تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9
بیم لغو آزمون های ارشد فراگیر

حق الناس بزرگ

  • کد خبر : 2546
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
حق الناس بزرگ
لغو آزمون های ارشد فراگیر در حالی قرار است به مرحله اجرا برسد که خیلی ها از این موضوع راضی نیستند.
  • افرادی که هزینه های زیادی برای آموختن دوره های مختلف و آماده شدن برای این آزمون کرده اند و حالا باید دست خالی بروند. این موضوع به گفته کارشناسان می تواند، زنگ خطری برای ارتقا و توسعه آموزشی باشد. اما حالا خیلی ها در بیم و امید اینکه ممکن است آزمون ها برگزار نشود، مخالف این طرح و تصمیم هستند. زهرا. الف، یکی از کسانی است که به امید قبولی در ارشد فراگیر، عطای کنکور را به لقایش بخشیده و اکنون بر سر دو راهی افتاده است: برای چه همچین کاری را انجام دادند؟ کلی برنامه ریزی کرده بودم، کتاب خریدم و خواندم حتی کنکور سراسری هم نرفتم، چرا سرنوشت مردم برایشان اهمیت ندارد ؟ این یک حق الناس بزرگ است. محمد.ف، یکی از کسانی است که برای این آزمون خیلی تلاش کرده و با گردآوری و خرید محتواهای آموزشی و شرکت در کلاس های مختلف سعی در آماده شدن داشته: ما وقت چندانی نداریم که هر بار مثل موش آزمایشگاهی با ما رفتار شود. در این شرایط هزینه های زیادی بر دوش من افتاده و حالا که حرف بر سر این است که این آزمون ها برگزار نشود، تنها کسی که دچار خسارت و ضرر میشود، من هستم.
    رضا . ش هم وضعش به همین شکل است، او نیز به گفته خودش این تصمیم را درست نمی داند. به نظر او برگزار نشدن آزمون ها خیلی ها را دچار مشکل خواهد کرد. او یک کارمند دولتی است و با صرف وقت و هزینه تصمیم گرفته که در این آزمون ها شرکت کند، ولی حالا با نگرشی جدید روبرو شده است.

    صرف وقت و هزینه و افسردگی

    زهرا مرادی یک کارشناس اجتماعی است به نظر او این نوع نگرش که فقط بیایند و بگویند آزمون ها برگزار نمی شود، نگرش درستی نیست به این علت که در پس این
    گفتار خیلی ها سقوط می کنند و به وادی افسردگی می افتند به این خاطر که بسیاری از آنها وقت و زندگی و هزینه صرف کرده اند و اکنون مثل این است که همه چیزشان را از دست داده اند.
    ابراهیم . م جوان ۱۸ ساله ای است که اگر این آزمون ها را ندهد و قبول نشود، باید پیه همه چیز را به دلش بمالد و به سربازی برود . او از این موضوع چندان راضی نیست. به گفته ابراهیم، این آزمون ها این شانس را به ما می دهد که بتوانیم با تلاش و کوشش بر کرسی دانشگاه بنشینیم، ولی با برگزار نشدن آن باید به سربازی بروم و این فرصت از دست من خواهد رفت که به دانشگاه بروم و این واقعا انصاف نیست که من با سعی و تلاش و خواندن شبانه روزی به سراب برسم.

    تصمیم شتابزده

    مریم هم یکی از کسانی است که انتظار داشته در این آزمون شرکت کند، ما که کتابهای فراگیر ارشد رو گرفته ایم و در حال خواندن آن هستیم، حالا تکلیف ما چیست؟ حداقل چندماه پیش می گفتید، ما هم کتاب نمی گرفتیم .یک تصمیم خودخواهانه، شتابزده و بدون برنامه که باعث می شود عده زیادی یک سال از زندگیشان عقب بیافتند. من معلمم کجاوقت دارم برای کنکوربخوانم، به مسئولان آموزش کشور التماس می کنم آزمون فراگیر را برگردانید، با این برنامه ما لطمه بزرگی می بینیم، خواهشا پیگیرباشید.

    دوساله براش برنامه ریختم وکتاب خریدم، خواستم امسال امتحان بدهم. ماجرا از این قرار است که لغو آزمون های ارشد پیام نور بدون هماهنگی؛ زنگ خطر دهشتناكي است که برای آموزش عالی کشور به صدا درآمده است و این موضوع ممکن است شیرازه آموزش عالی کشور را با مشکلات جدی روبرو کند.

    دردی بر دردهای بازنشستگان

    عبداالله هم از جمله بازنشستگانی است که برای این آزمون تلاش ویژه ای کرده است، به نظر او اگر این آزمون برگزار نشود، او نمی داند با هزینه ای که برای تهیه محتوا و
    برنامه های درسی گذاشته چه کند، خودتان در جریان هستید که حقوق ما بازنشستگان چندان زیاد نیست و من با صرف هزینه می خواستم در آزمون های ارشد فراگیر شرکت کنم. متاسفانه این اولین باری نیست که دانشگاه پیام نور به این شکل نسنجیده و شتابزده رفتار می کند.

    به نظر می رسد، خبر لغو این آزمون، موجی از نگرانی را در بین داوطلبان آزمون ارشد فراگیر پیام نور ایجاد کرده است و تعداد زیادی از داوطلبان به امید آزمون فراگیر ارشد در آزمون سراسری شرکت نکرده بودند و یا برخی برای آمادگی آزمون از مدت ها قبل شروع به مطالعه و حتی هزینه کرده بودند. این خبر باعث نگرانی و اضطراب داوطلبان
    آزمون فراگیر ارشد سال ۹۹ پیام نور شده است. این موضوع در رابطه با بسیاری از دانشجویانی که به امید قبولی درآزمون فراگیر پیام نور در کنکور سراسری شرکت نکرده اند، صادق است و به گفته کارشناسان می تواند، تبعات روانی زیادی را برای آنها به دنبال داشته باشد. به گفته دانشجویانی که از کنکور سراسری مانده و نمی توانند در آزمون های سراسری هم شرکت کنند، این حق و حقوقی است که از آنها سلب شده است .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2546

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.