تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی:

دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار نیست جدا از اجتماع باشد

  • کد خبر : 2185
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار نیست جدا از اجتماع باشد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: این دانشگاه قرار نیست جدا از اجتماع باشد.
  • به گزارش اینهفته ؛ احمد رضا پیش بین در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: ماهیت دانشگاه علمی کاربردی با دیگر دانشگاه های کشور متفاوت است، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی با رسالت مهارت محوری در پی تربیت مهارت های کاربردی به دانشجویان است. وی با بیان اینکه کدرشته محل های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز جامعه و به طور خاص نیاز هر استان به صورت متفاوت تعریف می شود، اظهار داشت: در دوره ای توسعه کمی دانشگاه ها در کشور به واسطه شرایط مختلف ایجاد شد و امروز با این شرایط مواجه نیستیم و نمی خواهیم صرفا دانشجو با مدرک خاصی تربیت کنیم، بلکه به دنبال تربیت دانشجوی مهارت آموز هستیم.
    معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی، همچنین از فعالیت ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی در کشور خبر داد و تصریح کرد:بیش از ۵ هزار کد رشته محل متناسب با نیاز هر استان ها طراحی شده است.
    پیش بین افزود: پذیرش دانشجویان در دانشگاه های علمی کاربردی کشور به صورت بومی است و بر اساس نیاز تعریف شده است.
    وی در خصوص جایگاه دانشگاه علمی کاربردی در کشور گفت: دانشگاه علمی کاربردی در میان دانشگاه های کشور بر اساس بعد مهارتی اول است. رشته های دانشگاه فنی حرفه ای عام و رشته های دانشگاه علمی کاربردی خاص است، از این رو از دانشگاه فنی حرفه ای نیز بالاتر هستیم.
    سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علمی کاربردی گفت: مهر ۹۹، تعداد ۳۴۰ هزار ظرفیت پذیرش دانشگاه بود.
    پیش بین با بیان اینکه اعتقاد ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که دانشجو در نیمسال سوم آینده شغلی خود را پیدا کرده باشد، اظهار کرد: دانشجو نباید بعد از فارغ التحصیلی به دنبال شغل باشد، بلکه باید مهارت ها را فراگرفته و خود کارآفرین باشد.
    وی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری، اظهار کرد: در دوره ای توسعه کمی دانشگاه ها در کشور به واسطه شرایط مختلف ایجاد شد و امروز با این شرایط مواجه نیستیم و نمی خواهیم صرفا دانشجو با مدرک خاصی تربیت کنیم، بلکه به دنبال تربیت دانشجوی مهارت آموز هستیم.
    معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در سال های اخیر، آموزش و پرورش به سمت نظام مهارتی در حرکت است و بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانش آموختگان در نظام مهارتی باشند که متاسفانه کمتر از ۵۰ درصد این هدف محقق شده و این درحالی است که امسال سال آخر برنامه ششم توسعه است.
    سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به تاسیس ۸۳۰ کد رشته محل جدید و ۲۷ مرکز جدید در سطح کشور، گفت: در استان اصفهان نیز مرکز آموزش علمی کاربردی مهد قرآن کریم امروز به صورت رسمی افتتاح شد.
    وی از افزایش درصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و تصریح کرد: میزان ارتباط رشته و اشتغال دانش آموخته نسبت به سال گذشته، به دو برابر افزایش یافته است.
    معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد دانش آموختگان در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اشتغال داشته اند، خاطرنشان کرد: این درصد اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه به این معنی است که مهارت های ارائه شده در این دانشگاه توانمندی دانشجو را افزایش داده است.
    پیش بین با تاکید براینکه به دنبال دانشجوی کارآفرین هستیم، تاکید کرد: دنبال تربیت کارمند نیستیم و در نظر داریم دانشجویان ما پس از فراغت از تحصیل خود کارآفرین باشند.
    وی افزود: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به دلیل مزیت جوار صنعت بودن دانشگاه از نظر عملی مهارت ها را آموزش می بینند.
    سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علمی کاربردی از اعطای تسهیلات ویژه به دانشجویان این مرکز خبر داد و گفت: به دانش آموخته ای که بتواند شرکت دانش بنیان ایجاد کند، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می شود.
    پیش بین افزود: در خصوص بازنگری رشته ها تسهیل شده و ۳۱۲ کدرشته در مقطع کاردانی و ۳۰۴ کد رشته در مقطع کارشناسی ایجاد شده است که کمک می کند دانشجو متناسب با علائق خود رشته مورد نظر را انتخاب کند.
    به گفته وی ظرفیت مدرسان خبره مراکز علمی کاربردی کمک بزرگی در تربیت دانشجویان این مرکز است.
    معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: نیازسنجی رشته ها بر عهده مراکز استانی است.
    پیش بین از کاهش سن دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: قبلا سهمیه شاغلین دانشگاه بیشتر بود و اکنون حدود دو سال است که این سهیمه حذف و میانگین سنی دانشجویان ورودی در سال گذشته ۴ سال کاهش پیدا کرده که این نشان دهنده افزایش مهارت ها به نسل جوان است.

    دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار نیست جدا از اجتماع باشد

    دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار نیست جدا از اجتماع باشد

    سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: بر اساس آمار پذیرش سال ۹۸ کمتر از ۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل بوده اند.
    وی در مورد افزایش کیفیت مراکز گفت: در سطح کشور سطح بندی مراکز انجام و مراکزی که در سطح ۴ باشند و نتوانند خود را ارتقا دهند، حذف می شوند.
    پیش بین ادامه داد: امسال سومین دوره سطح بندی مراکز انجام شد و از ۴۰ مرکز سطح ۴ در سال ۹۷ تعداد این مراکز به کمتر از نصف در سال گذشته رسیده است و اکنون ۱۸ مرکز سطح ۴ داریم که امیدواریم به ارتقا برسند.
    وی تصریح کرد: مدارک دانشگاه علمی کاربردی در دیگر کشورها نیز معتبر است و تعدادی مراکز بین المللی داریم. هفته گذشته تفاهم نامه ای با مجموعه دانشگاه های جهان اسلام به امضا رسید که رشته های علمی کاربردی در ۵۴ کشور مورد پذیرش قرار بگیرند.
    سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علمی کاربردی از ارتباط دانشگاه علمی کاربردی با کشور آلمان خبر داد و گفت: ۵۰ بورس در کشور آلمان به دانشگاه علمی کاربردی اختصاص یافته که بیشتر رشته های فنی است.
    پیش بین همچنین از اعطای تسهیلات به دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و افزود: تمام کسانی که در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می کنند، می توانند ۷۰ درصد شهریه را با کارمزد ۴ درصد وام بگیرند.
    وی گفت: به مردم اصفهان این اطمینان را می دهم که دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان از جمله مراکز با کیفیت کشور است که رو به رشد است و محدودیت در ادامه تحصیل برای دانش آموختگان این مراکز وجود ندارد چراکه با بالاترین ضریب اشتغال مواجه هستند.
    گفتنی است: در حاشیه سفر معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی افتتاح مرکز آموزش علمی کاربردی مهد قرآن کریم اصفهان با حضور مسئولان استانی، امضا تفاهم نامه با مجموعه مدیریت شهری و دستگاه های متولی آموزش های مهارتی و نشست با روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان و حضور در اختتامیه نخستین جشنواره تجلیل از آثار رسانه برتر در حوزه گفتمان مهارت آموزی از برنامه های دیگری بود که انجام شد .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2185

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.