تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

سه سوت سوپ

  • کد خبر : 4216
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
سه سوت سوپ
نشسته اید و نمی دانید چه بپزید و در ضمن حال بلند شدن و درست کردن یک غذای مفصل را هم ندارید چاره کار شما دست ماست.
  • سوپ نخودفرنگی ، سوپ فصل

    سه سوته می توانید سوپی درست کنید که آقای خانه دستانش را هم بخورد. این سوپ خوشمزه برای پیر و جوان و بچه و بزرگ دلپذیر است و در فصلی که گرما از سر و کولش بالا می رود و میلی به غذا نمی ماند می تواند منوی خوبی باشد. پس چرا معطلید همین حالا دست به کار شوید و سلطان سفره تان را آماده کنید.

    • مواد لازم برای ۴ نفر:

    ▪ ۷۵ میلی لیتر یا ۵ قاشق سوپ خوری روغن زیتون

    ▪ ۲ عدد پیاز بزرگ (ریز خرد شود)

    ▪ یک عدد ساقه کرفس (نگینی خرد شود)

    ▪ یک عدد هویج (نگینی خرد شود)

    ▪ یک حبه سیر (ریز خرد شود)

    ▪ ۴۰۰ گرم یا سه و یک دوم فنجان نخودفرنگی

    ▪ ۹۰۰ میلی لیتر یا سه و سه چهارم فنجان آب مرغ

    ▪ ۲۵ گرم برگ ریحان تازه (خرد شود)

    ▪ نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

    ▪ تعدادی برگ ریحان تازه و کمی پنیر پارمیسان برای تزیین

    • طرز تهیه

    ۱) روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ داغ کنید. سپس پیاز، کرفس، هویج و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و در ظرف را بگذارید. شعله اجاق گاز را کم کنید و مدت ۴۵ دقیقه صبر کنید تا سبزیجات به آرامی همزمان با سرخ شدن پخته شوند. در طول این مدت چند بار در ظرف را برداشته و مواد را هم بزنید تا ته نگیرند.

    ۲) نخودفرنگی و آب مرغ را به مواد فوق اضافه کنید و بگذارید تا مایع به جوش آید. برای به جوش آمدن آن لازم است شعله اجاق گاز را زیاد کنید ولی پس از آن شعله را کم کرده و ریحان خرد شده و نمک و فلفل را به بقیه مواد بیفزایید سپس ۱۰ دقیقه دیگر موارد را حرارت دهید.

    ۳) مواد سوپ را با قاشق کم کم به داخل دستگاه غذاساز و یا مخلوط کن بریزید به این ترتیب سوپ حاوی مواد مختلف رنگی، به مایه ای کرم رنگ و یک دست تبدیل می شود. این مایه را به قابلمه برگردانیده و با چند برگ ریحان و مقداری پنیر پارمیسان تزیین کنید. در صورتی که آب مرغ در دسترس نداشتید، همان میزان آب جوشیده را با یک عدد قرص عصاره مرغ و یا سبزیجات به صورت جداگانه با هم مخلوط کرده و سپس به مواد اضافه کنید.

    نظر کارشناس:اندر خواص نخود از فرنگ آمده

    نخود! نخودفرنگی! سبز و کوچک و نرم! زیبایی بخش سالاد الویه و سوپ و سالاد ماکارونی.

    این نخودهای کوچک علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه‌ی کوچکی از مواد مغذی هستند که خدمت زیادی به سلامتی ما می‌کنند.  اگر می‌خواهید باک ویتامین C بدن تان را پر کنید، افسردگی را از خود دور کنید یا از قلب تان حفاظت کنید و غیره از مصرف این نخودهای سبز کوچک غافل نشوید. با ما باشید تا بیشتر با خواص نخودفرنگی آشنایتان کنیم.

    نخودفرنگی سرشار از ویتامین C

    کارشناسان در تحقیقات خود دریافته اند که نصف فنجان نخودفرنگی پاک شده یعنی در حدود ۹۰ گرم از این نخودهای سبز ۵۰ درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن و همچنین برای ساخت کلاژن لازم است. باید بدانید که کلاژن پروتئین لازم برای  سلامت غضروف ها، پوست و تاندون‌ها می‌باشد و بدون آن کار این بافت‌ها لنگ می‌شود. از این‌ها گذشته وجود ویتامین C  برای جذب بیشتر آهن لازم است. باید بدانید که بدن ما نمی‌تواند این ویتامین را ذخیره کند برای همین لازم است که هر روز ویتامین C بدن تان را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین تامین کنید. مصرف نخودفرنگی یکی از روش‌های تامین این ویتامین ضروری بدن می‌باشد.

    نصف فنجان نخودفرنگی پخته شده ۲۵ درصد نیاز روزانه‌ی ما به منگنزرا تامین می‌کند. منگنز یکی از عناصر کلیدی آنزیمی است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. متاسفانه کار رادیکال‌های آزاد تخریب و آسیب‌رسانی به سلول‌های بدن است

    نخودفرنگی بخورید افسردگی از شما دور شود

    نخودفرنگی خام و پخته منبع خوب اسید فولیک یا همان فولات محسوب می‌شود. در واقع نصف فنجان نخودفرنگی حدود ۱۳ درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تامین می‌کند. اسید فولیک یکی از آن ویتامین‌های لازم و ضروری بدن است. نتایج یک پژوهش فنلاندی که در سال ۲۰۱۲ درJournal of AffectiveDisorders  به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که کمبود اسید فولیک در بدن خطر بروز علائم افسردگی را بالا می‌برد. در این پژوهش ثابت شد افرادی که اسیدفولیک بیشتری دریافت می‌کنند به میزان ۵۰ درصد کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. پس اگر می‌خواهید افسردگی از شما دور شود بهتر است در مصرف نخودفرنگی سخاوت بیشتری به خرج دهید.

    نخودفرنگی دوستدار قلب شما

    ۹۰ گرم نخودفرنگی پخته شده یعنی معادل نصف فنجان حدود یک چهارم نیاز روزانه‌ی ما به فیبرها را تامین می‌کند. نتایج یک پژوهش سوئدی که روی بیش از ۲۰۰۰۰ نفر انجام شده بود نشان می‌دهد خانم‌هایی که تغذیه‌ی‌شان سرشار از مواد غذایی حاوی فیبر است کمتر از خانم‌هایی که فیبر کمتری مصرف می‌کنند در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌گیرند. در خصوص آقایان نیز باید بگوییم داشتن تغذیه‌ی سرشار از فیبر خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4216

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.