تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
6

رونمایی از “اطلس آمایش مشارکت اجتماعی” برای اولین بار

  • کد خبر : 6032
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
رونمایی از “اطلس آمایش مشارکت اجتماعی” برای اولین بار
اطلس آمایش مشارکت اجتماعی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برای اولین بار از سوی اداره مشارکت های فرهنگی و اجتماعی رونمایی می شود.
  • مسئول سازمان های مردم نهاد معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی به تشریح برنامه های اداره مشارکت های فرهنگی و اجتماعی در ایام دهه فجر پرداخت.
    ژاله کرمانی به رونمایی از مجموعه داستان های “دست های کوچک، مهربانی های بزرگ” اشاره کرد و گفت: این کتاب ها با هدف فرهنگ سازی و نهادینه کردن کارهای داوطلبانه و ارتقا مسئوليت يذيرى در کودکان به سفارش اداره مشارکت های فرهنگی و اجتماعی به قلم بنفشه رسولیان به نگارش درآمده است.
    وی با اشاره به سه جلدی بودن این کتاب اظهار داشت: کودکان با مطالعه این کتاب ها از سن کم با کارهای داوطلبانه آشنا شده و یاد می گیرند در کار خیر پیش قدم شوند.
    ژاله کرمانی در ادامه افزود: برای اولین بار اطلس آمایش مشارکت اجتماعی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان از سوی اداره مشارکت های فرهنگی و اجتماعی رونمایی می شود که بیانگر تعداد سازمان های مردم‌نهاد در مناطق ۱۵ گانه شهرداری و تطابق موضوعات اجتماعی با طرح وظایف این سازمان ها است.
    مسئول سازمان های مردم نهاد معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی تصریح کرد: همچنین در ایام دهه فجر از نسخه ديجيتال كتاب “مهربانى هاى ريزه میزه” ویژه گروه سنى الف با هدف ارتقاى فرهنگ مشاركت اجتماعى و كارهاى داوطلبانه نیز رونمایی خواهد شد.
    به گفته کرمانی، در این مجموعه پنج جلدی موضوعاتی شامل همدلی، همکاری و مشارکت در قالب داستان به کودکان آموزش داده می شود.
    وی در ادامه به برگزاری برنامه “اصفهان شهر داوطلبان و خیرین” اشاره کرد و افزود: این ویژه برنامه به منظور پاسداشت از خیرین و داوطلبان که در دوران بحران کرونا، خدمات شايان توجهى به شهروندان انجام داده اند، صورت می گیرد.
    کرمانی ادامه داد: با مشاركت دانشگاه علوم پزشكى اصفهان اين افراد شناسایى شده و با حضور مدیران ارشد شهری از ۲۵ خیر بزرگوار حوزه سلامت تقدير به عمل خواهد آمد.
    مسئول سازمان های مردم نهاد معاونت اجتماعی بازدید از خیریه آشیانه رحمت الهی را از دیگر برنامه های اداره مشارکت در ایام دهه فجر معرفی کرد و گفت: مراکز شبه خانواده زیر مجموعه بهزیستی هستند وکودکان ۶ تا ۱۸ سال بی سرپرست و بد سرپرست در این مراکز نگهداری می شوند.مرکز نگهداری دختران به همت خیریه آشیانه رحمت الهی و مساعدت خیران و حمایت مدیریت شهری در حال تکمیل می باشد و مرکز پسران نیز به بهربرداری رسیده است.
    کرمانی به برنامه فراخوان از طرح های منتخب کانون های فرهنگی مساجد و تشکل های مردمی همزمان با دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: با تعيين موضوعات، فراخوان حمايت از طرح ها به كانون هاى فرهنگى مساجد و تشكل هاى مردمى و سازمان هاى مربوطه همانند شوراى هماهنگى سازمان تبليغات اسلامى، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شوراى امر به معروف و نهى از و منكر و دبيرخانه كانونهاى فرهنگى هنرى مساجد اطلاع رسانی شد و طرح هاى ارسالى منتخب به صورت مشاركتى برگزار خواهد شد.
    وی با بیان اینکه این برنامه ها به صورت مجازی اجرا می شود، برگزاری مسابقه کتابخوانی، خاطره نگاری بزرگان محله از ایام انقلاب، تبیین گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای سرودهای انقلابی را از جمله طرح های مشارکتی اجرا شده در دهه فجر عنوان کرد.
    کرمانی با اشاره به رونمایی از نماد سازمان های مردم نهاد خاطرنشان کرد: نظر به گفتمان مدیریت شهری در خصوص حمایت، تعامل و مشارکت با سازمان های مردم نهاد و حضور گسترده و همه جانبه آن ها در جهانشهر اصفهان، اداره مشارکت های اجتماعی به پاسداشت فعالیت های موثر تشکل های مردمی، نمادی با عنوان مشارکت اثر استاد نعمت الهی تهیه شده و در یکی از میادین شهری نصب خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6032

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.