تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

در فصل پاییز چه بپوشیم؟

  • کد خبر : 2913
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
در فصل پاییز چه بپوشیم؟

در فصل پاییز چه بپوشیم؟ پاییز یکی از محبوب ترین فصل های سال است که با آمدن مهر ماه و کاهش گرمای تابستان کم کم شروع می شود. افراد بسیاری هستند که علاقه خاصی به این فصل داشته و از آمدن آن بسیار خوشحال می باشند، اما افرادی هم هستند که علاقه چندانی به آن […]

  • در فصل پاییز چه بپوشیم؟

    پاییز یکی از محبوب ترین فصل های سال است که با آمدن مهر ماه و کاهش گرمای تابستان کم کم شروع می شود. افراد بسیاری هستند که علاقه خاصی به این فصل داشته و از آمدن آن بسیار خوشحال می باشند، اما افرادی هم هستند که علاقه چندانی به آن نداشته و احساس افسردگی و غم در آن سراغ آن ها می آید. در بهار و تابستان با توجه به شرایط خاص این فصل ها، مردم انتخاب های بهتر و مناسب تری در لباس پوشیدن داشته و شرایط برای علاقه مندان به مد و لباس های متنوع راحت تر بود. یکی از دغدغه های مردم با آمدن فصل پاییز این است که در این فصل چه بپوشند؟ پاییز یکی از فصل هایی است که از بسیاری جهات با فصل های دیگر متفاوت بوده و ویژگی های خاص خود را دارد. با مجله خبری این هفته همراه باشید تا در ادامه بهترین نکات پوشیدن لباس در پاییز را بررسی کنیم.

    در پاییز چه بپوشیم؟

    پاییز خاص!

    یکی از دلایلی که شاید افراد بسیاری در مورد لباس پوشیدن در این فصل مورد تردید قرار می گیرند، تغییرات آب و هوایی این فصل است. برخی از روزها در این فصل گرم و برخی سرد می باشند. برخی از شب های آن معتدل و برخی بسیار سرد می باشند. در پاییز تغییرات آب و هوایی بسیار نوسان داشته و روزهای آفتابی، بارانی، طوفانی و حتی برفی نیز در آن دیده می شود. از این رو تصمیم گیری در مورد نوع لباس و پوشش در این فصل کمی سخت می باشد. البته اوایل پاییز، همچنان این فصل با تابستان در تقابل بوده و روزها همچنان حال و هوای تابستان را دارد. اما با گذشت زمان کم کم پاییز قدرت خود را نشان داده و سرما را جایگزین حس گرم تابستان خواهد کرد.

    فصل پاییز را فصل رنگ ها می دانند. در این فصل با توجه به ریزش برگ درختان، به خواب رفتن طبیعت و سرد شدن طبیعت و محیط، رنگ هایی همچون زرد، نارنجی و قهوه ای بیشتر از همه خودنمایی می کنند. افرادی هم هستند که بی صبرانه منتظر آمدن این فصل هستند تا بتوانند لباس ها و تیپ مورد علاقه خود را در این فصل بپوشند. با مجله این هفته همراه باشید تا در ادامه برخی از مهم ترین نکات انتخاب و پوشیدن لباس در پاییز را مورد بررسی قرار دهیم.

     

     

    در پاییز چه جنس لباسی انتخاب کنیم؟

    در پاییز هوا کم کم رو به سردی می رود. از این رو می بایست در انتخاب جنس لباس های خود دقت لازم را به خرج دهید. با شروع پاییز لازم است کم کم لباس های تابستانی، خنک و نازک خود را کنار گذاشته و به سراغ لباس های ضخیم تر و مناسب تر برای سرما بروید. از جایی که پاییز شروع فصل بیماری های ویروسی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا است و همچنین با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و تشابه علایم و شرایط آن با مابقی بیماری های این فصل، می بایست بیش از پیش به این موضوع اهمیت نشان داده و حتما آن را مد نظر قرار دهید. بهتر است در این فصل از لباس های ضخیم کتانی، مخمل، پشمی و ابریشمی استفاده کنید. همان طور که احتمالا می دانید، ضخامت لباس های پاییزی متفاوت بوده و این موضوع با توجه به سرمای پاییز و نوسانات آب و هوایی آن مورد اهمیت می باشد. بهتر است چند دست لباس از از ضخامت های متنوع لباس های پاییزی در اختیار داشته باشید تا مطابق با شرایط و تغییرات آب و هوایی، آن ها را استفاده کنید.

    در پاییز چه رنگ لباسی انتخاب کنیم؟

    یکی از دلایل محبوبیت بالای فصل پاییز نزد مردم، رنگ های جذاب، دیدنی و خیره کننده آن است. در این فصل با توجه به سرد شدن هوا و ریزش برگ درختان، صحنه هایی جذاب، دیدنی و رنگ هایی زیبا در گوچه خیابان ها پدید می آید. رنگ های فصل پاییز را می توان زرد، نارنجی، قرمز و قهوه ای دانست. این چند رنگ را می توانید به شکل گسترده ای در این فصل در کوچه خیابان و طبیعت مشاهده کنید.

    در پاییز چه بپوشیم؟

    انتخاب رنگ لباس یک موضوع شخصی و سلیقه ای می باشد و قاعدتا بسیاری افراد از علاقه و میل شخصی خود در انتخاب رنگ لباس برای فصول پیروی می کنند. پوشیدن رنگ آبی یا سفید در این فصل هیچ ایرادی نداشته و کسی شما را بابت آن مواخذه نمی نماید. اما افراد بسیاری هستند که تمایل دارند رنگ لباس های خود را در پاییز، مطابق با یا نزدیک به رنگ های این فصل انتخاب کنند. انتخاب رنگ های زرد، قرمز، قهوه ای و نارنجی می تواند باعث هماهنگی رنگ لباس های شما و رنگ طبیعت شود. بسیاری افراد جذابیت لباس ها و مد در این فصل را در تطابق رنگ های آن با رنگ این فصل می دانند.

    رنگ های گرم می توانند انتخاب بسیار خوبی بوده و به راحتی بر جذابیت لباس ها و شما در این فصل بیفزایند. همچنین می توانید از رنگ های تابعه و فرعی این رنگ ها نیز در پاییز استفاده کنید. رنگ هایی همچون شرابی، زرشکی، شرابی، قهوه ای تیره و روشن، کرمی و حتی رنگ هایی همانند سبز تیره، سرمه ای، مشکی، طلایی و برنزی. البته همان طور که گفتیم انتخاب رنگ لباس ها یک موضوع سلیقه ای بوده و افراد به راحتی می توانند از علاقه خود در این زمینه پیروی کنند.

    در فصل پاییز چه نوع لباس هایی بپوشیم؟

    همان طور که پیش تر گفتیم، رفتن تابستان و آمدن پاییز تغییرات زیادی در نوع و جنس لباس هایی که می پوشیم به همراه دارد. در این فصل لباس های خنک تابستانی را کنار گذاشته و لباس ها ضخیم پاییزی و زمستانی را آماده کنید. آقایان و خانم ها می توانند شلوارهای جین، کتان و مخمل ضخیم را جایگزین شلوارهای خنک و یا نازک تابستانی کند. همچنین پیراهن های یقه اسکی، بافت، بلوز، ژاکت، سویشرت، کت های پارچه ای، جین، مخمل یا چرمی می توانند انتخاب های خوب برای آقایان در این فصل باشند.

    خانم ها نیز می توانند در این فصل ژاکت های متنوع، بلوزهای یقه اسکی، مانتوهای ذخیم بارانی، روسری و شال های ضخیم، نیم بوت و چکمه، جوراب شلواری و دامن های کوتاه ضخیم می توانند گزینه های خوبی برای خانم ها باشد. به همراه داشتن اکسسوری ها یا مواردی همچون دستکش های رنگی، کلاه های بافت یا مخمل برای مراقبت از سرما، چکمه یا نیم بوت برای سرما یا روزهای بارانی، کت های بارانی و چرم و یا یک چتر هم رنگ با لباس ها برای مواقع بارش باران می تواند بسیار مفید و جذاب باشد.

    در فصل پاییز چگونه لباس بپوشیم؟

    بسیاری افراد فکر می کنند در این فصل می بایست لباس های خنک و تابستانی را به یک باره کنار گذاشته و لباس های زمستانی و گرم را جایگرین آن ها کرده و فقط آن ها را برای این فصل بپوشند. برای لباس پوشیدن در این فصل و جذاب به نظر رسیدن بهتر است پوشیدن لباس های سنگین و گرم زمستانه را کنار گذاشته و الگوهای لباس پوشیدن خود را تغییر دهید. یکی از بهترین روش های برای لباس پوشیدن پاییز، استفاده از تکنیک پوشش لایه به لایه است. اگر یادتان باشد، ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که آب و هوای پاییز نامتعادل بوده و روزهای بسیاری هستند که پشت سر یکدیگر رنگ عوض کرده، گرم و سرد شده و یا حتی آفتابی و طوفانی می شوند. از همین رو می توان تکنیکی به نام پوشش لایه به لایه را در این فصل اجرا کرده و روشی جدید در پوشش خود در این فصل ایجاد نمایید. با استفاده از این روش، با سرد و گرم شدن هوا یا ایجاد تغییر در شرایط آب و هوایی، می توانید لباس هایتان را کم یا زیاد نمایید.

    در پاییز چه بپوشیم؟

    معمولا برای اجرای این تکنیک، سه لایه لباس برای پوشیدن در پاییز انتخاب می کنیم. در لایه اول که نزدیک ترین لایه به پوست می باشد، لباسی نازک و معمولا نخی استفاده کنید. این می تواند یک رکابی، تی شرت نازک، آستین کوتاه مورد علاقه و یا یک تاپ نازک و نخی باشد. در لایه دوم معمولا لباسی ضخیم تر از لایه قبلی پوشیده تا علاوه بر در بر گرفتن آن، از شما در برابر سرما نیز محافظت کند. این لایه می تواند یک جلیقه، ژاکت کشی، نخی یا حتی پشمی باشد. این لایه می بایست لایه قبلی را در بر گرفته و در عین حال برای شما راحت باشد تا با تنگی یا فشار شما و بدنتان را اذیت نکند. لایه سوم که بیرونی ترین لایه می باشد هم می بایست یک لباس ضخیم باشد تا علاوه بر محافظت از بدن شما در برابر سرما، توانایی حذف کردن آن در برخی از روزهای گرم پاییز را نیز داشته باشد. پالتو، کت چرمی، پشمی، بادگیر، پانچو یا بارانی های متنوع می توانند انتخاب مناسبی برای بیرونی ترین لایه لباس های پاییزی باشند.

    اصول لباس پوشیدن در هر فصلی متفاوت است، بنابراین انتخاب لباس متناسب با فصل بسیار اهمیت دارد. در پاییز هوا رو به سردی می رود و باید از لباس های ضخیم تر و جذاب تر و منطبق با این فصل استفاده کرد. هم چنین انتخاب جنس مناسب پارچه هم حائز اهمیت می باشد. در این مقاله مهم ترین نکات انتخاب و پوشیدن لباس در پاییز را مرور کردیم.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2913

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.