تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

زمین خوارها باید پس بدهند

  • کد خبر : 7911
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
زمین خوارها باید پس بدهند
به گفته معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و #شهرک‌های_صنعتی_ایران از این پس قرار است کمیته‌ ویژه‌ای، بازپس‌‌گیری اراضی شهرک‌های صنعتی را از افرادی که زمین در اختیار گرفته اما قصد بهره‌‌برداری از آن برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را نداشته و تنها زمین را به قصد سوداگری در اختیار دارند، برعهده بگیرد. رویکردی که بی‌شک گامی اساسی در توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی کشور خواهد بود.
  • دکتر علی رسولیان در اینباره گفته است:

    ?بخشی از مشکلاتی که اکنون در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با آن مواجهیم، مربوط به واحدهایی است که در سال‌های گذشته زمین در اختیار گرفتند، اما این تحویل زمین منجر به تولید نشده است.

    ?با انجام بررسی‌ها در این زمینه با تشکیل کمیته‌ای ویژه، قصد داریم افرادی که زمین در اختیار گرفته اما قصد بهره‌ برداری از آن برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را ندارند و تنهازمین را به قصد سوداگری در اختیار دارند، بازپس بگیریم.

    ?برنامه امسال ما بازپس‌ گیری ۴۰۰ هکتار از این اراضی با کمک دستگاه قضایی است.

    ?امسال در دستورالعمل واگذاری زمین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، فروش زمین به غیر را ممنوع کردیم و افراد باید حتماً پایان کارشان را تحویل دهند تا پس از آن پروانه بهره برداری به آنان اعطاء کنیم؛ به این ترتیب می‌خواهیم جلوی اقدامات غیرصنعتی، دلالی و سوداگری را بگیریم.

    ?طبق برنامه اراضی که از این طریق آزادسازی می‌شوند، به واحدهای فناور و دانش بنیان، واحدهایی که به تولید داخل و افزایش عمق ساخت داخل اهتمام داشته باشند و همچنین واحدهایی که به تولید کالاهای جایگزین واردات خواهند پرداخت، تخصیص خواهد یافت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7911

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.