تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
16

اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس

  • کد خبر : 4529
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس
طراحی دکوراسیون داخلی یکی از بخش هایی است که به هر خانه زیبایی خاصی می بخشد و اگر در جایی موجود نباشد، حس بدی مانند بهم ریختگی به اعضای خانواده دست می دهد. البته این امر می تواند برای عروس خانم ها کمی ناامید کننده و خسته کننده به نظر برسد. همه این عوامل باید بر اساس اصول چیدمان خانه در نظر گرفته شود.
  • اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس

    اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس | طراحی دکوراسیون داخلی یکی از بخش هایی است که به هر خانه زیبایی خاصی می بخشد و اگر در جایی موجود نباشد، حس بدی مانند بهم ریختگی به اعضای خانواده دست می دهد. البته این امر می تواند برای عروس خانم ها کمی ناامید کننده و خسته کننده به نظر برسد. همه این عوامل باید بر اساس اصول چیدمان خانه در نظر گرفته شود.

    این احساس مایوس کننده زمانی بوجود می آید که شما به عنوان یک عروس با چند اتاق، سالن و آشپزخانه خالی و یک کامیون پر از اثاثیه نو مواجه می شوید. نکته ای که در این میان مشاهده می شود، ابعاد مکان های خانه است که اگر عروس و داماد برای چیدن وسایل به آن توجه نکنند، جا کم خواهند آورد و دچار سردرگمی خواهند شد.

    اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس

    البته استفاده از تجربیات یک فرد مانند، مادر، مادر شوهر یا حتی یکی از اعضاء با سلیقه توصیه می شود چرا که آن ها به اصطلاح چند پیراهن بیشتر از شما پاره کرده اند و می توانند در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی خانه جدیدتان به شما کمک کنند. در کنار توجه به تقارن و قرار گرفتن لوازم به گونه ای متناسب، دقت به زیبایی و آنچه یک محل را زیبا می کند، الزامی است. این کار می تواند از طریق خرید لوازم تزئیناتی یا در نظر گرفتن اصول و تکنیک هایی برای اعمال این نکات، انجام می شود.

    البته سبک هایی که برای عروس خانم ها ارائه می شود با سایر سبک ها متفاوت است. هر یک بر اساس سلیقه و علاقه مندی نیز قادر هستند تا یکی از انواع مانند کلاسیک، سنتی، مدرن یا ترکیبی را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که خبر نامه این هفته بر آن است تا اطلاعاتی را تحت عنوان اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس در اختیار تان قرار دهد.

    سلیقه های متفاوت عروس خانم ها برای خرید لوازم خانه

    همان طور که می دانید هر فردی با ویژگی های شخصیتی مختلف به دنیا آمده و با شرایط متفاوتی نیز بزرگ شده است. از این رو سلیقه های انسان ها با هم فرق دارد و هیچکس نمی تواند منکر این قضیه شود. شاید باورش سخت باشد و از شنیدن آن متحیر شوید. اما بهتر است بدانید که این تفاوت ها در منازل و محیط های کاری اختصاصی نیز قابل مشاهده است.

    برای مثال دکوراسیون داخلی تازه عروس ها با کسانی که مدت هاست از ازدواجشان می گذرد، متفاوت است. البته سال به سال صنعت مد رو به تغییر، یا بهتر بگوییم رو به بهبود است و بازار از مدل های مختلف لوازم پر شده و هر فردی بر اساس آنچه که خوشش می آید خرید می کند.

    تازه عروس ها نیز با توجه بودجه بندی و برنامه ریزی مالی که دارند می توانند نسبت به خرید جهیزیه اقدام کنند. همان طور که می دانید هیچ خانواده ای نمی تواند وضعیت مالی خود را با توجه به اقتصاد کشور تخمین بزند، چرا که این عامل تعادل ندارد. از این جهت مادر ها و پدر ها سعی می کنند در جهت وجود بودجه، لوازم مورد نیاز دخترشان در جهیزیه را خریداری کنند.

    اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس

    سلیقه هر یک از تازه عروس و داماد ها متفاوت است و پس از آنکه آن ها نسبت به خرید اقدام و همه لوازم را جمع آوری کردند، می توانند در صورت عدم خرید خانه، نسبت به اجاره آن اقدام نمایند. جالب است بدانید که یکی از مهم ترین عوامل در هنگام چیدن هر اتاق، توجه به درک و بازتاب چیدمان در استفاده از فضای موجود می باشد.

    به عنوان مثال شما قصد دارید دو مبل را رو بروی هم قرار دهید اما اگر اشتباه این کار را انجام دهید، نه تنها به زیبایی محل و تقارن آن نخواهید افزود، بلکه از لحاظ بازتاب نور به مشکل خواهید خورد. یا اینکه کاناپه ها را به گونه ای قرار داده اید که جایی برای رفت و آمد به سمت دیگر بخش های خانه نیست یا مثلا در هنگام بلند شدن پایتان به گوشه مبل برخورد می کند یا در هنگام بازگشت لیوان از دستتان می افتد.

    همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، تازه عروس و داماد ها بر اساس سلیقه، یکی از سبک های مدرن، کلاسیک، سنتی یا ترکیبی را انتخاب می کنند و هر یک از بخش های خانه همچون، پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب ها را آنگونه که می خواهند می چینند.

    نحوه چیدمان اتاق پذیرایی در خانه عروس

    در این بخش قصد داریم نکاتی را برای نحوه چیدمان اتاق پذیرایی ارائه دهیم. وقتی نوبت به تزئین و چیدمان خانه ای نو و تر و تمیز می رسد، به دلیل آنکه نمی دانید از کجا شروع کنید، ممکن است دچار رعب و وحشت شوید. اما اگر با روش های جدید آشنا شوید، به هیچ مشکلی برخورد خواهید کرد. البته موارد بسیاری مانند اصول زیبا شناسی، سبک زندگی و وضعیت مالی باید در نظر گرفته شود.

    اما مهم ترین نکته توجه به اصول طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منازل است. به عبارت دیگر، تعیین چیدمان مبلمان، صندلی ها، میزها، کابینت های آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که عروس و داماد باید به آن توجه کنند. از این جهت توصیه می شود به نکات زیر دقت شود.

    • هماهنگ سازی رنگ فرش و مبلمان: شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید اما هماهنگ سازی رنگ فرش و مبلمان در جایگاه ویژه ای از خانه عروس و داماد قرار می گیرد. به عنوان مثال ست کردن رنگ و مدل نیز باید در اولیت قرار گیرد. اگر فردی به مدل اسپرت علاقه دارد، می تواند فرشی خریداری کند که رنگش با مدل اسپرت هماهنگ باشد.
    • جلوه پرده ها در اتاق عروس: اگر تا به حال به خانه یک تازه عروس رفته باشید، بدون شک اولین نقطه ای که توجه شما را به خود جلب می کند، پرده ها و درخشش آن هاست. مدل پرده و طرز قرار دادن آن به زیبایی اتاق می بخشد به علاوه نظافت آن درخشش خاصی را بوجود می آورد. لذا به عروس خانم ها توصیه می شود قبل از اجاره یا خرید خانه، پرده ار خریداری نکنند.
    • توجه به رنگ سقف و نور پردازی: دقت داشته باشید که نورپردازی نقطه ای می تواند توجه مهمان ها را به کارهای هنری، مجسمه ها یا طبقه های کتابخانه جلب کند. چرا که اگر نور و بازتاب آن با رنگ سقف هماهنگ نباشد، اتاق تیره خواهد شد و پس از مدتی چشم های عروس و داماد نیز ضعیف می شود.

    اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس

    نحوه چیدمان آشپزخانه‌ یک تازه عروس

    اگر روز های اول ازدواج تان است بدون شک هفته هایی که مشغول خرید جهزیه و حتی پیدا کردن خانه بوده اید را بیاد می آورید. حتی پس از آن هفته هایی که جهیزیه را چیدید نیز خاطرات خوشی برای تان پدید آورده است. اما در هر صورت اگر بخواهید از بین چیدمان جهیزیه سخت ترین محل را انتخاب کنید، بدون شک آشپزخانه اولین چیزی است که در جلوی چشمان تان ظاهر می شود.

    از آنجایی که هر خانه ممکن است دارای یک آشپزخانه بزرگ یا کوچک باشد، یکی از سخت‌ ترین قسمت‌ های چیدمان منزل عروس آشپزخانه محسوب می شود. چرا که تعداد لوازم وسایلی که قرار است در آن بگذارید، زیاد است. در کنار این موارد نیز چیدمان وسایل تزئیناتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید برای جلوه دادن به آن از تکنیک های خاصی استفاده کرد.

    همان طور که گفته شد ممکن است آپارتمان تان نقلی یا بسیار کوچک باشد و عروس و داماد یا کسانی که برای چیدن جهیزیه به کمک آمده اند با مشکل مواجه شوند. بهترین خلاقیت و طرز فکر برای کنار آمدن با این مشکلات رعایت نظم و چیدن تمام ظروف با نظم درون کابینت ‌ها می باشد به گونه ای که در عین حال هم به زیبایی و هم به نحوه چیدمان توجه شود.

    نحوه چیدن اتاق خواب عروس و داماد

    معمولا افرادی که برای کمک به چیدمان جهیزیه می آید برای طراحی دکوراسیون این بخش از خانه عروس، سلیقه و توجه خاصی را در نظر می گیرند. به عنوان مثال نحوه چیدن لوازم آرایشی در میز آرایش، قرار دادن کتاب ها در قفسه های رنگارنگ یا در نظر گرفتن چراغ ها و لوستر های جذاب در بالای تخت خواب، همه این ها نکاتی است که بسیار در زیبایی این بخش از خانه کمک شایانی می کند.

    لازم به ذکر است که یک اتاق خواب عروس باید دارای فضایی عاشقانه و لطیف باشد چرا که دو زوج جوان قرار است سال ها در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی کنند و شب اول زندگی شان باید همراه با آرامش سپری شود. البته برای اینکه این فضا نورپردازی خوبی داشته باشد، باید از یک برقکار حرفه ای کمک خواسته شود تا وی بر اساس آنچه که در آن تخصص دارد، مکان را نورانی کند.

     

    همان طور که گفته شد اتاق خواب در خانه عروس باید مملو از آرامش و فضایی عاشقانه باشد. متخصصان و مشاوران همواره می گویند که رنگ آبی به دلیل القای حسی آرام بخش بود، فضای روح نواز را برای این دو جوان فراهم می کند و بهتر است از آن در خانه عروس استفاده شود. یکی از نکاتی که باید در نظر گرفته شود نیز انتخاب وسایل و دیوار ها و پرده‌ها به رنگ آبی روشن است. البته گفته شده که بکارگیری رنگ های روشن اعم از صورتی یا آبی روشن نیز می تواند ایده خوبی باشد اما باید رنگ تمامی لوازم بر اساس همدیگر و هماهنگی آن ها با هم خریداری شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4529

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.