تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
4
درآیین افتتاحیه مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور استان اصفهان عنوان شد:

در حال حاضر کشور دچار سیاه چاله جمعیتی شده است

  • کد خبر : 8640
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
در حال حاضر کشور دچار سیاه چاله جمعیتی شده است
رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور یک مجموعه کامل و آماده برای سرویس دهی در حوزه های مختلف است.
  • به گزارش مجله خبری این هفته ؛ محمدرضا جلالی در آیین افتتاحیه مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا نیاز به مراکز مشاوره بیش از گذشته است اظهار کرد:در بسیاری از دانشگاه های کشور مراکز مشاوره وجود داشت و ضرورت احداث آن در دانشگاه پیام نور استان اصفهان با توجه به اینکه امسال ۱۲ درصد افزایش جذب دانشجو داشته ایم احساس میشود.
    وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور رتبه دوم جذب دانشجو را داراست و لازم است چنین مراکزی را با بالاترین سطح آموزش داشته باشد و حضور همکاران هیئت علمی در مرکز مشاوره آزاد است.
    جلالی در ادامه تعامل با نهادها و سازمان های شهر و استان را بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: تعاملات بیشتر میتواند در ارتقا عملکرد این مرکز اثرگذار باشد.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام ارجاعات دادگستری در مباحث خانواده و روانشناسی به دانشگاه اصفهان سپرده میشد که این فرآیند می تواند به دانشگاه پیام نور نیز سپرده شود که مدیرکل دادگستری استان اصفهان از این موضوع استقبال کرده اند.
    رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: ایجاد کلینیک حقوقی دیگر موضوع مهمی است که باید در اولویت قرار داده شود و این در حالی است که ورود به بحث های کلان استان و کشور باید در این مرکز مد نظر قرار داده شود.
    وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور دچار سیاه چاله جمعیتی است که مراکز مشاوره با ورود به موقع در این موضوع می توانند تاثیرگذار باشند.

    پتانسیل های زیاد در بدنه دانشگاه
    مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ پیام نور استان اصفهان گفت: ظرفیت های بسیار و پتانسیل های زیادی در بدنه دانشگاه پیام نور وجود دارد که لازم است این ظرفیت بالقوه به بهترین شکل بالفعل شود.
    حجت الاسلام والمسلمین حسن عارضی در مورد افتتاح مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: ارتباط و تعامل دانشگاه با جامعه در صورتی که اصولی و درست باشد و بتوانیم از طریق دانشگاه خدمات ارزنده به جامعه ارایه کنیم وضعیت رو به رشدی را شاهد خواهیم بود.
    وی تصریح کرد: تعارض خرده فرهنگ ها در جامعه می تواند آسیب زننده باشد که وجود چنین مراکز مشاوره و بهره گیری از نیروی تربیت شده علمی و ورود عالمانه به موضوعات راه کار مقابله است.
    به گفته عارضی ایجاد این مرکز مشاوره یک جریان فرایند و بستر برای تصمیم گیری اصولی است تا ارتباطات انسانی آموزش داده شود .
    وی خاطر نشان کرد: بدون شک با مشورت و به خصوص آموزه های دینی از ظلمت به نور حرکت خواهیم کرد.

    خلا چنین مرکزی احساس می شد
    معاون دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه پیام نور می تواند با ایجاد بسترهای جدید و به روز در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی کشور تاثیرگذار باشد.
    رضا مختاری ملک آبادی در آیین افتتاحیه مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: ایجاد چنین مراکزی به خصوص در حوزه های مختلف جایگاه واقعی دانشگاه پیام نور را به جامعه معرفی خواهد کرد.
    وی با بیان اینکه دانشگاه ها سه دوره آموزشی و پژوهشی و کارآفرینی را پشت سر گذاشته اند بیان داشت: دانشگاه پیام نور اکنون در مرحله کارآفرینی و تعامل با جامعه قرار دارد و دانشگاه پیام نور اقدامات قابل تاملی در یک سال گذشته انجام داده است.
    مختاری اضافه کرد: این مرکز عملکرد مهم و حیاتی دارد و با همت جمعی می توان امید داشت عملکرد مطلوبی را شاهد باشیم.
    وی افزود: خلا چنین مرکزی در دانشگاه پیام نور احساس می‌شد .
    مسئول مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور اصفهان نیز در پایان مراسم با اشاره به اینکه در دنیای امروز که دنیای شلوغ تکنولوژی است با انواع استرس ها روبرو هستیم که سلامت روان را نشانه گرفته گفت: این موضوع برای جامعه بسیار مضر و خطرناک است و باید به فکر ایجاد مراکز مشاوره باشیم.
    مریم قربانی افزود: تلاش میشود در این مرکز مشاوره به اولویت ها و هدف هایی که مدنظر است برسیم که لازمه آن همکاری همه اساتید است.
    وی اضافه کرد: اهمیت مراکز مشاوره به حدی است که توسعه این مراکز امری ضروری به شمار میرود، به این خاطر که خانواده های زیادی نیازمند مشاوره هستند و لزوم افزایش این مراکز احساس میشود.
    مسئول مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور اصفهان تاکید کرد: این مرکز مشاوره نقطه تحولی است برای آرامش خانواده ها و رسیدن به جامعه ای امن که از لحاظ روانی به جامعه هدفش کمک کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8640

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.