تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
14
جستجوی خوشبختی پشت درهای مجازی

بخت هایی که پشت درهای مجازی بسته می شود

  • کد خبر : 4800
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
بخت هایی که پشت درهای مجازی بسته می شود
رنج قیمت ها از 200 هزار تومان شروع می شود و به رقم های میلیونی هم می رسد. این مظنه ای است که برخی از سایت های همسریابی دارند. پیشنهادهایی که این روزها در اوج کرونا، مشکلات اقتصادی و کاهش ازدواج ها جای پایی برای دلالان انسانی باز کرده است.
  • در این میان حق پورسانت دلال جهت آشنا سازی دو نفر با یکدیگر و معرفی شخص مناسب برای جاری ساختن صیغه عقد موقت نیز محفوظ است. دلالانی که از این طریق پول خوبی به جیب می زنند.

    • همسری مطابق معیار شما

    رنگ مو، قد، سن، وزن، سطح خانوادگی و غیره، مسائلی است که همسری مطابق معیار شما را در جامعه مجازی، ارایه می دهد. فقط کافی است، اطلاعات خود را در سایت های همسریابی وارد کنید و برای چند روز و یا حتی فقط یک ساعت و یا به شکل دائمی صاحب همسر شوید. این در حالی است که بسیاری از این قبیل سایت ها صلاحیتشان توسط هیچ مرجعی تایید نشده، اما با عنوانی نو و دهن پر کن که شائبه ی تایید نهاد های مذهبی را نیز به وجود آورده، فعالیت خود را به شکل رسمی نشان می دهند.

    برای دستیابی به این دلالان که به شیوه فروش کالا و بدون توجه به انسانیت و ویژگی های روحی افراد که می تواند از طریق این روابط بسیار کوتاه مدت دچار آسیب های فراوانی شود، احتیاج به طی کردن مسیر سختی ندارید. با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توان به چندین سایت همسریابی دست پیدا کرد که علی رغم اهمیتی که می توان برای آن متصور شد، درگاه آن ها همچنان باز است.

    از پذیرش دوشیزگان معذوریم، طبق قوانین و شرایط با مجوز رسمی، اینها جملاتی است که در صفحه اول اکثر سایت های همسریابی نوشته شده است تا از این طریق توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. جمله ای است که در بیشتر سایت های همسریابی حرف اول را می زند. سایت هایی که به گفته سازندگانش هم مجوز دارند و هم با درج نام وزارت ارشاد یا مرکز توسعه فناوری اطلاعات رسانه های دیجیتال، می خواهند رسمیتی به وجود شان ببخشند .

    • ازدواج ها بر پایه صفر و یک

    تا چندی پیش تعداد این سایت ها به اندازه انگشتان یک دست بود، اما حالا بی شمار شده اند، سایت هایی که با یک کلیک، می توانی الکترونیکی، ازدواج کنی.

    ازدواج هایی که بر پایه صفر و یک ها جمع زده می شود تا به راحتی بر سر مشتریانشان کلاه بگذارند.

    به گفته کارشناسان بالارفتن سن ازدواج و وجود میلیون‌ها جوان مجرد سبب شده تا بازار این سایت‌ها همیشه داغ باشد. سایتهایی که در کارنامه شان از كلاهبرداری گرفته تا سوءاستفاده از دختران جوان، همه چیز هست.

    دادگاه های خانواده اکنون شاهدان خوبی بر این مدعا هستند که بیشتر این سایت ها با اخاذی و کلاهبرداری فعالیت می کننند و بیشتر کسانی که خام این سایت ها می شوند، بهای گزافی را پرداخت می کنند .

    راهروی دادگاه را که طی کنی، خیلی ها هستند که تا چندی پیش خوشبختی را پشت پیروکسی های این سایت ها محو، اما مجازی می دیدند. م- ش یکی از آنهاست، دختری ۲۹ ساله که سه سال پیش فرم را پر کرد. عکس هایش را بدون هیچ ترسی در سایت گذاشت تا همسر مناسبی که دلخواه او است، عایدش شود، ولی نمی دانست که سرنوشت، با او بازی بدی را شروع کرده است. از همان زمان دوئل ذهنی او با سایتی مجازی که کلاهبرداری، پشت آن پنهان شده بود، آغاز شد. تا او هم به جرگه کسانی بپیوندد که در پلیس فتا، پرونده های بسیاری در این رابطه دارند .

    جالب اینجاست که با اینكه عضویت در برخی از این سایت ها به صورت رایگان است، اما برای آنكه اعضا بتوانند، برای یكدیگر پیام شخصی بفرستند، حداقل باید ۵۰هزارتومان به شماره حسابی كه در سایت قید شده از طریق درگاه الكترونیكی بانك پرداخت كنند. به این ترتیب اعضا می‌توانند از طریق پیامك و پیام‌های شخصی با یكدیگر در ارتباط باشند.

    میثم از جمله کسانی است که به تازگی عضو یکی از این سایت ها شده است به اعتقاد او این سایت ها برخی اوقات وسیله ای برای کلاه برداری و کارهای خلاف شرع می شود .

    او برای این گفته اش دلیل خوبی دارد به نظر او هیچ نظارتی بر واقعی بودن شخصیت هایی که در این سایت ها هست وجود ندارد  بسیاری از سایت های همسریابی کلاهبردار هستند. با ورود به صفحات این سایت ها مشاهده می شود که اعلام شده، ثبت نام به صورت رایگان است، اما پس از ثبت نام به دلایل مختلف از جمله انواع عضویت، مبالغی را از ثبت نام کنندگان می گیرند تا اطلاعات افراد دلخواه ثبت نام کنندگان را در اختیار آنها قرار دهند.

    • هیچ سایت همسریابی مجوز ندارد

    رئیس پلیس فتا اصفهان در این رابطه می گوید: به نظر ما هم اکنون هیچ سایت همسریابی مجوز داری وجود ندارد، چرا که  بسیاری از این اطلاعات که در این سایت ها است، تنها برای قربانی کردن زنان، به مقاصدی از جمله دوست یابی یا مباحث مالی یا هتک حرمت و …است .

    برخی از صاحبان این سایت ها، اما ادعا می کنند که تنها برای امر خیر اقدام به راه اندازی این مکان های مجازی کرده اند.

    • نیت خیر یا شر پنهان

    مدیر یکی از این سایت ها در گفت و گو با خبرنگار ما ادعا می کند که در راه اندازی این سایت نیت خیر داشته و تنها قصدش کمک به جوانانی است که مشکل ازدواج دارند.

    او با وجود اینکه با توهین‌های بسیاری روبرو شده، اما همچنان در ادامه این مسیر مصر است واز برنامه‌هایش برای فراگیری این مسئله طبق اصول و شرع در سایر استان‌ها سخن می‌گوید و مشکل اصلی خود را ناتوانی در پاسخگویی به همه مراجعه‌کنندگان عنوان می‌کند.

    به گفته این مدیر سایت همسریابی، فعالیت این مرکز زیر نظر یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و مشورت با فردی روحانی و یک حقوقدان بوده است.

    زمانی که از او در مورد قیمت‌های مندرج در سایت سوال پرسیده می‌شود،‌ با تاکید خاصی از آن به عنوان مهریه یاد کرده و ادامه می‌دهد: «مرکز ما به خاطر معرفی و ارتباط مراجعه‌کننده مبلغی را دریافت می‌کند که خودمان هم قبول داریم رقم بالایی است و سعی در کاهش آن داریم. اما خانم‌هایی که با ما همکاری می‌کنند مهریه‌های مختلفی را با توجه به ویژگی‌هایی که برخوردار هستند، مد نظر دارند که از یک شاخه گل شروع می شود تا به مبالغ بالا می رسد».

    وی با تاکید بر اینکه‌ این اقدام طبق اصول و شرع اسلام است، در خصوص تعداد مراجعان می‌گوید: «استقبال از این کار بالا بوده و تماس‌هایی که با مرکز گرفته می‌شود، بسیار زیاد است. گاهی اوقات ما را کلافه می‌کنند، اما می‌توان گفت در روز برای ۲۰ مراجعه‌کننده قرار ملاقات صورت می‌گیرد. اکثر ملاقات‌کنندگان در رنج سنی ۲۳ تا ۲۸ سال هستند ».

    حالا دین و شرع و مسائل عرفی و فرهنگی، دستاویز کسانی شده که به ادعای خودشان این سایت ها را تنها به خاطر دلسوزی و کمک به جوانان ایجاد کرده اند.

    اما گاهی، آنچه پشت فضای مجازی در قالب ازدواج ها، پنهان می شود، حوادث تلخی مانند قتل، تجاوز به عنف، کلاهبرداری و طلاق است که نیروی انتظامی و پلیس فتا از آن پرده برمی دارد، به این خاطرکه معمولا کلاهبرداران با مدارک جعلی وارد این سایت ها می شوند و اقدام به فریب دختران و زنان می کنند و به دلیل مجازی بودن این سایت ها در برخی مواقع امکان پیگیری ممکن نیست.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4800

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.