تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8

سرمایه ای که به شـما خیانت نمی کند

  • کد خبر : 1826
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
سرمایه ای که به شـما خیانت نمی کند
به نظر می رسد که بازه بازگشت سرمایه به نسبت میزان تقاضای مسکن درهر منطقه مشخص می شود و توسعه منطقه ایی از طریق رشد و تنوع کارکرد صورت می پذیرد.
  • محمد ایوبی پور – بازار مسکن همواره به عنوان بستری برای سرمایه گذاری مطرح بوده است. همین موضوع باعث شده که در چند سال اخیر همراه با رشد نرخ تورم شاهد افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن هم باشیم. تا جایی که سرمایه گذاری در املاک امروزه یکی از متداولترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود.

    در طی چند ساله اخیر با رقم خوردن شرایطی خاص در زمینه های اقتصادی بسیاری از اقشار جامعه به این اندیشه رسیدند که نقدینگی خود را به سرمایه تبدیل کنند.

    شاید به همین خاطر است که با افزایش چشمگیر قیمت مسکن دریک سال گذشته بازار خرید و فروش ملک هم تکان خورد و بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جذب کرد، بنابراین افراد زیادی علاوه بر تامین نیاز مسکن به فکر سرمایه گذاری در این زمینه هم افتادند.

    این اتفاق تا جایی پیش رفت که هر فرد با توجه به علاقه و یا مهارت فردی، یا به سمت خرید زمین ، باغ یا واحد تجاری و غیره …سوق پیدا کرد.

    خیلی ها اعتقاد دارند که با رشد روز افزون تورم، سرمایه گذاری در ملک با حداقل رشد توام است، اما از سویی دیگر بسیاری هم معتقدند که همیشه حداقل سود را داراست، اما با انتخاب درست و به موقع می توان این سودهی را به نحو احسن افزایش داد.

    شاید اولین سوال برای هر خریدار و شخصی که می خواهد وارد حوزه مسکن شود این است که در کدام منطقه و چگونه سرمایه گذاری کند؟ یا این دغدغه پیش بیاید که آیا توجیه اقتصادی بر روی زمین با وجود قیمت های سر به فلک کشیده مصالح توجیه پذیر است یا خیر؟ و بازه بازگشت سرمایه چقدر خواهد بود؟ این ها همه سوالاتی است که هر کس در هنگام تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در املاک به ذهن هر فردی خطور می کند. باید توجه داشت که اگر هزینه ساخت و ساز، بدون اینکه هزینه های مربوط به پروانه ساخت و غیره را مورد توجه قرار دهیم، به نسبت در تمام نقاط یک شهریکی است، اما قیمت آن کاملا متفاوت است.

    به نظر می رسد که بازه بازگشت سرمایه به نسبت میزان تقاضای مسکن درهر منطقه مشخص می شود و توسعه منطقه ایی از طریق رشد و تنوع کارکرد صورت می پذیرد. این در حالی است که گسترش ارتباطات فیزیکی نظیر جاده های بین شهری، بین استانی و راه آهن و همچنین حمل نقل داخل شهری همانند مترو ومونوریل باعث رشد منطقه می شود و موضوعی حائز اهمیت است. درنتیجه با تنوع فعالیت و سرمایه گذاری در منطقه، قیمت مسکن با شتاب بیشتری به سوی توسعه می رود.

    این در حالی است که مناطق در حال توسعه، نیاز به تکنولوژِی های متنوع دارند که اولا باید با ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی ً تکنیکی و اداری این مناطق متناسب بوده و ثانیا تناسبی با اندازه و سطح توسعه آن نیز داشته باشد، می توان گفت این خصوصیات می تواند در تقاضا تاثیر بسزایی داشته باشد.

    از جمله فاکتورها و معیارهایی که در خرید و تقاضا از سوی متقاضی یا مصرف کننده املاک موثر است می توان به دسترسی آسان به نقاط مختلف شهری،نزدیک بودن به سیستم حمل و نقل سریع شهری ،نزدیک بودن به سیستم حمل نقل بین شهری،دسترسی آسان به مراکز خرید،دسترسی به مراکز تفریحی،دوری از آلودگی ،حس امنیت در منطقه ونزدیکی به ادارات و دانشگاه اشاره کرد. افزایش زیاد قیمت در کلان شهر ها همچون شهر اصفهان تقاضا در حاشیه شهر را دوچندان می کند. چرا که قدرت خرید در مرکز شهرکاهش یافته و نا خودآگاه تقاضا چه جهت خرید و چه رهن واجاره به سمت حاشیه ها حرکت می کنند.

    حاشیه شهر و شهرک ها زمانی می توانند نیاز متقاضی را بر طرف نمایند که حتی الامکان امکانات مناسبی را برای افراد داخل شهر فراهم سازند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1826

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.