تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3
با حضور معاون وزیر :

درخشش خبرنگار مجله خبری این هفته در جشنواره ملی ابوذر

  • کد خبر : 6802
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
درخشش خبرنگار مجله خبری این هفته در جشنواره ملی ابوذر
خبرنگار مجله خبری این هفته در جشنواره کشوری رسانه ای ابوذر موفق به کسب مقام دوم کشور شد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ دریا قدرتی پور؛ خبرنگار مجله خبری این هفته در ششمین جشنواره رسانه ای کشوری ابوذر که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزارشده بود توانست در بین خبرنگاران استان های کشور در رشته گزارش مقام دوم کشوری را ازآن خود کند.
    این جشنواره با جمع‌آوری آثار برتر در دبیرخانه‌های استانی و معرفی آنها به بخش ملی کار خود را ادامه داد تا در نهایت از بین ۲۰ هزار اثر در حوزه‌های تیتر، عکس، خبر، مصاحبه، یادداشت و مقاله، گزارش، مصاحبه، موشن‌گرافی و فیلم کوتاه ۲۳۰ اثر برتر به بخش ملی راه یافت و برگزیدگان ملی جشنواره از بین این آثار انتخاب شدند.
    مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر کشور توضیح داد: با توجه به درگیری کشور با کرونا تصمیم گرفتیم برای ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر بیشتر از پتانسیل‌های فضای مجازی استفاده کنیم. با این وجود نزدیک ۲۰ هزار اثر از استانهای مختلف کشور دریافت کردیم و شاهد فضای رقابتی خوبی بودیم.
    وی ادامه داد: با وجود اینکه کرونا بر سطح فعالیت بسیاری از مشاغل سایه افکنده و آنها را کم کارتر کرده است اما فعالان رسانه‌ای پرکارتر از قبل به پیش رفته‌اند، اما به هر حال این وضعیت برای فضاب رسانه‌ای کشور هم مشکلات زیادی به وجود آورده است.
    رئیس سازمان بسیج خاطر نشان کرد: این بحران باعث شد تا فعالان رسانه به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشند و به جای دوری از خطر کرونا به وسط میدان بیایند و در زمانی که بیشتر فعالیتهای کشور تعطیل بود آنها اقدام به پوشش اخبار کنند. با وجود این زحمات آنطور که باید فعالان رسانه‌ای دیده نشدند.
    وی ادامه داد: باید اقدامات حمایتی از رسانه بیشتر شود و مشکلات بیمه‌ای آنها حل شود، یارانه‌های که به مطبوعات اختصاص داده می‌شود کافی نیست حتی گاهی کمتر هم می‌شود. نمونه آن تصمیمی بود که دولت برای حذف آگهی‌های دولتی گرفته بود و با واکنش اهالی رسانه منتفی شد.
    در ادامه برنامه محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزرت فرهنگ و ارشاد از جنگ رسانه‌ای غرب همزمان با شیوع کرونا در کشور گفت و توضیح داد: همزمان با شیوع این ویروس در کشور یک جنگ رسانه‌ای هم آغاز شد، هدف این جنگ القای ناامیدی و ترس در جامعه بود و حجم انبوهی از اطلاعات و خبرهای نادرست به کشور وارد شد.
    وی افزود: یکی از اهداف این اقدام تضعیف روحیه مردم بود. دشمنان با القای ناکارآمدی، سوء مدیریت، فساد و تبعیض به جامعه اهداف رسانه‌ای و روانی خود را پیش می‌بردند. هدفشان هم چیزی جز نشان دادن ناکارآمدی در نظام نبود. اما در این میان رسانه‌های داخلی به مقابله پرداختند.
    خدادی خاطرنشان کرد: لازم است با جریان تحریف و جهل مقابله شود و این موضوع نه تنها بر عهده رسانه‌ها بلکه به عهده تمام مردم است. نباید اجازه دهیم این اقدامات منجر به ایجاد احساس نا امنی در جامعه شود، چرا که احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است.
    وی ادامه داد: راه مقابله با این اقدامات عملکرد درست رسانه‌ها است. رسانه ها باید مهارتهای تولید محتوا و اثر بخشی آن را افزایش دهند تا به این واسطه مخاطب را به سمت اطلاعات درست راهنمایی کنند و اطلاعات صحیح را در اختیار آنها بگذارند.
    معاون مطبووعاتی با اشاره به درگیری یکساله کشور با بحران کرونا توضیح داد: در این یکسال درگیری با بحران کرونا اتفاقات زیادی را شاهد بودیم که هر کدام از آنها می تواند موضوع یک بازخانی مفصل باشد. به نظرم رسانه‌ها نباید بی‌تفاوت از کنار این یکسال درگیری با کرونا عبور کنند و تلاش های همه‌جانبه‌نهادهای مختلف کشور برای مبارزه با کرونا را بازخوانی کنند.
    وی افزود: نباید فراموش کنیم که از ابتدای درگیری کشور با کرونا نمی‌توانستیم نیازهای کشور را وارد کنیم، بنابراین خودمان اقدام به تولید آنها کردیم و الان جزء ۱۳ کشور تولید کننده واکسن هستیم.

    سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه این جشنواره به تأثیر فناوری های نوین بر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: در کنار این فناوری‌ها محتوایی که تولید می‌شود هم اهمیت بسیار بالایی دارد و برگزاری چنین جشنواره هایی بر ارتقای سطح کیفی این محتوا‌ها تأثیرگذار است.
    وی افزود: امیدواریم با عبور از شرایط کرونایی حاکم بر کشور شاهد رشد و توسعه برگزاری این جشنواره باشیم.
    در پایان برگزیدگان ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر به این شرح معرفی شدند:

    بخش گزارش

    نفر اول: زهرا پوراسماعیل از ایلام

    نفر دوم: دریا قدرتی‌پور از اصفهان

    نفر سوم: سارا خدادای از سمنان

    بخش مصاحبه

    نفر اول: اشکان جها‌ن‌آرای از مازندران

    نفر دوم: مرضیه شیرخوان از لرستان

    نفرات سوم مشترک: حمیدی از آذربایجان غربی و سیدجواد هاشمی از قم

    بخش یادداشت
    نفر اول: فاطمه کرمانی از تهران

    نفر دوم: صادق شهرکی از سیستان و بلوچستان

    نفرات سوم مشترک: مهناز روزبهانی از همدان و کاظم گلخنی از هرمزگان

    بخش خبر

    نفر اول: مریم محمدی از تهران

    نفر دوم: محمدجواد بحلول‌بندی از استان مرکزی

    نفرات سوم مشترک: سعید شفیعی ثابت از گیلان و محبوبه بخشایش‌نیا

    بخش عکس

    نفر اول: اکبر قاسم‌پور از مازندران

    نفر دوم: سعید قاسمی از آذربایجان شرقی

    نفر سوم: هاشم عرفان‌منش از فارس

    بخش فیلم کوتاه و مستند

    نفر اول: مهران یاراحمدی از لرستان

    نفر دوم: عبدالله نجفی و مهدی فاطمیان از بوشهر

    نفر سوم: ابوالفضل سلیمی از قزوین

    بخش موشن‌گرافی

    نفر اول: محمدحسین اویسی از تهران

    نفر دوم: مهدی علی‌نیا از گیلان

    نفر سوم: خداکرم جمالی از بوشهر

    لازم به ذکر است، محورهای این جشنواره عبارت بودند از: دفاع مقدس و جبهه مقاومت، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، بسیج و حوزه‌های اقدام، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن‌شناسی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، موضوعات آزاد اجتماعی و بیانیه گام دوم، کرونا و کمک مومنانه.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6802

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.