تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

امضاء تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان

  • کد خبر : 4584
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
امضاء تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به منظور توسعه آموزش های مهارتی و ارتقای فرهنگ کارآفرینی تفاهم نامه همکاری امضا نمودند.
  • به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای جلسه ای که به همین منظور تشکیل شد، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان موضوع مهارت آموزی و تربیت نیروی متخصص موردنیاز صنایع، بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در همین راستا تفاهم نامه هایی با دانشگاه های مطرح منعقد شده است.
    مسعود گلشیرازی ضمن تاکید بر ضرورت هدفمند بودن انتخاب رشته دانشگاهی، افزود: دانشگاه های علمی و کاربردی دارای ساختار مناسبی برای عجین نمودن صنعت و دانشگاه می باشند. گلشیرازی تربیت نیروی انسانی ماهر را در شرایط کنونی، ضامن توسعه فعالیت های بنگاه ها در آینده دانست و انعقاد چنین تفاهم نامه هایی را در ارتقای شاخص های این حوزه موثر ارزیابی نمود.
    در ادامه محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان افزایش اشتغال در سطح ملی و استانی را مهم ترین دغدغه اتاق بازرگانی اصفهان دانست و تصریح کرد: یادگیری مهارت در کنار علم، از سنین پایین در دانش آموزان می تواند در مرتفع سازی بحران نیروی انسانی ماهر در صنایع موثر باشد.
    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شورای مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه علمی کاربردی را در احصای نحوه عملیاتی نمودن تعامل هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه حایز اهمیت دانست.
    رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز گفت: بر اساس پیگیریهای صورت گرفته قصد داریم مهارتکده هایی هم عرض دانشکده های تخصصی، همچنین مجتمع های آموزش عالی مهارتی ایجاد نماییم.
    بهزاد رضایی، این امر را زمینه ساز ایجاد مجتمع های آموزش عالی در شهرک های صنعتی دانست و تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن این امر علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها مباحث مدیریتی نیز راحت تر انجام خواهد شد.
    وی ابراز امیدواری نمود با تدوین چشم انداز۵ ساله دانشگاه و پیش بینی نیازهای آمایش استان در حوزه اشتغال و کارآفرینی، بتوان الگویی در سطح کشور ایجاد نمود.
    لازم به ذکر است هدف از امضای این تفاهم نامه ،توسعه آموزش های مهارتی و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی در راستای کشف استعدادهای نهفته علاقمندان به مهارت و آموزش به منظور احراز شغل، حرفه، کسب و کار در مشاغل گوناگون و ارتقاء توانایی برای انجام مهارت های شغلی در راستای رسالت طرفین می باشد.
    فراهم نمودن زمینه های مشترک همکارهای علمی و آموزشی، مهارتی در سطح استانی ، ملی و بین المللی، ارتقاء سطح کمی و کیفی اجرای آموزش های مهارتی با استفاده از پتانسیل ها، امکانات و تجهیزات طرفین در قالب دوره های کوتاه مدت و یا مقطع دار، تلاش برای ترغیب بنگاه های اقتصادی، شرکت های تولیدی و خدماتی موفق در بکارگیری نیروی انسانی بر اساس صلاحیت حرفه ای، امکان استفاده از تجارب بین الملل در حوزه آموزش های مهارتی از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4584

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.