تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

درمان ریزش مو را در اولویت های زندگیتان قرار دهید

  • کد خبر : 2322
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
درمان ریزش مو را در اولویت های زندگیتان قرار دهید
همه انسان ها در طول عمر به دنبال زیبا شدن و زیبا ماندن هستند و هیچ کسی در دنیا پیدا نمی شود که در صورت دست یابی به اکسیر جوانی آن را ننوشد. زیبایی پوست و مو نیز یکی از مواردی است که اکثرا به آن توجه کرده و به دنبال راه کارهایی برای جلوگیری از ریزش مو و کچل شدن هستند. از این رو توصیه می شود تا با خواندن مقاله نگارش شده از اطلاعات خوبی بهره مند گردید.
  • درمان ریزش مو را در اولویت های زندگیتان قرار دهید

    درمان ریزش مو را در اولویت های زندگیتان قرار دهید | همان طور که می دانید ریزش مو یکی از مشکلاتی است که تعداد بی شماری از خانم ها و آقایان با آن درگیر هستند. به این دلیل که داشتن موی سالم و درخشان یکی از آرزو های دیرینه همه است و معمولا آن ها در جست و جوی راه هایی می باشند که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، سر خود را تقویت نمایند.

    برخی فکر می کنند که با ریختن تنها صد تار مو این عارضه پدید می آید اما بهتر است بدانید که این تعداد کاملا طبیعی است. این در حالی می باشد که اگر فردی به این عارضه دچار شود، خواه ناخواه متوجه کم شدن مو روی سرش خواهد شد. بدین صورت وی به فکر این می افتد که برای جلوگیری از این اتفاق و حتی رفع آن، از راهکار ها و تکنیک های مناسبی استفاده کند. از این رو از شما دعوت می کنیم تا در خواندن این مقاله با ما همراه باشید.

    درمان ریزش مو

    علت اصلی ریزش مو چیست؟

    لازم به ذکر است که ریزش مو می‌تواند به دلایل متفاوتی به وجود آید و به منظور جلوگیری از پدید آمدن این عامل، بایستی علت اصلی آن را شناسایی کرد تا بدین صورت نسبت به درمان این عارضه اقدام شود. از این بهتر است از ابتدا نزد پزشک متخصص بروید و آزمایش های ممکنه را به انجام رسانید تا در صورت وجود مشکل آن را درمان نمایید. در این بخش نیز به بررسی علت اصلی ریزش مو خواهیم پرداخت.

    •  وجود هورمون های نامتعادل

    جالب است بدانید که نبود تعادل بین هورمون‌ها در بدن می‌تواند نشانه بدی باشد و همچنین بسیاری از عارضه های مربوط به پوست و مو را پدید آورد. شاید باورش سخت باشد اما اگر روزی بدون دلیل وزن تان بالا رفت، احتمال دهید که هورمون هایتان به هم ریخته است زیرا نبود تعادل هورمونی بر کل بدن تاثیرات منفی می گذارد. همان طور که گفته شد باید به این مشکل توجه کرده و حتما زیر نظر پزشک دارو ها را مصرف کنید زیرا بایستی درمان ریزش مو در اولویت قرار گرفته شود.

    • بالا بودن استرس

    بدون شک تا به حال به این مشکل برخورده اید که در زمان امتحانات موهایتان کم شده باشد زیرا استرس یکی از مواردیست که ریزش مو را افزایش می‌دهد و حتی مقدار آن را به مراتب بیش از حد معمول بالا می برد. جالب است بدانید که استرس بالا باعث می شود تا هورمون آندروژن که هورمون مردانه است، بالا رفته و موجب ریزش مو گردد. در نتیجه توصیه می شود با کنترل اعصاب و روان، استرس خود را کنترل کنید زیرا بایستی درمان ریزش مو در اولویت های زندگی تان قرار گیرد.

    •  وجود کم خونی و کمبود آهن در بدن

    به دلیل وجود عادت ماهیانه و خون ریزی های آن در حین دوره، یکی از معمول‌ترین دلایل ریزش مو در خانم‌ها کمبود آهن به شمار می رود. لازم به ذکر است که آهن یکی از مواد مورد نیاز بدن است که برای تولید پروتئین و سلول‌های رشد مو لحاظ می شود. از این رو می توان نتیجه گرفت که کم بودن آن باعث شده تا ریزش مو بیشتر گردد.

    • کم کاری یا پر کاری غده تیرویید

    یکی از نکاتی که ممکن است به آن کمتر توجه شود، غده تیرویید است برای پی بردن به کم کاری یا پر کاری آن، بایستی آزمایشاتی زیر نظر پزشک صورت گیرد. این غده با تولید پروتئین به کنترل متابولیسم بدن کمک می‌کند و بر روی روی فولیکل‌های مو تاثیر خواهد گذاشت که در صورت عدم تعادل این غده، مو ریزش پیدا می کند و در نهایت نیز موجب کم خونی می شود که کم بودن خون در بدن باعث شده تا ریزش موی شدید پدید آید.

    •  کم بودن ویتامین B12 در بدن

    اگر فردی به صورت مداوم احساس خستگی و حتی کمی انرژی را دارد، بهتر است بداند که با کم بودن ویتامین B12 در بدن مواجه است. اما همه چیز به این علائم ختم نخواهد شد و موها نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. زیرا این ویتامین، سلامت گلبول ‌های قرمز خون که اکسیژن را به بافت ‌ها می‌رسانند را تحت شعاع قرار می دهد. جالب است بدانید که این ویتامین معمولا توسط پروتئین های حیوانی به بدن جذب می شود و در صورت کمبود آن توصیه می شود مصرف مکمل ها در برنامه غذایی قرار گرفته شود.

    • کاهش وزن سریع

    ممکن است در بین اطرافیان دیده باشید که افراد خیلی چاق معمولا سعی می کنند با گرفتن رژیم های غذایی سخت، وزن خود را کم کنند. از طرفی کاهش وزن سریع می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که یکی از مهم ترین آن ها، ریزش مو می باشد. بدین شکل توصیه می شود تا با گرفتن رژیم غذایی سالم و همیشگی، از لاغری و تناسب اندام بهره مند شوید.

    چگونه ریزش موی خود را کاهش دهید؟

    همان طور که در بخش قبلی دلایل و علل پدید آمدن ریزش مو بیان شد، در این قسمت می‌توانید با رعایت نکاتی از ریزش مو جلوگیری کرده و حتی مشکل خود را رفع نمایید.

    درمان ریزش مو

    • تشخیص علت ریزش مو

    لازم به ذکر است که ریزش مو هیچ گاه به صورت ناگهانی اتفاق نمی افتد و بدون شک رژیم غذایی نا سالم یا بیماری های نهان یا پیدا، موجب شده تا موها کاهش پیدا کند. بدین صورت به شما توصیه می شود تا به یکی از بهترین متخصصان و پزشکان پوست و مو سری زده و علت آن را تشخیص دهید. همچنین با بررسی سبک زندگی نیز قادر خواهید بود تا این علت را شناسایی کنید.

    • تغییر دادن رژیم غذایی

    مو یکی از مهم ترین بخش های بدن انسان است که خانم ها بیشتر به آن توجه می کنند و برای زیبا شدن آن هر کاری که لازم باشد انجام می دهد. از این رو بهتر است مصرف پروتئین را در برنامه غذایی قرار دهند و بدون نظر پزشک هیچ ماده ای را از رژیم غذایی حذف نکنند. همچنین بهتر است بدانید که کربوهیدرات سالم یکی از مواردی است که برای مو مفید می باشد. موها برای رشد کردن به انرژی نیاز دارند که از طریق مصرف کربوهیدرات تامین خواهد شد زیرا با تغییر رژیم غذایی قادر خواهید بود نسبت به درمان ریزش مو اقدام کنید.

    • توجه کردن به نوع و مدل مو

    شاید باورش سخت باشد اما نحوه بستن مو نیز در ریزش مو تاثیرات بدی می گذارد. زمانی که شما نمی گذارید به موهایتان کمی هوا بخورد و به صورت طولانی مدت آن ها را با گیره، بالای سر بسته اید، چه انتظاری دارید که به مو آسیبی نرسد. زیرا هر چه موها بیشتر کشیده شوند ضعیف ‌تر شده و بیشتر می‌ریزند. از این رو توصیه می شود تا از سرم ‌های موی خیلی چرب استفاده نکنید زیرا مو ها را به مقدار زیادی سنگین خواهد کرد. حتی اگر احساس کردید که برای مثال شامپوی نرم کننده که مصرف می کنید، به اصطلاح به موی شما نمی سازد، آن را عوض کنید.

    • مصرف مکمل‌ های ویتامین

    بدون شک هیچ چیز حتی مکمل ها جایگزین یک رژیم غذایی سالم نخواهد بود اما هر کدام از آن ها می توانند به نحوی ویتامین‌های مختلف و مورد نیاز در بدن را جذب کنند. لازم به ذکر است که مکمل‌های غذایی که حاوی ترکیباتی نظیر آهن، ویتامین C، ویتامین B12، ویتامین D3، مس، زینک، سلنیوم و آمینواسیدهای مورد نیاز بدن، می باشند نیز، در گروه انتخاب های عالی شما قرار می گیرند.

    راهکارهای خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

    درست است که همه موارد بالا می تواند برای از بین بردن ریزش مو موثر باشد، اما راهکار های خانگی و استفاده از منابع طبیعی برای تقویت موها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

    درمان ریزش مو

    •  استفاده از شیر نارگیل

    به منظور جلوگیری از ریزش مو به کمک شیر نارگیل می توانید این کار را انجام دهید. از این رو فقط به یک پیمانه شیر نارگیل نیاز دارید که با استفاده از برس رنگ مو می توانید، شیر نارگیل را به ریشه موها و پوست سرتان بمالید و پس از بیست دقیقه سر را شست و شو دهید.

    • استفاده از گیاه آلوئه ورا

    لازم به ذکر است که گیاه آلوئه ورا برای پوست و مو بسیار مفید تلقی می شود و به منظور جلوگیری از ریزش مو می توان ماسک های بسیاری را تهیه کرد و آن ها را از مغازه های گیاهی خریداری کرد. برای بکارگیری آن، تنها کافی است که ژل داخل برگ را جدا کرده و آن را به موها بمالید. جالب است بدانید که این گیاه نقش اساسی در ایجاد تعادل در pH مو و پوست سر ایفا می کند و با نفوذ به پوست سر نیز قادر خواهد بود تا سر را تقویت نماید.

    • استفاده از چای سبز

    برای بهتر انجام شدن این کار تنها کافی است تا دو عدد چای سبز کیسه‌ای را در دو یا سه پیمانه آب داغ قرار دهید و کمی برای اینکه خنک شود، صبر کنید. سپس موی های خود را شسته و سر را با آن مواد ماساسژ دهید. شود. چای سبز نه تنها به تولید و رشد مو کمک کرده بلکه فولیکول‌های مو را تقویت کند. همچنین می توان از آن به عنوان یک نرم کننده قوی گیاهی استفاده کرد.

    حرف آخر

    همه انسان ها در طول عمر به دنبال زیبا شدن و زیبا ماندن هستند و هیچ کسی در دنیا پیدا نمی شود که در صورت دست یابی به اکسیر جوانی آن را ننوشد. زیبایی پوست و مو نیز یکی از مواردی است که اکثرا به آن توجه کرده و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو و کچل شدن هستند. از این رو توصیه می شود تا با خواندن مقاله نگارش شده از اطلاعات خوبی بهره مند گردید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2322

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.