تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

برنده شدن در بازار شطرنج بازار امروز

  • کد خبر : 7120
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
برنده شدن در بازار شطرنج بازار امروز
دریا قدرتی پور- در دوران رشد و گذران عمر، هر کارآفرین برای اینکه بتواند برند شود، فرصت ها و تهدیداتی پیش رو دارد که برای حفاظت از منافع و جایگاه برند تنها با ابزاری قدرتمند به نام هنر دیپلماسی می توان چنین چالش ها یا ظرفیت هایی را مدیریت، کنترل و هدایت کرد.
  • هر کارآفرینی در ساختار تشکیلاتی خود به دیپلماسی نگاهی ویژه دارد، زیرا در فراز و فرودهای بازار رقابتی محکوم به حضور و تامین منافع بوده و ملزم به برنامه ریزی و راهبری برون سازمانی خود است. هر آنچه خارج از محیط سازمان برند و در فضای بازار رخ می دهد، مرتبط به حوزه دیپلماسی برند است. هر برند بنا بر جایگاهش در فضای کسب و کار و سهمش از بازار یا برای ورود به بازارهای جدید و حتی برای جذب سرمایه گذارهای جدید و … احتیاج به روابطی دیپلماتیک دارد.
    دیپلماسی برند در شناخت بازارهای هدف و به ویژه برای ورود به بازار و فتح آن نقشی تعیین کننده دارد، پس با گفت و گو و چانه زنی کسب امتیازات تعامل و تفاهم بر سر منافع برند می توان به جهت گیری دیپلماسی با استفاده از تکنیک های دیپلماتیک برند پرداخت.
    دیپلماسی موفق کارآفرین نیازمند شناخت پیرامونی موضوع گفت و گو فنون رایزنی دانش فنی تجربه مهارت اختیارات و ابزارهایی دارد که دیپلماتی مجرب و کاردان و آگاه به امور برند و آشنا به قواعد بازی و روندهای متداول می تواند با نفوذ خلاقانه در پیشبرد آن نقش آفرین باشد و ذهنیت و روند تصمیم گیری طرف مقابل را تاحدودی مهار یا هموار کند تا زمینه های تحول و توسعه برند مهیا شود.
    بنابراین تجهیز عوامل این حوزه به ابزارهای اثربخش ضرورت دارد.از سویی دیگر بی تفاوتی و ضعف دیپلماسی منجر به عقب ماندگی برند از فرایند رشد می شود که استمرار این ضعف زمینه های زوال و انزوای برند را در پیش خواهد داشت. و به مرور ریشه ها و ستون های برند را سست و ناتوان می کند.
    روابط دوجانبه یا چند جانبه برای دستیابی به منافع مشترک برندها و نیز رایزنی های برند با نهادهای حاکمیتی تشکل های صنفی شرکا رقبا یا برندهای محلی ملی منطقه ای و بین المللی و همچنین اتخاذ تصمیم برای انتخاب رویکرد یا راهکار مقابله با چالش های پیش روی برند از جمله دستاوردهای دیپلماسی برند است که اهمیت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در این حوزه را هویدا می کند.
    عقل گرایی و پایبندی مالکارن برند به وعده ها و توافقات و ابتکارات دیپلماتیک برند متضمن پیروزی هنر دیپلماسی برند در شطرنج بازار امروز است .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7120

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.