تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان:

در جهت تقویت روحیه انقلابی ، رشد استعدادها و نشاط اخلاقی گام برمی داریم

  • کد خبر : 5982
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۲۰
در جهت تقویت روحیه انقلابی ، رشد استعدادها و نشاط اخلاقی گام برمی داریم
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با ایجاد زمینۀ رشد و پرورش فکری و شکوفایی استعداد و خلاقیت با در نظر داشتن ارزش ها و هنجارهای اسلامی، تقویت روحیه انقلابی و نشاط اخلاقی، تهیه امکانات لازم برای نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان براساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی، اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را غنا می بخشد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ محمد قلمکاریان در یک مصاحبه مطبوعاتی جمع خبرنگاران افزود: مربیان کانون استان اصفهان در ۵۶ مرکز ثابت، ۳ واحد سیار روستایی و ۲ واحد پستی کانون با ارائه فعالیت های عمومی و تخصصی در سه بخش فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و امانت دادن کتاب مشغول به فعالیت هستند.
    به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، کتابخوانی، شعرخوانی، قصه گویی، نمایش عروسکی سرود، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، نقاشی، سفالگری، بحث آزاد و معرفی ها (شخصیت، سرزمین، مشاغل) از جمله فعالیت های آموزشی کانون است.
    وی با اشاره به مرکز نجوم، فراگیر، کتابخانه های سیار روستایی و کتابخانه های پستی به عنوان مراکز خاص این کانون، توضیح داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، مجهز به آسمان نمای پیشرفته و اجرای فعالیت های رصد خورشید، کارگاه آشنایی با منظومه شمسی و صور فلکی، رصد شبانه همراه با والدین و برگزاری کارگاه های ویژه به میزبانی کودکان و نوجوانان علاقمند به فعالیت های علمی است.
    قلمکاریان گفت: تشکیل انجمن نجوم، برگزاری کارگاه های برخط مجازی، رصد کسوف قرن چهاردهم شمسی، بررسی علل نجومی شب یلدا و … از جمله فعالیت های مرکز نجوم است.

    • مرکزی برای کودکان ویژه

    وی درباره مرکز فراگیر اصفهان، تصرح کرد: مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه کم شنوا و ناشنوا، کم بینا، نابینا و معلول جسمی حرکتی طی سال ۹۲ در مرکز شماره ۱ اصفهان افتتاح شد.
    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه این مرکز برای حضور این مخاطبان بهینه سازی شده و دارای امکانات صوتی و تصویری، رایانه ای و کتب بریل، امکانات صوتی و تصویری است، افزود: فراخوان تولید کتاب های حسی و لمسی و برگزاری ویژه برنامه بربال فرشتگان ویژه توان یابان (معلولین) از اهم فعالیت های مرکز فراگیر کانون است.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه کتابخانه های سیار روستایی نیز با هدف ارائه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی خدمت رسانی به مناطق محروم شهری و روستایی که امکان دسترسی به مراکز کانون را ندارند و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و کشف و پرورش استعدادهای ذوقی و فکری نوجوانان فعالیت می کنند، گفت: مربیان این مراکز با حضور در روستاها با استقرار در مجتمع های آموزشی، مدارس، مساجد و … علاوه بر امانت کتاب به اعضا، فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی را انجام می دهند.
    قلمکاریان در خصوص کتابخانه پستی نیز توضیح داد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت در بین کودکان و نوجوانان روستایی که امکان دسترسی به مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه های سیار را ندارند، مربی کتابخانه پستی کتاب و مواد خواندنی و برخی فعالیت های هنری و ادبی را از طریق پست برای اعضا ارسال می کند.

    • کرونا و کانون پرورش فکری

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه کانون استان اصفهان جهت حفظ سلامت کودکان و نوجوانان و لزوم آموزش در این ایام با ایجاد کارگاه های آموزشی در فضای مجازی در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی همچنان به رسالت خود ادامه می دهد، گفت: در تابستان ۵۴ کارگاه آموزشی برخط، پاییز ۱۰۳ کارگاه آموزشی برگزار شده و در زمستان امسال ۱۴۰ کارگاه آموزشی برخط برگزار خواهد شد.
    وی همچنین از برگزاری ۴۲۰ برنامه برای ایام دهه فجر امسال در استان اصفهان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و با بیان اینکه ۵۶ مرکز ثابت، سه واحد سیار و دو واحد پستی زیر مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اصفهان فعالیت دارند، اظهار داشت: ۱۶ هزار جلد کتاب در این مراکز موجود است.

    • نمایشگاه نقاشی ملی «سردار دل‌ها»

    قلمکاریان با بیان اینکه نمایشگاه آثار اعضای برگزیده کشور با موضوع «سردار دل‌ها» در اصفهان همزمان با آغاز دهه فجر برپا می‌شود، ادامه داد: این نمایشگاه همزمان با مرکز علوم کانون افتتاح می‌شود و آثار نقاشی در این مرکز به نمایش در می‌آید.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان با اهداف پرورش و رشد استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوان با اهداف انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: این امر برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است.
    تولید ۴۰۰۰ اثر فرهنگی در فضای مجازی
    وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی فعالیت داریم، اضافه کرد: ۴۰ فعالیت کتاب محور داریم، همچنین مراکز تخصصی از جمله مرکز نجوم، مرکز فراگیر، کتابخانه های تخصصی و … تحت پوشش این کانون فعالیت دارند.
    قلمکاریان با بیان اینکه از ابتدای امسال چهار هزار اثر فرهنگی و هنری در فضای مجازی تولید کرده‌ایم، ادامه داد: همیاران کانون نیز در سال جاری راه‌اندازی شده است و پیک امید را نیز در این زمینه داریم.

    • ۲۹۷ برنامه مجازی در بحران شیوع کرونا

    وی با بیان اینکه چهار هزار و ۸۰۰ نفر عضو مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اصفهان هستند، افزود: هزینه عضویت در این فضا یک هزار تومان است.
    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۲۹۷ دوره آموزشی در فضای مجازی برگزار شده است، ادامه داد: در هر ترم هر کلاس هشت جلسه برگزار شده است.
    وی همچنین به راه اندازی حسینیه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: این حسینیه با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگه داشتن سنت عزاداری در ایام محرم و دیگر مناسبت‌ها برپا شده است.
    قلمکاریان با اشاره به فراخوان هشت سال دلدادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: در قالب این فراخوان سعی داریم از همکاران جانباز و خانواده شهدا تجلیل کنیم.
    افتخار آفرینی اصفهان در جشنواره های ملی
    وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۷۰ برنده ملی و بین المللی در جشنواره حوزه کودکان و نوجوانان داشتیم، ادامه داد: در این زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی را برای تقویت توانایی نوجوانان و کودکان عادی و معلول در دستور کار داریم.
    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه‌ها دستاوردهای کودکان و نوجوانان را برای دهه فجر امسال داریم، ادامه داد: همچنین ۲۲ کودک در فضای مجازی گلباران ۱۲ بهمن را انجام می‌دهند.
    وی رونمایی از کتاب‌های کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: ۴۲ قصه گویی مجازی هم برای این ایام تدارک دیده شده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5982

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.