تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

دو خبر ‘امیدوارکننده’ از درمان سرطان مغز

  • کد خبر : 7420
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
دو خبر ‘امیدوارکننده’ از درمان سرطان مغز
دانشمندان بریتانیایی می‌گویند آزمایش یک روش تازه برای درمان سرطان کشنده مغز، نتایج امیدوارکننده‌ای داشته و در اسرائیل، پژوهشگران از کشف مهمی در همین راستا خبر می‌دهند.
  • به گزارش گروه سلامت مجله خبری اینهفته؛ در بریتانیا، یک روش ترکیبی درمان تومور مغزی، مرکب از شیمی‌درمانی و داروهای ایمونوتراپی (ایمنی‌درمانی) بر روی دو بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته مغز در بیمارستان رویال مارسدن لندن، نتیجه مثبت داشته است.در یکی از این دو مورد، به نظر می‌رسد تومور سرطانی، پس از انجام درمان ترکیبی، ناپدید شده است.

    پزشکان در انستیتوی تحقیقات سرطان (کنسر ریسرچ) بریتانیا و بیمارستان رویال مارسدن لندن تاکید می‎کنند که این تحقیقات هنوز در مرحله بسیار ابتدایی است، اما می‌گویند که چنین پاسخ خوبی در بیماران در آزمایش‌ اولیه یک روش درمانی، رویدادی نادر است.

    در فاز یک این آزمایش بالینی، ۱۰ بیمار شامل بودند که همه آن‌ها دارای گلیوبلاستوما، یعنی سرطان بدخیم و کشنده مغزی بودند؛ مشابه همان تومور مغزی که بو بایدن، پسر رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را کشت و جانِ پل ریتر، بازیگر سریال چرنوبیل را گرفت.

    یکی از این بیماران، مردی ۵۹ ساله به نام همیش میکورا از وست ساکس بریتانیاست که در ماه اوت سال ۲۰۱۸ به گلیوبلاستوما مبتلا شده بود.در اسکن پس از درمان بالینی آزمایشی بر روی مغز آقای میکورا، نشانه‌ای از تومور بدخیم مغزی دیده نمی‌شود.

    خبر امیدوارکننده دیگری هم در همین راستا، ازفلسطین اشغالی می رسد.دانشمندان در دانشگاه تل‌آویو می‌گویند به کشف مهمی در مبارزه با سرطان دست یافته‌اند.

    پژوهشگران این دانشگاه با شناسایی نارسایی سیستم ایمنی مغز که زمینه ابتلا به سرطان مغز را فراهم می‌کند، توانسته‌اند از گسترش گلیوبلاستوما (شایع‎ترین تومور کشنده مغزی) جلوگیری کنند.

    این نارسایی از پروتئینی به نام (SELP P-Selectin) ناشی می‌شود که پژوهشگران از آن برای بازگرداندن فعالیت طبیعی مغز و جلوگیری از گسترش سرطان استفاده کرده‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7420

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.