تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
12

خوشبختی از نظر نابغه فیزیک

  • کد خبر : 7283
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
خوشبختی از نظر نابغه فیزیک
تاریخ با دانشمندان و پژوهشگران زیادی همراه بوده است، کسانی که نقل قول ها و اختراعات و اکتشافات زیادی داشته اند، اما انیشتین یکی از شاخص ترین کسانی بوده که در علم فیزیک توانسته جهانی نو بسازد. جایگاه این دانشمند بزرگ آن قدر والا است که می توان او را یکی از پیچیده ترین انسان هایی دانست که در این زمینه توانسته نظریات بی شماری ارایه دهد. مسائلی که او را نابغه کرده و هوش سرشار او را به منصه ظهور رسانده است.
  • بیایید نظریه نسبیت را کنار بگذاریم و از این نابغه آلمانی، بعدی دیگر را بیاموزیم.  بعدی که به خوشبختی انسان می پردازد و هیچ ربطی به فیزیک ندارد. داستان از آنجا آغاز می شود که پس از ۹۵ سال، یک فروشنده ناشناس دو دست نوشته از آلبرت انیشتین را به حراج گذاشته است. و شما نمی توانید حدس بزنید چه چیزی بر روی آنها نوشته شده است !

    انیشتین در یک تور سخنرانی در سال ۱۹۲۲ در توکیو حضور داشته، زمانی که یک پیک ژاپنی پیامی را به دست وی در هتل امپریال می رساند،  انیشتین در می یابد که پولی همراه خود ندارد تا به این پیک پاداشی بدهد در عوض او قلم خود را بیرون می آورد و چند نکته در ارتباط با زندگی را برای او یادداشت می کند.

     

    انیشتین دو نکته را برای او یادداشت کرد !

    ۱-“یک زندگی آرام و مقتدرانه، لذت بیشتری را نسبت به پیگیری موفقیت همراه با ناآرامی پایدار به ارمغان می آورد،” او این یادداشت ها را به زبان آلمانی برای این پیک ژاپنی نوشته بود!


    ۲- هر جا که اراده وجود دارد، راهی نیز وجود دارد!

    فروشنده ای که این یادداشت ها را به حراج گذاشته،  و نسبت فامیلی با این پیک داشته می گوید: ” زمانی که انیشتین این یادداشت ها را به پیک ژاپنی می داده به او گفته، اگر خوش شانس باشی این یادداشت ها بسیار با ارزش تر از یک تیپ معمولی برای تو خواهد بود”

    این کلمات انیشتین اساسا همه ی ما را به تمرکز بر روی انجام کار خوب تشویق می کند حتی اگر این کار بسیار سخت باشد، به جای اینکه به تعقیب شهرت، پول، و سایر محصولات دیگر بپردازید، که باعث می شود شما رضایت کمتری را در زندگی خود داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7283

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.