تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
5
رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دیابتی ها بعد از افراد چاق بیشترین مراجعین به متخصصین تغذیه هستند

  • کد خبر : 7885
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
دیابتی ها بعد از افراد چاق بیشترین مراجعین به متخصصین تغذیه هستند
رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دیابتی ها بعد از افراد چاق بیشتری مراجعین به متخصصین تغذیه هستند و پس از آن افراد مبتلا به چربی خون و فشارخونی ها قرار دارند.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه دیابت اصفهان، دکتر محمد حسن انتظاری در ارتباط با تغذیه بیماران دیابتی اظهار داشت: تغذیه در پیشگیری و بهبودی بیماران دیابتی نوع یک و انسولینی نقش زیادی ندارد که کمتر از ۱۰ درصد جمعیت بیماران دیابتی را تشکیل می دهند.
    وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ درصد بیماران دیابتی نوع ۲ هستند و تغذیه نقش زیادی در پیشگیری و بهبودی این دسته از بیماران دیابتی دارد، ادامه داد: بیماران دیابتی همانند بیماران عادی نیاز به مواد مغذی، پروتئین و قند دارند و بیش از نیمی از انرژی از طریق قندها تامین میشود.
    رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تکیه بر این مثال که اگر یک هفته باران شدید بیاید قطعا شاهد سیلابی شدن و خرابی خواهیم بود اما اگر یک هفته برف داشته باشیم هیچ سیلابی راه نمی افتد، ادامه داد: مصرف مواد غذایی که جذب سریع قند خون دارند مثل موز حکایت همان باران را دارد اما مصرف مواد غذایی که جذب قند خون کند است مثل میوه جات و سبزیجات و غلات و نان سبوس دار حکایت همان برف است .
    وی با بیان اینکه دیابتی ها باید تغذیه خود را به سمت مواد غذایی ببرند که جذب قند در آن کند است، اضافه کرد: استفاده از سیب به خاطر جذب کند قند خون برای بیماران دیابتی توصیه میشود.
    وی با اشاره به اینکه برای بیماران دیابتی توصیه می شود که هیچ گاه برنج ساده مصرف نکنند بلکه پلوسبزی، پلوعدس، پلوکلم و غیره میزان جذب قند را کاهش میدهد، ادامه داد: شیر یکی دیگر از مواد غذایی است که برای بیماران دیابتی توصیه می شود زیرا که روند جذب قند کندی دارد اما باید کم چرب باشد.
    انتظاری مصرف گوشت های سفید به ویژه ماهی را برای بیماران دیابتی توصیه کردو ادامه داد: مصرف ماهی ضمن اینکه بدن را در مقابل کرونا مقاوم می کند برای بهبودی بیماری دیابت هم توصیه می شود.
    وی گفت: بدنبال اصلاح تغذیه به خوبی می توانیم دیابت نوع ۲ را که امروزه با شیوع بالایی از آن روبروهستیم، پیشگیری کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7885

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.