تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

سیری در گالری آپادانا از موزه هنرهای معاصر اصفهان

  • کد خبر : 4240
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
سیری در گالری آپادانا از موزه هنرهای معاصر اصفهان
موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به زودی میزبان مجموعه‌ای از آثار به نمایش درآمده در گالری آپادانا خواهد شد.
  • مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: اقتصاد هنر در گالری‌ها بسیار پررنگ است و گردش مالی یک گالری می‌تواند هم به سود هنرمند باشد و هم به سود جامعه و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های هنرهای تجسمی در تمام دنیا مقوله گالری‌داری است.
    مهدی تمیزی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های برپایی نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر اصفهان در سه سال گذشته تکریم گالری‌داران پیشکسوت اصفهان بوده و هست. در میان گالری‌هایی که از ۴۰ سال پیش تاکنون در اصفهان تأسیس شده برخی از آنها یکی دو سال بیشتر دوام نیاوردند و برخی نیز فعالیت مستمر نداشتند اما گالری کلاسیک که در کوچه مادی نیاصرم در خیابان چهارباغ عباسی و به مدیریت مرتضی بخردی تأسیس شد حدود ۲۰ سال و از دهه ۶۰ تا دهه ۸۰ فعالیت کرد و یکی از مهم‌ترین عرصه‌های ظهور هنرمندان در اصفهان بود که امکان تماشای آثار هنرمندان هنرهای تجسمی را به خوبی میسر می‌کرد.
    وی ادامه داد: موزه هنرهای معاصر اصفهان در آذرماه ۱۳۹۷ و به مناسبت روز نکوداشت اصفهان نمایشگاهی از آثار کلکسیون گالری کلاسیک در تمام گالری‌های این موزه برپا کرد که بخشی از آنها آثار هنرمندان هنرهای تجسمی بود که مرتضی بخردی در طول ۲۰ سال خریداری کرده بود. همچنین گالری دیگری نیز به آثار دکوراتیو ایشان که خود از معماران به‌نام ایران است اختصاص پیدا کرد.
    مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: در آذرماه امسال نیز به مناسبت روز نکوداشت اصفهان به آثار به نمایش درآمده در گالری آپادانا می‌پردازیم. این گالری پس از گالری کلاسیک دارای طولانی‌ترین زمان فعالیت است و نقش بسیار مهمی در گذار هنرهای تجسمی اصفهان از هنرهای سنتی به هنرهای نوگرا داشته است.
    تمیزی با اشاره به آغاز فعالیت گالری آپادانا از سال ۱۳۸۶ و به مدیریت ژیلا منانی در خیابان آپادانا اصفهان بیان کرد: نمایشگاه «مروری بر فعالیت‌های هنری گالری آپادانا» شامل دو بخش خواهد بود؛ نخست آثار متعلق به هنرمندان هنرهای تجسمی که در کلکسیون خانم ژیلا منانی قرار دارد و بخش دوم نیز به آثار خود ایشان که نقاشی نوگرا است و آشنایی کاملی با هنرهای معاصر در ایران و خارج از کشور دارد اختصاص یافته است.
    وی نمایشگاه مروری بر فعالیت‌های هنری گالری آپادانا را نمایشگاه ارزشمندی برای تاریخ هنرهای تجسمی اصفهان دانست، چون این گالری نقش مهمی در گذار از دوران سنت‌گرایانه به دوران نوگرایانه در هنر اصفهان داشته است.
    به گفته مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان، قرار است بیش از ۳۵۰ اثر تجسمی، مجسمه و ویدئو آرت که در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۹ در گالری آپادانا به نمایش درآمده است در تمام گالری‌های موزه هنرهای معاصر اصفهان پیش چشم علاقه‌مندان قرار گیرد.
    این نمایشگاه تا ۲۸ آذرماه روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

    سیری در گالری آپادانا از موزه هنرهای معاصر اصفهان

    سیری در گالری آپادانا از موزه هنرهای معاصر اصفهان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4240

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.