تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

برای کسی تب کرده ايم که برايمان نمی ميرد

  • کد خبر : 860
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
برای کسی تب کرده ايم که برايمان نمی ميرد

بد نیست بد انید که شما باید برای کسی تب کنید که برایتان بمیرد و قرار نیست بازار بورس چنین نقشی را برای افرادی که سواد آن را ندارند ایفا کند! و این واقعیت فراموش شده این روزهای بازار بورس است. محمد امامی: تب بورس این روزها بالا است و از کنار کارگزاری های بورس […]

  • بد نیست بد انید که شما باید برای کسی تب کنید که برایتان بمیرد و قرار نیست بازار بورس چنین نقشی را برای افرادی که سواد آن را ندارند ایفا کند!
    و این واقعیت فراموش شده این روزهای بازار بورس است.

    محمد امامی: تب بورس این روزها بالا است و از کنار کارگزاری های بورس که بگذرید حجمی از افراد را می بینید که به دنبال ثبت کد بورسی خود هستند. حالا بورس یکه تاز میدان اقتصاد شده است و دماسنج سرمایه خط صعود را نشان می دهد.

    این اتفاق در شرایطی می افتد که شرایط اقتصادی چندان منطقی نیست، به خاطر شرایط پساکرونا ، تورم بالا و خیلی ها بیکار شده اند و حالا با باز شدن درهای بورس به رویشان امیدوارند که بتوانند از قافله عقب نمانند. عرضه اولیه در برخی از سهام ها به گونه ای اغوا کننده رخ نشان داده و برخی از سهام ها نیز به صد در صد سود رسیده .

    این اتفاقات باعث شده که حجم عظیمی از سرمایه هایی که تا پیش از این به سمت طلا و دلار روانه می شد، حالا به سمت بورس هدایت شود. بورس بازانی که بدون اینکه اطلاعات کافی و وافی از بورس داشته باشند، تنها و تنها به فکر منفعت مالی هستند . خیلی از آنها ماشین زیرپایشان را فروخته اند و برخی هم هر چه داشته اند و نداشته اند وارد بورس کرده اند تا در آینده ای که معلوم نیست چه چیزی را برایشان رقم زده به دنبال سود بیشتر بگردند.

    با تمام اینها بورس کماکان سرعت خود را نکاسته و به راه خود ادامه می دهد. د ر این بین ، یک نکته ، کمتر بدان توجه می شود و آن سواد بورسی است. هستند افرادی که سن شان هم اجازه نمی دهد تا آموزش ببینند و سهامدار بورس شوند ، اما فقط  شنیده اند که می توان از طریق بورس به درآمدی هنگفت دست یافت!

    علی یکی از همان ها است . شغل خاصی ندارد و تنها سرمایه اش ماشینی بوده که آن را فروخته و به قول خودش دارو ندارش را در بورس سرمایه گذاری کرده است.

    حدود ۲۰ میلیون تومان : یه بار ۵۰ درصد افزایش سرمایه دادم. اگر سهامم را به قیمت تقاضاس حال حاضر بازار بفروشم سرمایه ام میشه حدود ۴۲ میلیون.

    او از کارگزاری که برای خودش انجام داده راضی است، به قول خودش می تواند کاری کند که سهامش بالا و بالاتر برود و همه انگشت به دهان بمانند.

    در کنار او اما کسانی هم هستند که زیاد با بورس سر و کار ندارند و به عنوان تفریح و افزایش اندکی سرمایه به آن نگاه می کنند، محسن یکی از آنها است او دانشجوی رشته دامپزشکی است و ترجیح می دهد که وقتش را بیشتر برای ادامه تحصیل بگذارد تا بازار بورس:« فعلا به دلیل مشغله زیاد کاری و درسی نمی تونم زیاد تمرکز کنم واسه همین اخیرا عمده سرمایه را رو ی سهام بلند مدت گذاشتم و با هفت هشت میلیون هم کوتاه مدتی کار می کنم».

    در این میان خیلی ها هم هستند که بازار بورس را مثل بازار کیف و کفش می بینند و فکر می کنند به راحتی می توانند صاحب همه چیز شوند؛ آنها به این امید که سود بورس بیشتر از سود بانکی است، تمام امیدشان را از روی ناآگاهی روی برنامه هایی می چینند که ممکن است به ضررشان هم تمام شود.

    تهدیدی که این روزها دامن بسیاری را گرفته این است که قرار است سهام عد الت در بازار بورس ارائه شود و خیلی راحت کسانی که فکر می کنند می توانند درآمد مناسبی را از بورس کسب نمایند بلافاصله اختیار سهام خود را از دولت گرفته و به خود شان در بازار بورس واگذار می کنند ، بد ون آنکه بدانند در بازار سهام قرار است چه نقشی را ایفا کنند ؟!

    به گفته کارشناسان اقتصادی ، بد نیست بدانید که شما باید برای کسی تب کنید که برایتان بمیرد و قرار نیست بازار بورس چنین نقشی را برای افراد ی که سواد آن را ندارند ایفا کند ! و این واقعیت فراموش شده این روزهای بازار بورس است.

    طباطبایی به عنوان یک کارشناس بورسی از تبی صحبت می کند که این روزها درجه بالایی را نشان می دهد و خیلی ها را گرفتار کرده است:« بدون تردید داشتن اطلاعات بورسی و حضور در این بازار با چشم انداز روشن خوب است و بسیار بهتر از پول های در بانک خوابید ه است،اما باید این را مد نظر قرار داد که آموزش مقدم بر ریسک اقتصادی است!

    ریسکی که حالا تازه واردها را نشانه رفته و بازار سرمایه را با مشکلات جدی روبرو کرده است، چرا که هشداری است برای حبابی که معلوم نیست تا کجا دوام بیاورد و ممکن است هر لحظه بترکد.

    تب

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=860

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.