــر کنــد. ویدئوهایــی کــه احتمــالا مشــخص ترین مخاطبــش خــود ســهیل اســت و یکــی بایــد بهــش بگویــد، حــال مــا ایرانی هــا را احتمــالا نمیدانــی، ولــی خــودت، «ســر کیفــی، بـد جورهـم سـر کیفـی!

    سهیل سنگرزاده

    ساسی مانکن

    اجازه بدهید درباره‌اش چیزی ننویسیم که زبان قاصر است. حتی توصیف کار‌های ساسی هم بدآموزی دارد. فقط به این فکر کنید که به محض انتشار تیزر ویدئوی تازه‌اش با آن فرد معلوم‌الحال، موجی از دابسمش از سوی جوانان ایرانی ساخته و برای ساسی فرستاده شد. اجازه بدهید از تاثیر کارهایش و از خودش چیزی نگوییم. اجازه بدهید سکوت کنیم.

    این فهرست هم می‌توانست بسیار طولانی شود. از علی‌اکبر رائفی‌پور که پرچمدار خبرسازی و حاشیه است تا دکتر محمدرضا هاشمیان پزشک معالج میناوند و انصاریان که یک شبه خود را به ریسمان شهرت رساند تا شهاب حسینی و جنجال‌های ماسکی-واکسنی اخیرش تا حتی دکتر جهانپور و دکتر نمکی و خیلی دیگر از عزیزان که به دلیل ضیق وقت و جا و کلمه، باید از همگی عذر بخواهیم!

    ساسی مانکن

    تتلو، ندا یاسی، مهراد جم و …
    انـگار گنگـی هسـتند و هـر روز هـم بـه اعضـای آن اضافـه میشـود. تتلـو کـه مثـل همـه ایـن چنـد سـال خـود را در قلـه توجـه ایرانی هـا نگـه داشـته. اگـر جـای بیشـتری بـرای تتـو روی اندامـش هـم نداشـته باشـد، بلـد اسـت بـا کارهـای عجیـب، بـا شـایعه مـرگ و خودکشـی و هـزار داسـتان دیگـر خـود را شـاخ فضـای مجـازی نگـه دارد. همانطـور کـه نـدا یاسـی بلـد اسـت. او کـه دربـاره هویـت واقعـی اش روایـات متفاوتـی مطـرح اسـت، ظاهـرا بـا پاسـپورتی کانادایـی زندگـی میکنـد.
    نــدا یاســی بــا فحاشــی بــه ایــن و آن و رفتــاری نامتعــادل، شــخصیتی پرتناقــض از خــود بــه نمایــش گذاشـته و هرچـه هسـت توانسـته میلیونهـا فالوئـر اینسـتاگرامی اش را راضـی نگـه دارد تـا هـر روز هـم بیشــتر شــوند. او بــا تبلیــغ بــرای ســایت های شــرطبندی، بــا لایوهایــی کــه میدهــد و بــا قصه هــای راسـت و دروغـش همچنـان تـوی بـورس اسـت. اتفاقـی کـه امسـال بـرای مهـراد جـم یـا همـان محسـن سـعیدی کیای خودمـان افتـاد. خواننـده جــوان و شـهرت طلبی کـه بـا رفتـن از ایــران و پیوسـتن بـه دنیـا جهانبخـت خـود را در دنیـای پرتلاطـم سـلبریتی ها غـرق کـرد. بـه ایـن جمـع میتوانیـم اسـامی متعـددی از شــاخهای اینســتاگرامی اضافــه کنیــم کــه همگــی در کار تبلیغــات و شــرطبندی و خودنمایی انــد. آرات و پـدر آرات و ساشـا سـبحانی و بقیـه..

    تتلو، ندا یاسی، مهراد جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7297

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.