تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان :

در ایام محرم هیچگونه ایستگاه صلواتی برگزار نمی شود

  • کد خبر : 2073
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
در ایام محرم هیچگونه ایستگاه صلواتی برگزار نمی شود
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امسال مجوز برگزاری هیچ گونه ایستگاه صلواتی یا چایخانه در شهر صادر نمی‌شود.
  • حسین امیری در مصاحبه مطبوعاتی که از طریق لایو اینستاگرامی و به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال به جای ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های نما و نوا در شهر برپا شده و تاکنون مجوز بیش از یکصد ایستگاه صادر شده است، گفت: به مناسبت ایام محرم همچنین بیش از یک هزار نماد اشک با جملات عربی و فارسی “یا قتیل العبرات” و “ای کشته اشک‌ها” در بزرگراه‌ها و ۹۰ المان شمع در میادین شهر نصب شده است.
    وی ادامه داد: همزمان با ایام محرم برنامه های شاخص فرهنگی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و سپاه در ۶۷ نقطه شهر اجرا می‌شود.
    امیری اظهار کرد: ۶۷ مکان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام محرم در نظر گرفته شده است.
    وی تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس مصوبات ستاد مربوطه در استان، محدودیت‌هایی برای فعالیت هیئت‌های مذهبی شهر در نظر گرفته شده که اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان محور، محدودیت‌ها را به هیئت‌ها اعلام کرده است.
    امیری با بیان اینکه دیوار پازلی میدان امام حسین (ع) متناسب با ایام محرم به روز رسانی شده است، اظهار کرد: پرچم‌های مشکی مزین به نام امام حسین (ع) در پل‌های شهر نصب شده و تمام ایستگاه‌های مترو و اتوبوسرانی سیاهپوش شده است.
    وی تاکید کرد: تمامی هیئت‌های مذهبی شهر باید پس از دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی به یکی از ۲۵ ایستگاه سازمان آتش نشانی مراجعه کنند تا بازدید ایمنی از محل برگزاری مجالس عزاداری انجام و نکات لازم تذکر داده شود.

    آماده باش نیروهای آتش نشانی

    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه تمامی ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی در این ایام و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌باش کامل هستند، گفت: پیرو هماهنگی‌های شده و دستورالعمل ارائه شده به سازمان آتش نشانی هیئت‌هایی که نیاز به کپسول آتش‌نشانی دارند می‌توانند با مراجعه با سازمان آتش نشانی کپسول را به صورت امانی دریافت کنند.

    وی ادامه داد: با تصویب شورای شهر اصفهان مبلغ پنج میلیارد ریال برای خرید اقلام بهداشتی در اختیار هیئت‌های مذهبی شهر قرار می‌گیرد.
    امیری با بیان اینکه وظیفه نظارت بر فعالیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیئت‌های مذهبی شهر نظارت بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده عدئم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئت‌های مذهبی می‌توانند مراتب را به مراکز نظارتی یا شماره تلفن ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند تا به دستگاه‌های مربوطه انتقال داده شود.
    وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های صادره چنانچه هیئت عزاداری نکات لازم را رعایت نکند در دو نوبت تذکر دریافت خواهد کرد، در نوبت سوم برخورد شدیدتر انجام می‌شود و در صورت استمرار با حکم مقام قضائی نسبت به تعطیلی هیئت مذهبی اقدام خواهد شد.

    عزاداری در فضای باز

    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: هیئت‌های مذهبی ملزم به برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای باز به مدت حداکثر دو ساعت شده‌اند، همچنین به منظور همکاری بیشتر فضاهای باز شهرداری که در نزدیکی مکان‌های برگزاری مجالس عزاداری است در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد تا این مجالس در فضای باز برگزار شود.
    وی افزود: امسال با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مجالس عزاداری با شور و حال سال‌های قبل وجود ندارد از این رو مردم با توجه به شرایط ایجاد شده می‌توانند نذورات خود را به صورت اقلام سیاه‌پوشی یا بنرهای ویژه ماه محرم توزیع کنند.
    وی با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه محرم دستورالعملی در اداره خدمات شهری تهیه و بر اساس آن بیش از ۶۰ مورد تذکر و دستورالعمل و ضوابط به مناطق ۱۵ گانه ابلاغ شده است، تصریح کرد: امروز بخشی از موارد مهم این دستورالعمل برای آماده‌باش کارکنان در بخش‌های خدماتی و پشتیبانی شهرداری ابلاغ شده است.

    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: بیش از ۲۶۰۰ نیروی پاکبان در بخش نظافت و جمع‌آوری زباله، پاک‌سازی و نظافت شهر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا خدمات رسانی مناسبی را در نقاط مختلف شهر انجام شود.
    وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی از ۱۰۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی خود در ایام محرم استفاده کرده است، گفت: تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده تا پس از ایام محرم آمار کرونا افزایش پیدا نکند، البته پیشگیری از کرونا امری همگانی بوده و با مشارکت همه اتفاق می‌افتد از این رو بیش از دو هزار بنر در رابطه با کرونا برای اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

    کاهش ۳۰ درصدی روشنایی پارک‌های شهر

    وی خبر از کاهش ۳۰ درصدی روشنایی پارک‌های شهر داد و تصریح کرد: مردم باید با مسئولان همکاری لازم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از اتراق در پارک‌ها و فضاهای تفریحی داشته باشند تا بتوانیم به این ویروس غلبه کنیم.
    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر میزان هزینه‌های شهرداری برای انجام اقدامات جهت جلوگیری از شیوع کرونا جمع‌بندی نشده است، افزود: شهرداری با تصویب ستاد اقتصادی کرونا برای مستأجران و پیمانکاران خود که به علت شیوع کرونا متضرر شده و نتوانستند بهره‌برداری لازم را داشته باشند، تمهیداتی را در نظر گرفت به طوری که مستأجران از دو تا چهار ماه تخفیف و حتی بخشودگی ۵۰ درصد اجاره برخوردار شدند.
    وی با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای میزان آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز شهر، تصریح کرد: در حال حاضر نیاز آبی شهر برای آبیاری فضای سبز ۵۵ میلیون متر مکعب است در حالی که ۳۳ میلیون متر مکعب استفاده و در واقع بالغ بر ۲۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی انجام می‌شود.
    امیری گفت: برای تأمین منابع آبی سه هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری رویکرد استفاده از آب‌های خاکستری را در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس در چهار نقطه شهر عملیات احداث تصفیه خانه‌های ویژه استفاده از پساب انجام شده که دو تصفیه خانه بهره برداری شده و دو تصفیه خانه در حال احداث است.
    وی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده بین ۳۵ تا ۴۰ درصد آب مورد نیاز فضای سبز از طریق آب‌های خاکستری تأمین شود زیرا نقش زیادی در کاهش مصرف آب‌های زیرزمینی دارد.

    ارائه عادلانه خدمات شهرداری

    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در خصوص ارائه عادلانه خدمات شهرداری در نقاط مختلف شهر، اظهار کرد: برای ارائه خدمات شهرداری به شهروندان هیچ تفاوتی برای بالا و پایین شهر قائل نیستیم و تمام خدمات را به صورت یکسان توزیع کرده‌ایم زیرا رعایت عدالت خدمات سرلوحه فعالیت‌ها بوده است.
    هر گونه فعالیت تکدی‌گری در سطح شهر ممنوع است
    وی با اشاره به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر، گفت: هر گونه فعالیت تکدی‌گری در سطح شهر ممنوع است از این رو نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری نسبت به جمع‌آوری این افراد و انتقال آنها به مرکز ساماندهی متکدیان اقدام می‌کند.
    امیری تاکید کرد: در خصوص مقابله با تکدی‎گری و جمع آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این متکدیان دستگاه‌های دیگری نیز مسئولیت دارند که باید به وظایف خود در این راستا عمل کنند تا شاهد رفع این معضل شهری باشیم.
    وی افزود: زباله گردی پدیده‌ای است که نه تنها در اصفهان بلکه در بسیاری از شهرها مشاهده می‌‎شود و البته در پنج ماه گذشته شاهد افزایش این افراد بوده‌ایم که بر خلاف اصول بهداشتی و انسانی در خصوص استخراج زباله‌های قابل بازیافت از پسماندهای خانگی اقدام می‌کنند.
    وی در ارتباط با مدیریت مادی‌ها و ساخت و ساز اطراف آنها، تصریح کرد: طول مادی های شهر ۳۱۱ کیلومتر است که در بخش اعظم آنها طی یکسال گذشته با بازگشایی گلوگاه‌ها، آب جاری شده و درختان اطراف آن سیراب شدند.
    امیری خاطرنشان کرد: خشک شدن درختان در مناطق مختلف شهر نسبت به سال ۹۶ که با بحران خشکسالی و کم‌آبی رو به رو بودیم، کاهش یافته و آسیب کمتری به درختان شهر وارد شده است؛ البته آسیب دیدن درختان عوامل مختلفی همچون سمپاشی بی‌موقع و انجام نشدن آبیاری به میزان کافی دارد.

    اجرای طرح گردشگری کوه نخودی

    وی با بیان اینکه کوه نخودی به محور گردشگری شهر اصفهان تبدیل می‌شود، اظهار کرد: با اجرای طرح گردشگری کوه نخودی در آینده‌ای نزدیک این محدوده به محور گردشگری تبدیل می‌شود که در این راستا سرمایه گذار مورد نیاز باید جذب شود.

    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به میزان نظافت روزانه سطح شهر، گفت: روزانه بیش از ۴۵ میلیون هزار مترمربع نظافت در شهر اصفهان انجام می‌شود.
    وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۴۲۷ میلیون مترمربع رفت و روب در شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می‌شود که عدد سالانه آن بالغ بر ۳۸۰ هزار تن است.
    امیری با تاکید بر اینکه سالانه بالغ بر ۴۵ هزار تن ضایعات فضای سبز از سطح شهر جمع آوری می‌شود، تصریح کرد: طعمه گذاری برای برخورد با حیوانات موذی که برای بهداشت شهروندان خطرساز هستند، به طور جدی انجام می‌شود.

    شهری پاک از وجود هر گونه آلودگی

    وی با بیان اینکه سال گذشته شورای زیست محیطی با تصویب شورای اسلامی شهر دستورالعملی تهیه کرد که بر اساس آن در حوزه محیط زیست و سلامت شهروندان نظارت لازم صورت می‌گیرد تا شهری پاک از وجود هر گونه آلودگی داشته باشیم.
    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به سرانه فضای سبز شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر ۲۹ مترمربع و سرانه فضای تفرجگاهی شهر حدود سه متر مربع است که در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ هکتار به فضای سبز شهر اضافه شده است.
    وی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های خدمات شهری شهرداری حفظ سرانه فضای سبز متناسب با نرخ رشد جمعیت است.
    امیری ادامه داد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با نیروهای زیرمجموعه خود در مناطق ۱۵ گانه سیاست گذاری و نظارت بر فعالیت‌ها در پیشگیری و برخورد با تخلفات شهری همچون رفع سد معبر، برخورد با ساخت و سازهای خلاف و غیره را بر اساس قانون شهرداری انجام می‌دهد.
    وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ هزار مورد رفع سد معبر توسط نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام شده است، افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری نیز ۱۳ هزار مورد انجام شد.
    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: برای رفع تابلوهای غیرمجاز در سال گذشته چهار هزار و ۶۰۰ مورد و در چهار ماهه نخست امسال ۷۰۰ مورد انجام شده است؛ همچنین سال گذشته برای کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای بی رویه در شهر ۱۸ هزار مورد برخورد انجام و امسال نیز شش هزار و ۵۰۰ مورد صورت گرفته است.

    وی ادامه داد: روزانه بیش از هفت هزار تن نخاله از سطح شهر جمع‎آوری می‌شود که سه هزار تن از آنها در محل گردنه زینل ساماندهی و بقیه توسط مردم در زمین‌های اطراف شهر رها می‌شود.
    امیری با اشاره به فعالیت‌های مدیریت بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت خدمات شهری، اظهار کرد: خوشبختانه در این بخش تحول اساسی ایجاد شده است، البته نگهداری بالغ بر ۳۴ هزار پایه روشنایی در پارک‌ها و میادین و نگهداری بیش از ۵۰۰ آب‎نما و تأسیسات شهر بر عهده این بخش است.
    وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰ هزار مورد چاه جذبی در شهر وجود دارد که هدایت آب‌های سطحی در آنها انجام می‌شود، تصریح کرد: چاه‌های جذبی تزریق آب به منابع آب‌های زیرزمینی را انجام می‌دهد.

    احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهر

    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهر، گفت: تاکنون ۳۰۰ کیلو وات برق از نیروگاه‌های خورشیدی شهرداری تولید شده و در مدار شرکت توزیع برق قرار گرفته است.
    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرداری اصفهان در حوزه مصرف انرژی در سطح استان به جهت کاهش مصرف برق رتبه اول را کسب کرده است و در بین شهرداری‌های کلانشهرها نیز در حوزه بهینه سازی امتیاز خوبی را کسب کرد.
    معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طی یک سال و نیم سال گذشته ۳۲ دستگاه ماشین آلات با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تهیه شده که این خودروها در سال جاری وارد این سازمان خواهد شد.
    وی ادامه داد: بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات انفرادی برای حفظ سلامت آتش نشانان اصفهانی تهیه شده است.
    امیری با اشاره به طرح جامع مدیریت بحران، گفت: این طرح در حال تدوین است و تا دو ماه آینده تحویل شهرداری می‌شود تا در راستای کاهش بحران و مباحث پدافندی مورد استفاده قرار گیرد.
    وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه مجتمع خوار و بارفروشان شهر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: دو مجموعه تالارهای غرفه‌های ویژه در محل سازمان میادین احداث شده و امسال بهره‌برداری می‌شود.
    امیری با اشاره به فعالیت سازمان خدمات موتوری، اظهار کرد: این سازمان با امکانات و تجهیزات عمرانی و خدماتی کار پشتیبانی سازمان‌ها و مناطق را انجام می‌دهد.
    وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان خودرو جدید به ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اضافه شده که پس از نصب تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین در سال جاری نیز تعداد دیگری از خودروهای مورد نیاز این سازمان تهیه خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2073

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.