تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
8
دکتر آمریکا علیه واکسن کووید 19

دکتر آمریکا علیه واکسن کووید ۱۹

  • کد خبر : 874
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
دکتر آمریکا علیه واکسن کووید ۱۹

امیر پیام: چرا آنتونی فاوچی، رئیس مرکز کنترل بیماری های عفونی و آلرژی ایالات متحده که این روزها «دکتر آمریکا» لقب گرفته بدون واهمه با اظهارات رئیس خود، دونالد ترامپ، بر سر کرونا مخالفت می کند؟ و در حالی که همه منتظر آماده شدن واکسن کووید ۱۹ هستند چرا مخالفان واکسیناسیون از اکنون داد مخالفت […]

  • امیر پیام: چرا آنتونی فاوچی، رئیس مرکز کنترل بیماری های عفونی و آلرژی ایالات متحده که این روزها «دکتر آمریکا» لقب گرفته بدون واهمه با اظهارات رئیس خود، دونالد ترامپ، بر سر کرونا مخالفت می کند؟ و در حالی که همه منتظر آماده شدن واکسن کووید ۱۹ هستند چرا مخالفان واکسیناسیون از اکنون داد مخالفت علیه واکسن کرونا سر داده اند؟
    در چند هفته گذشته که تجمع های اعتراضی در چندین ایالت آمریکا علیه محدودیت های کرونا برگزار شده، حضور دو گروه در میان معترضان عادی بیشتر به چشم می خورد؛ گروه های راست افراطی که بعضا مسلحانه به این تجمع ها می آیند و گروه های مخالف واکسیناسیون.

    رهبران این گروه دوم در دو ماه گذشته و از زمان آغاز قرنطینه های کرونا در آمریکا دوباره تحرک بیشتری گرفته اند و آن طور که پیتر جیمیسون در گزارشش برای واشنگتن پست نوشته «آنها با استفاده از ترس و اضطرابی که این روزها حاکم شده تلاش دارند جایی در گفتمان عمومی برای خود باز کنند به ویژه این که در چند سال گذشته با پیوستن ایالات بیشتری به قوانینی که از اجباری شدن واکسیناسیون کودکان حمایت می کند، احساس ناکامی می کردند.»

    واشنگتن پست نوشته: «اگر چه حضور مخالفان واکسن در تجمعات ضدقرنطینه بیشتر به چشم می خورد اما رهبران و هماهنگ کنندگان این تجمعات، ورای شعارنویسی و پلاکارد آماده کردن، به روش هایی که کمتر تقابل جویانه است رو آورده اند و با استفاده از اضطراب معمول والدین به هنگام آغاز واکسیناسیون کودکان، تلاش دارند این تئوری را بسط دهند که اجرای قرنطینه های کرونا شاهد دیگری است بر تلاش حکومت برای دست درازی به آزادی های بهداشتی آمریکاییان.»

    پیتر جیمیسون برای نمونه به اظهارات اخیر اندرو ویکفیلد، پزشک ممنوع الکار و لغو پروانه شده بریتانیایی اشاره کرده که گفته: «ترس یکی از اصلی ترین ابزارها برای جا انداختن واکسیناسیون اجباری است و در این روزها که ویروس کرونا اپیدمی شده به طرز بی سابقه ای شاهد سوءاستفاده از ترس عمومی هستیم.»

    دکتر آمریکا علیه واکسن کووید 19

    دکتر آمریکا علیه واکسن کووید ۱۹

    اندرو ویکفیلد که در دهه ۹۰ در بریتانیا پزشــک بود پس از آن که معلوم شــد برای تحقیق درباره ارتباط واکسن سه گانه ســرخک، اوریون و سرخجه با اوتیسم، موازین اخلاقی پژوهشــی را رعایت نکرده و با خون گرفتن از کودکانی که به جشــن تولد فرزندش آمده بودند نتایجی فاقد پایایی و روایی را در مقاله خود در مجله لنســت گنجانده، از ســوی نظام پزشکی بریتانیا اخراج و پروانه پزشــکی او لغو شــد. مجله معتبر علمی لنست هم مقاله آقای ویکفیلد را حذف کرد.

    او کمی بعد از بریتانیا به آمریکا مهاجرت کرد و در چند سال گذشته با سخنرانی، نوشتن کتاب و تهیه فیلم در میان مخالفان واکسیناسیون به چهره ای شاخص بدل شده است. اندرو ویکفیلد مشغول تهیه یک فیلم دیگر علیه واکسیناسیون است. سخنرانی و فروش فیلم اصلی ترین منبع درآمد او عنوان شده است.

    از دیگر چهره های شاخص میان گروه های مخالف واکسن در آمریکا، رابرت اف. کندی جونیور، برادرزاده جان اف. کندی، رئیس جمهوری فقید آمریکا است که معمولا در تجمع های بزرگ مخالفان واکسیناسیون حاضر می شود و اجباری بودن تزریق واکسن را ناقض آزادی های مدنی آمریکا می داند.

    واشنگتن پست در گزارش خود به سمینار آنلاینی که تحت عنوان «اجلاس آزادی سلامت» برگزار شد و هر دو چهره، یعنی رابرت اف. کندی جونیور و اندرو ویکفیلد در آن سخنرانی کردند اشاره کرده و نوشته؛ در حالی که دسترسی محدود برای همگان رایگان بود حدود ۳۰ هزار نفر در آن شرکت کردند، کسانی که می خواستند حضور کامل در این سمینار داشته باشند باید ۶۹ دلار می پرداختند.

    النا نیومن، کسی که مجری و میزبان این رویداد آنلاین بود در مصاحبه ای گفته او این سمینار را با کمک یکی از دوستانش و با هزینه شخصی اش راه اندازی کرده بود چرا که «نگران است آمار و اعداد مربوط به کرونا از سوی دولت و رسانه ها اغراق شده باشد تا در نهایت کارخانجات ساخت واکسن به سودآوری هنگفتی برسند».

    گزارشگر واشنگتن پست نوشته سخنرانان این سمینار آنلاین هر کدام به نظریه های توطئه مختلفی که در گوشه و کنار آمریکا این روزها شنیده می شود اشاره کرده اند و حتی راه های تایید نشده برای پیشگیری از کرونا را نیز توصیه کرده اند.

    از جمله قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید یا مصرف فراوان ویتامین هایی چون زینک (روی). برخی هم درباره نشانگان بروز کرونا و تردید از علل شکل گیری آنها گفته اند؛ مانند آلودگی با پلوتونیوم ناشی از سقوط یک ماهواره روی زمین. حتی بعضی از شرکت کنندگان در این سمینار بدون ارایه مدرکی ادعا کردند که به برخی از آمریکایی ها به اجبار نمونه هایی آزمایشگاهی واکسن کرونا تزریق شده است.

    دکتر آمریکا

    موافقان نظریه توطئه چه می گویند؟

    «بسیاری از سخنرانان دوباره به سراغ بیل گیتس، مدیرعامل سابق مایکروسافت و میلیاردر انسان دوست، رفتند.

    بیل گیتس که در دو ماه گذشته یکی از صداهای اصلی برای پیشگیری، کنترل و درمان کرونا بوده و از طریق بنیاد خیریه خود برای درمان کرونا سرمایه گذاری کرده، از سوی مخالفان واکسیناسیون مانند همیشه هدف قرار گرفته که در شکل گیری شیوع کرونا نقش داشته تا از طریق ساخت واکسن و داروی آن پول هنگفتی به دست آورد و همزمان از این فرصت برای ردگیری و نظارت بر همه مردم جهان استفاده کند.» فعالیت مخالفان واکسیناسیون در آمریکا به اندازه تاریخ واکسیناسیون قدمت دارد. بخش بزرگی از آنها والدین مضطرب و گاه دارای فرزندان بیمار هستند که نشانگان بیماری کودکان آنها اکثرا همزمان با تزریق واکسن های خردسالی ظهور یا شدت یافته است.

    همزمان همراهی برخی چهره های مشهور چون رابرت اف. کندی جونیور و رابرت دنیرو، هنرپیشه سرشناس هالیوود با این گروه ها در جلب توجه رسانه ها کمک کرده است.

    از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، بسیاری تئوری پردازان توطئه بدون ارایه شواهد و مدارک درباره سرمنشاء این اپیدمی و راه های مقابله با آن سخن گفته اند.وبسایت گلوبال سرچ که مالک آن میشل چاساداوسکی، اقتصاددان و از مروجان مشهور نظریات توطئه در کاناداست، طی چند هفته گذشته تمامی تیترهای نخست خود را به آنچه «تهدیدهای کرونا علیه بشریت و برنامه های بیل گیتس برای استیلا بر همه جهانیان» خوانده اختصاص داده است. این وبسایت در یکی از چهار گزارش اصلی خود به مصاحبه اختصاصی با رابرت اف. کندی جونیور پرداخته که طی آن این چهره سرشناس آمریکایی ضمن متهم کردن بیل گیتس به «تلاش برای جلو بردن نیات خود در سایه کمک به مقابله با کرونا»، رسما خواستار تحقیق قضایی درباره بنیاد خیریه گیتس شده است. گلوبال سرچ که دانشنامه عمومی ویکی پدیا آن را در فهرست هرزنامه های خود قرار داده و اجازه نمی دهد در هیچ مدخلی از مقالات این وبسایت به عنوان منبع استفاده شود به هفت زبان از جمله عربی منتشر می شود و در ایران هم یکی از منابع اصلی وبسایت هایی چون «طب شیعه» است که مدعی ارایه طب سنتی و برگرفته از آموزه های اسلامی است.

    برای مثال، وبسایت طب شیعه در یکی از اصلی ترین مقالات خود علیه واکسیناسیون تحت عنوان «واکسن؛ ایمنی زا یا ایمنی زدا» دست کم ۶ بار به وبسایت گلوبال سرچ که دفتر آن در مونترال کانادا است استناد کرده است.

    طب شیعه یکی از وبسایت های فعال در ایران است که مدعی طبابت بر اساس روش های سنتی و مذهبی است.

    در بخش بازخوردهای همین وبسایت مخاطبان «طب شیعه» یکدیگر را تشویق به دیدن مستند «وکسد» (Vaxxed) می کنند که تهیه کننده آن کسی نیست جز اندرو ویکفیلد، پزشک لغو پراونه شده بریتانیایی که اکنون یکی از چهره های طرد شده در محافل آکادمیک اما مشهور میان مخالفان واکسیناسیون و رسانه های مروج نظریه های توطئه است.

    او که فیلم مستندگونه وکسد را در سال ۲۰۱۶ تولید کرد امیدوار بود با بروی پرده رفتن در جشنواره معروف ترایبکا آن را در سطح گسترده در آمریکا و جهان به نمایش بگذارد.

    در آن سال اگر چه در ابتدا رابرت دنیرو، هنرپیشه معروف هالیوود و از موسسان این جشنواره از این فیلم حمایت کرد، اما تنها یک روز مانده به موعد پخش آن رابرت دنیرو گفت که ترابیکا از نمایش این فیلم منصرف شده چرا که پس از مشورت با کارشناسان و دیگر جشنواره های مطرح جهان آن را برای رواج گفتگو درباره مزایا و معایب واکسیناسیون سودمند نیافته است.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=874

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.