تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
11

بهترین خودت را زندگی کن

  • کد خبر : 4041
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
بهترین خودت را زندگی کن

بهترین خودت را زندگی کن بهترین خودت را زندگی کن | این چهار کلمه ساده , که توسط اپرا وینفری معروف شد, یک دستورالعمل ساده برای دنبال کردن شادی و موفقیت به دنبال دارد. اگرچه جمله نقل شده معنای ارزشمندی در بردارد و بسیار ساده است اما با این وجو گروهی نمی دانند که چگونه […]

  • بهترین خودت را زندگی کن

    بهترین خودت را زندگی کن | این چهار کلمه ساده , که توسط اپرا وینفری معروف شد, یک دستورالعمل ساده برای دنبال کردن شادی و موفقیت به دنبال دارد. اگرچه جمله نقل شده معنای ارزشمندی در بردارد و بسیار ساده است اما با این وجو گروهی نمی دانند که چگونه این دستورالعمل را در زندگی شان به کار بگیرند. کارهای زیادی هست که می‌توانید انجام دهید تا بهترین زندگی خود را تجربه کنید.

     

    • تمام نیروی خود را به کار بگیرید

    پتانسیل کامل خود را به کار بگیرید. بهترین تلاش خود را بکنید. زمانی که یک کار یا یک پروژه دارید, آن را به بهترین شکل خود انجام دهید، حتی اگر کاری که می‌خواهید انجام دهید باب میل تان نیست، تمام تلاش خود را به کار گیرید، این گونه تلاش کردن باعث می شود که احساس بهتری داشته باشید و حتی ممکن است برای کار خوب تان پاداش مثبتی دریافت کنید. کار بر روی توسعه و پرورش مهارت‌هایی که دارید و یادگیری مهارت‌های جدید باعث می شود شما تا حد زیادی پیشرفت کنید.

    • هدف تان را مشخص کنید

    جایگاه خودتان و البته هدفی که دارید را پیدا کنید. این شاید یکی از سخت‌ترین مراحل زندگی شما باشد. بسیاری از افراد تمام عمر خود را صرف پیدا کردن هدف شان ‌می کنند. چیزی که بسیاری از مردم شاید هرگز در طول عمرشان درک نکنند, اما داشتن هدف مسئله ای است که برای تجربه یک زندگی کامل ضروری می باشد. به استعدادی فکر کنید که با آن به دنیا آمده‌اید, چیزی که از انجام آن لذت می‌برید و احساس می‌کنید با انجام دادن آن سود خواهید کرد. کلید پیدا کردن جایگاه تان در این دنیا باعث می شود نسبت به اینکه مسیر تان شما را به کجا می‌برد آگاه باشید و چیزهای مختلفی را امتحان ‌کنید تا ببنید چه چیزی را حقیقتا دوست دارید، ممکن است چیزی غیر منتظره باشد. راه اصلی برای تشخیص اینکه آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر این است که به میزان رضایت و خشنودی تان از زندگی نظری بیدازید. اگر از کار و محیط پیرامون خود رضایت داشته باشید, این نشانه خوبی است.

     

    بهترین خودت را زندگی کن

     

    • شناخت محدودیت ها

    محدودیت‌های خود را بشناسید. مهم است که پتانسیل کامل خود را شناسایی کرده و محک بزنید، اما شناسایی کردن محدودیت‌ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گاهی اوقات اصرار کردن بر انجام یک کار خاص، درست نیست، چرا که شما می توانید از مهارت‌های تان در به انجام رساندن کاری دیگر استفاده کنید. در مورد آنچه که در آن خوب هستید، فکر کنید و سعی کنید در هنگام تصمیم‌گیری، خواسته‌های خود را برآورده کنید.
    به عنوان مثال، اگر مهارت زیادی در طراحی و سایر کارهای مرتبط با هنر دارید اما اهل فن نیستید، باید سعی کنید انرژی خود را بر روی کارهایی متمرکز کنید که بیشتر با خلاقیت مرتبط باشند تا بتوانید در این زمینه خوش بدرخشید. این کار باعث می شود که بتوانید موفق باشید و البته از نتیجه کار رضایت بیشتری داشته باشید. بنابراین بهتر است ریسک پذیر باشید تا بتوانید به استعدادهای خود پی ببرید و میل به سازگاری بیش از حد با هر کار و محیطی را از خودتان دور کنید. هشیار باشید. یکی از مهم ترین دلایلی که افراد متحمل استرس می شوند مریوط به زمانی است که به انجام کاری غیرمرتبط مشغول می شوند. در این زمان افراد اغلب دچار احساس ترس می شوند که این ترس در نهات منجر به احساس اضطراب و استرس خواهد شد. در لحظه حال زندگی کنید و از هر ثانیه زندگی لذت ببرید. زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که برای پرداختن به مشکلات تان آن را از دست بدهید. هوشیار بودن به این معناست که به بررسی دقیق مواردی بپردازید که در زندگی با آن ها روبرو شده اید. این نوع مراقبه و خودآگاهی به شما امکان می دهد زندگی خود را بهبود بخشیده و از آن لذت بیشتری ببرید و بر روی چیزی و انجام کار سرمایه گذاری کنید که ارزشش را داشته باشد.

    • مدیتیشن کنید

    یک تمرین ذهن آگاهی که می توانید امتحان کنید تا به آرامش بیشتری برسید، انجام مدیتیشن است. به منظور انجام دادن مراقبه نیازی به هیچ گونه آئین رسمی و سازمان یافته ای نخواهید داشت. شما می توانید هر روز کمتر از دو دقیقه را صرف انجام این کار کنید بدین صورت که در سکوت نشسته و به چیزی فکر نکنید. دقت کنید که نیازی به کنترل ذهن تان ندارید. شاید در روزهای اول حواس تان به هر چیزی معطوف شود اما به مرور زمان ذهن شما نظم می گیرد و شاهد نتایج خوبی خواهید بود. سعی کنید بر روی نفس های خود تمرکز کنید تا ذهن خود را از حواس‌پرتی رها کنید. یکی دیگر از تمرینات ذهن آگاهی که می توانید امتحان کنید، یوگا است. انجام یوگا علاوه بر اینکه برای سلامت فیزیکی شما بسیار مفید است به شما کمک می‌کند زمانی به بدن خود فکر کنید, بدن شما چطور کار می‌کند؟ چطور بدن شما به دنیای اطراف تان مرتبط می شود؟ و چگونه ذهن شما به بدن تان مربوط می‌شود. این نوع تفکر، تمرین خوبی در ذهن آگاهی است. این نوع مدیتیشن و خودآگاهی به بهبود زندگی شما کمک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که از آن بیشتر لذت ببرید و از آنچه واقعا ً مهم است استفاده کنید. این نوع تفکر , تمرین خوبی در ذهن آگاهی است.

     

    بهترین خودت را زندگی کن

    • با جهان اطراف خود ارتباط برقرار کنید

    به معنویات بیشتر بپردازید. این لزوما ً به این معنی نیست که شما باید مذهبی باشید، شخص روحانی کسی است که راه خود را می‌پیماید تا حقیقت را بیابد و از احساس آرامشی که در این لحظات احساس می کند لذت می برد. این که به چیزی احساس خوبی داشته باشد و احساس پناهگاهی امن برای خودتان ایجاد کنید و به طور کلی فلسفه ای خاص برای خودتان داشته باشید به شما کمک می کند تا آرامشی متفاوت در قلب تان احساس کنید. آرامشی که در تمامی لحظات سخت احساس می کنید تنها نیستید و کسی در این جهان حواسش به شما هست. معنویت به معنای ارتباط با جهان و اطرافیان شما است. از زندگی خود ممنون باشید و به لطف داشته های تان خدا را شاکر باشید. با دیگران با احترام و مهربانی رفتار کنید و سعی کنید که روابطی که دارید را به همراه زیبایی های دنیای پیرامونش درک کنید.

    • یک مشاور انتخاب کنید

    یک مشاور در زندگی تان داشته باشید، شخصی قابل اعتماد، با تجربه و آگاه. کسی که بتواند به شما کمک کند در مسیر زندگی تان انتخابات درستی داشته باشید و هر کجا از حرکت کردن متوقف شدید با تلنگری از سمتش از خواب غفلت بیدار شوید و در مسیر درست قرار بگیرید. به این منظور می توانید مشاوری را انتخاب کنید و هر از گاهی با مراجعه به وی، او را در جریان زندگی تان قرار دهید. به مرور زمان مطمئن باشید که از این احساس نزدیکی خودتان نیز خوشحال خواهید بود و از تصمیمات منطقی که در این مسیر می گیرد خوشحال خواهید بود. اما اگر از مراجعه به مشاوران نیز سر باز می زنید می تواند از کمک های یک دوست قدیمی بهره ببرید. این مسئله انکار ناپذیر است که گاهی بعضی از ما در زندگی مان با مشکلاتی رو به رو می شویم که تصمیم‌گیری دشوار می شود و نیاز به مشورت با افرادی صاحب نظر خواهیم داشت. صحبت کردن با یک مشاور می‌تواند سطح استرس و اضطراب شما را کاهش دهد و به شما کمک کند تا با اعتماد و البته اطمینان بیشتری تصمیم گیری کنید. یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند تا به خود آگاهی بیشتری دست پیدا کند, تا از این طریق بتوانید حضور بیشتری در لحظه حال داشته باشید و از سیر در گذشته و آینده دور شوید.

    • بر روی نکات مثبت تمرکز کنید

    بر روی نکات مثبت تمرکز کنید. این یکی دیگر از مراحل اساسی است چرا که همه چیز همانطور که شما به آن ها می پردازید برای تان رخ می دهد. حتی در بدترین شرایط می‌تواند یک نگرش مثبت داشته باشید. برای مثال اگر در حین رانندگی با ترافیک رو به رو شدید به این فکر کنید که این اتفاق تحت کنترل شما نیست و می توانید به جای اینکه اعصاب خودتان را خورد کنید به مرور کارهایی بردازید که بایستی آن ها را انجام دهید. مثبت بودن همیشه یک انتخاب است. تفکر مثبت می‌تواند میزان استرس شما را در زندگی تان کاهش دهد. برای مثال به جای فکر کردن به اینکه: ” من هرگز این کار را قبلا ً انجام نداده بودم”, ” فکر کنید این فرصتی است برای یادگیری چیزهای جدید”.

    بهترین خودت را زندگی کن

    تمامی نکاتی که به آن ها اشاره شده می تواند به شما کمک می کند تا در لحظه حال زندگی کنید و از زندگی خود لذت ببرید و در یک کلام بهترین نسخه خودتان باشید. چنانچه از مطالعه این متن لذت بردید می توانید زمان بیشتری را به مطالعه کردن مقالات ما در سایت این هفته اختصاص دهید.۵۱

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4041

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.