تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
9

خرافات با طعم سـیانور

  • کد خبر : 644
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
خرافات با طعم سـیانور

تنها ۵ نفر از این خودکشی دسته جمعی نجات یافتندکه داستانهای تکان دهنده آنها سراسر آمریکا را لرزاند. در جمهوری گویان* و در سال ۱۹۷۸ جیم جونز، رهبر مردمی کشاورزان و کارگران مزرعه را دعوت کرد که همگی در مزارع کشاورزی خود و به صورت دسته جمعی خودکشی کنند. بیشتر مردم در این خودکشی دسته […]

  • تنها ۵ نفر از این خودکشی دسته جمعی نجات یافتندکه داستانهای تکان دهنده آنها سراسر آمریکا را لرزاند.
    در جمهوری گویان* و در سال ۱۹۷۸ جیم جونز، رهبر مردمی کشاورزان و کارگران مزرعه را دعوت کرد که همگی در مزارع کشاورزی خود و به صورت دسته جمعی خودکشی کنند. بیشتر مردم در این خودکشی دسته جمعی شرکت کردند و کسانی که حاضر نشدند به این کار تن دهند یا با تفنگ هدف قرار گرفته و مجبور شدند. دیگر کسانی که امتناع کردند در کنار آنها شلیک شد تا بترسند و قرص سم را بخورند. در این مراسم اسفبار حدود ۳۱۹ تن از آنان کودک بودند.

    دراز بکشید و جام زهر را سر بکشید

    تنها ۵ نفــر از ایــن خودکشــی دســته جمعــی نجــات  یافتنــد کــه داســتانهای تــکان دهنــده آنهــا از شــکنجه هــای جونــز سراســر آمریــکا را لرزانــد. هیــچ نــوار ویدیویــی دقیقــه ای از ســخنرانی جونــز، پیــش از ایــن خودکشــی دســته ۴۵ در شــهر جونــز پیــدا نشــد.تنها یــک نــوار صوتــی جمعــی یافــت شــد کــه در انتهــای آن جونــز از جمعیــت مــی خواهــد کــه بــه فرزندانشــان نوشــیدنی زهرآلــود بدهنــد. ســپس صــدای نالــه هــا و ضجــه هــای مــادران آنهــا بــه گــوش مــی رســد. پــس از آن نیــز جونــز بــه همــه مــی گویــد کــه بــر روی زمیــن دراز بکشــید و جــام زهــر را بنوشــید.

    به دنبال جذب پیرو

    جیم جونز رهبری مذهبی _ مردمی و کاریزماتیک بود که معبد مردم را با گرایشات مذهبی پایه ۹۱ در ایندیاناپولیس عده زیادی به او توجه کرده و به سراغ او آمدند. ۵گذاری کرد. در سال های ۰ عمده سخنان او علیه تبعیض نژادی بود و از همین جهت بیشتر سیاهپوستان آمریکا به این عقیده جلب شده و از پیروان پروپاقرص و جدی او به حساب می آمدند. جونز از باورهای دینی این طور بهره می برد که باید مردم به یک گرایش مطلق برسند و سعی می کرد در راه ترویج افکار خود از تمام مضامین و باورهای مردمی استفاده کند. ۶۹۱ جونز به همراه گروه خود به کالیفرنیای شمالی حرکت کردند و در ناحیه مایوکیا، ۵ در سال ساکن شدند. جونز بر این اندیشه بود که عقاید خود را گسترش دهد و جماعت بیشتری راب ه طرفداری از خود دعوت کند. پس از چند سال سکونت در آن منطقه در سال ۱۷۹۱ بار دیگر همراهان و پیروان خود که اکنون تعداد آنها بیشتر شده بود را برداشته و به سان فرانسیسکو رفت.

    خرافات با طعم سـیانور

    خرافات با طعم سـیانور

    برنامه ریزی مهاجرت بزرگ

    در سال های ۰۷۹۱ کلیسای جونز با اتهامات زیادی مواجه شد از جمله این که در روش مذهبی خود از رفتارهای غیرانسانی و خارج از قاعده استفاده می کند. جونز کمی زیاده روی کرد و در تعالیم خود از تنبیه بدنی نیز بهره می گرفت. بیشترین اتهاماتی که به او مطرح بود عبارت بودند از آزار و اذیت فیزیکی به پیروان و حداکثر آزار و اذیت یاد شده نسبت به کودکان. جونز مبالغ زیادی را نیز به عنوان کمک و اعانه دریافت می کرد که منشاء بسیاری از این پول ها مشخص نبود و اتهام اختلاس و فساد مالی نیز متوجه او شد. جونز بر این عقیده بود که از سوی مقامات تحت اتهام است چرا که آنها از او می ترسند و از قدرت گرفتن بیشتر از پیش او در هراسند. با بالا گرفتن این اتهامات در سال ۷۷۹۱ جونز طرفداران خود را جمع کرد و به سوی آمریکای جنوبی راه افتاد. جونز خیلی عقیده داشت که در آمریکای شمالی بماند و از پتانسیل مردمی استفاده کرده و قدرت خود را افزایش دهد ولی در جایی که امکان داشت او را تحت تعقیب قرار دهند دیگر امکان ریسک نداشت. همگی راهی آمریکای جنوبی شده و در گویان ساکن شده و منطقه ای مسکونی به همراه مزارع کشاورزی واقع در جنگل های گویان برپا کرده و آن را به افتخار جونز، جونز تاون (شهر جونز) نامیدند.

    مرگ و دیگر هیچ

    تنهــا ۵ نفــر از ایــن خودکشــی دســته جمعــی نجــات یافتنــد که داســتانهای تــکان دهنــده آنها از شــکنجه هــای جونــز سراســر آمریکا را لرزانــد. هیــچ نــوار ویدیویــی در شــهر جونــز پیدا نشــد. تنهــا یــک نــوار صوتــی ۴۵ دقیقــه ای از ســخنرانی جونــز، پیــش از ایــن خودکشــی دســته جمعــی یافــت شــد کــه در انتهــای آن جونــز از جمعیــت مــی خواهــد کــه بــه فرزندانشــان نوشــیدنی زهرآلــود بدهند. ســپس صــدای ناله هــا و ضجــه هــای مــادران آنهــا بــه گــوش مــی رســد. پــس از آن نیــز جونــز بــه همــه مــی گویــد کــه بــر روی زمیــن دراز بکشــید و جــام زهــر را بنوشــید کــه نتیجــه آن پــس از ســاعتی تلــی از جنــازه در شــهر خالــی آدم مــی شــود.

    گویــان بــا نــام رســمی جمهــوری تعاونــی گویــان (operative Republic of Guyana-Co) کشــوری در کنــج شــمال شــرقی آمریــکای جنوبی اســت. پایتخــت آن جــورج تاون و جمعیــت آن در ســال ۲۰۱۲ حــدود ۷۵۸ هــزار نفــر بــوده اســت.

    قتل نماینده کنگره

    یک سال بعد، برخی از کسانی که پیش از این عضو گروه جونز بوده و آن را ترک کرده بودند، به سراغ «لئو رایان» نماینده دموکرات کنگره رفته و از او خواستند عده ای را برای تحقیق درباره نحوه زندگی جونز تاون به این شهر اعزام کند.
    در ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸ رایان عده ای از ناظران و خبرنگاران را برداشته و به این شهر رفت. در روز اول همه چیز به نظر خوب و عادی می رسید اما روز پس از آن و در حالی که رایان و گروه او قصد خروج داشتند، عده ای از افراد گروه مخفیانه به سراغ رایان آمده و از او خواستند تا کمک کند آنها از گویان خارج شوند. وقتی جونز این خبر را شنید برآشفت و یکی از محافظان او با چاقو به رایان حمله کرد. رایان بدون آسیب مخمصه را ترک کرد ولی جونز افراد گروه خود را فرستاد و به رایان و همراهانش کمین زده و همگی آنها را سر به نیست کرد. نماینده کنگره و چهار نفر از همراهان او نیز در حال رسیدن به هواپیما به قتل رسیدند.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=644

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.