تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
14
احیاء روضه های خانگی بعد از هفتادسال

تشکل فرهنگی تبلیغی ثاقب با هدف احیاء روضه های خانگی از فاطمیه امسال آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 6192
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
تشکل فرهنگی تبلیغی ثاقب با هدف احیاء روضه های خانگی از فاطمیه امسال آغاز به کار کرد
تشکل ثاقب، تشکل فرهنگی تبلیغی ثاقب به منظور احیاء روضه های خانگی بعد از حدود 7 دهه فعالیت خود از دهه فاطمیه امسال آغاز کرده است.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ حجت السلام و المسلمین کشاورز گفت: هدف از این موضوع احیاء روضه های هفتگی، شکل گیری طرح روحانی خانواده، بهره گیری از ظرفیت های مردمی و ایجاد شبکه مبلغین عنوان کرد.
    مدیر تشکل فرهنگی تبلیغی ثاقب در ادامه افزود: این تشکل در راستای یکی از مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر راه های مبارزه با کرونا و ترسیم خطوط برای مسئولان در ادامه بیان داشتند اینها تمام اسباب است و اصل کار برای برطرف شدن این بلا اصل توسل، ذکر، دعا و مناجات است و در حقیقت مطالبه مقام معظم رهبری تقویت روحیه معنوی جامعه بود.
    وی افزود: این تشکل نیز برای تقویت روحیه معنوی جامعه و سوق دادن مردم به فضای دعا و توسل و مناجات شکل گرفته است.
    وی احیای روضه خانگی را از اهداف مهم طرح ثاقب ذکر کرد و گفت: در قدیم روضه‌ های خانگی رونق بسیاری داشت تا جایی که برخی صاحب نظران روضه‌ های خانگی را سرآغاز انقلاب اسلامی می‌دانند، طرح ثاقب نگاه مقطعی و منفعل ندارد و روضه خانگی را دست کم نمی‌گیرد و معتقد هستیم روضه های خانگی انسان ساز و زاینده و باعث رونق بیشتر جلسات بزرگ خواهد شد.
    مهدی کشاورز با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جهت دهی به این ظرفیت ها، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های طلاب در طرح ثاقب به صورت کاملا جهادی است و هیچگونه هزینه‌ای به هیچ عنوان در خصوص این روضه ‌های خانگی دریافت نخواهد شد و روضه ‌ها نیز تا پایان نیافتن شیوع کرونا تنها با حضور اعضای یک خانواده است که به صورت عادی در کنار هم قرار دارند و قرار نیست در ایام شیوع کرونا به صورت دورهمی خانوادگی برگزار شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6192

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.