تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک:

حیات‌ «سینمای کودک» و «جشنواره فیلم کودک» به یکدیگر مرتبط است

  • کد خبر : 3469
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
حیات‌ «سینمای کودک» و «جشنواره فیلم کودک» به یکدیگر مرتبط است
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برپایی متفاوت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک ونوجوان امسال بستری برای الگوسازی دیگر جشنواره‌هایی داخلی و جهانی است که در طول سال برگزار خواهد شد.
  • به گزارش اینهفته به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان، «فریده روشن» عضو شورای سیاستگذاری جشنواره در ارتباط با تفاوت جشنواره امسال با سال‌های قبل گفت: طبیعتا به‌خاطر شرایط موجود و متأثر از شیوع گسترده ویروس کرونا، این جشنواره هم مانند اکثر رویدادهای بین المللی با دو رویکرد مواجه شد؛ یکی عدم برگزاری و تعویق برپایی آن به سال آینده (مانند جشنواره‌ فیلم کن در خارج از کشور و در داخل جشنواره جهانی فجر) و یا استفاده از ظرفیت‌های اکران در پلتفرم‌های اینترنتی و فضای مجازی.
    او افزود: پس از گفت‌وگوهای مفصلی که در جلسات شورای سیاست‌گذاری جشنواره صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که راه حل دوم را برای برپایی این جشنواره پیش بگیریم ولی از آنجایی که تاکنون هیچ جشنواره بین‌المللی و سینمایی در داخل کشور به این صورت برگزار نشده طبیعتا این پیش‌بینی هم صورت گرفت که با مشکلاتی روبرو خواهیم بود، اما امیدواریم که با تلاش جمعی برای برگزاری موفقیت‌آمیز این جشنواره، باعث شویم تا جشنواره سی و سوم برای سایر جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی که در ادامه سال برگزار خواهد شد، بدل به یک الگو شود.
    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: باید توجه کرد که زیست فرهنگی ما و جهان متاثر از شرایط فعلی بسیار دگرگون شده و نیاز است که با استمرار این رخدادهای بین‌المللی رخوت ایجاد شده در حوزه سینمایی رو جبران کنیم؛ همچنان که در ایران، سینمای کودک و این جشنواره، حیات‌شان به یکدیگر مرتبط است و فعالان این حوزه به تبع، چشم امید به برگزاری این رویداد دارند.
    روشن تصریح کرد: امسال با برگزاری آنلاین جشنواره کودک که مهمترین تفاوت امروز جشنواره با ادوار گذشته است تلاش کردیم که با ظرفیت ایجاد شده در سراسر کشور و حتی جهان، گستره فعالیت این جشنواره را وسیع‌تر کنیم تا همه فعالان و علاقه‌مندان سینمای کودک و نوجوان بتوانند از این گستردگی استفاده کنند.
    او اضافه کرد: در کنار این موضوع، ما به اصفهانی بودن این جشنواره نیز توجه داشتیم و سعی شده تا برنامه‌های جشنواره از اصفهان به صورت زنده در شب‌های جشنواره و در خانه جشنواره اصفهان اجرا شود و انعکاس آن به شکل برخط، آن را با سال‌های دیگر متفاوت کند.
    روشن همچنین گفت: با توجه به اینکه اصفهان در شرف دریافت نشان شهر دوستدار کودک است، علاوه بر جایزه ویژه زاون قوکاسیان که خاص اصفهان است، این پیشنهاد به دبیر جشنواره و همچنین شهردار اصفهان داده شد که فیلم‌های جشنواره از نظر میزان توجه به حقوق کودک و فیلم‌هایی که دوستدار کودک هستند، مورد داوری قرار گیرد و جوایزی از این زاویه به این فیلم‌ها تعلق گیرد.
    او در ارتباط با بسترهای فیلم سازی در اصفهان گفت: باتوجه به افزایش هزینه‌های فیلم سازی در کشور ما اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، پیوست اقتصادی هر اثر سینمایی است.
    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اینکه در کنار حمایت‌های صورت گرفته از تولید یک فیلم توسط دولت و متولیان فرهنگی دولتی و شبه دولتی و شهرداری‌ها ساخت یک اثر هنری توجیه اقتصادی داشته باشد و بتواند در یک چرخه اقتصادی فرهنگی درآمد خودش را به‌دست بیاورد، برای یک فیلم کوتاه و مستند و سینمایی با حضور در جشنواره‌ها، بازاریابی اثر و فروش آنها در سینما و شبکه‌های داخلی و خارجی به دست خواهد آمد.
    روشن افزود: به اعتقاد من بستر چرخه اقتصادی فیلمسازی (از تولید فیلم تا حضور در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی، برخورداری از سالن‌های سینمایی استاندارد و…) برای فیلمسازان اصفهانی وجود دارد، اما بیش از پیش باید روی آن برنامه‌ریزی شود. البته در این دوره از شورا، ما با تاکید بر زیرساخت‌های سینمایی و توسعه صنعت سینما مصوبه‌هایی داشتیم و در بودجه امسال هم یک ردیف بودجه ویژه حمایت از تولیدکنندگان فیلم داشتیم که فراخوان آن هم داده شده و تا ۱۵ آبان‌ماه هم فرصت برای شرکت فیلمسازان در این فراخوان وجود دارد و انشالله با همکاری دیگر ارگان‌های متولی حوزه سینما بتوانیم تسهیل‌گری لازم را برای توسعه این صنعت در اصفهان داشته باشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3469

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.