تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

اصفهان در دوران زرد کرونا در تنش آبی قرار دارد

  • کد خبر : 1037
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
اصفهان در دوران زرد کرونا در تنش آبی قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان : اصفهان در دوران زرد کرونا در تنش آبی قرار دارد دریا قدرتی پور- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان با توجه به پیک مصرف در تابستان در وضعیت تنش و قرمز کم آبی قرار دارد اظهار داشت: مردم باید توجه […]

  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان : اصفهان در دوران زرد کرونا در تنش آبی قرار دارد
    دریا قدرتی پور- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان با توجه به پیک مصرف در تابستان در وضعیت تنش و قرمز کم آبی قرار دارد اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند که صرفه جویی در شرایطی که اصفهان در دوران زرد کرونا قرار دارد و نیاز به مسائل بهداشتی ضروری است امری مهم شمرده می شود.
    هاشم امینی در یک مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور بیان کرد: در استان اصفهان متوسط آب مصرفی برای هر خانوار در ماه ۱۱ متر مکعب و استاندارد کشوری ۲۰متر مکعب است.
    وی گفت: در دوران کرونا با افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب روبرو هستیم، اما با توجه به فشارهایی که بر شرکت آبفا و مردم وارد بوده است باعث شده که در استان اصفهان ما تنش نداشته باشیم که این موضوع، وابسته به فرهنگ‌سازی و فرهنگ بالای مردم استان اصفهان است.
    امینی با اظهار خشنودی از اینکه ۸۹ درصد مشترکین خانگی استان اصفهان ماهانه زیر ۲۰ متر مکعب آب مصرف کردند، تصریح کرد: براساس سیاست‌های وزارت نیرو، هفته اول تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نام گذاری شده است و صرفه جویی و اهمیت به مشکلات و کمبود آب از جمله مواردی است که آحاد مردم باید رعایت کنند.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: شرکت ابفا علاوه بر رسالت سازمانی خود، در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در قالب مسئولیت های اجتماعی سازمان در۲۲ اسفند ۹۸ خط تولید مایع ضد عفونی کننده ژاول را راه اندازی کرد که شهرداری برای ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از آن استفاده کنند.
    امینی با اعلام اینکه استان اصفهان در ۳۶۵ روز سال آموزش در صرفه جویی در مصرف آب را داشته که این آموزش‌ها اهمیت خوبی در توسعه زیر ساخت‌های خدمات شهری داشته و استان اصفهان را با دیگر استان‌ها متمایز کرده است، گفت: در این رابطه شرکت آب و فاضلاب استان موفقیت های نسبی را کسب کرده است.
    وی از دیگر اقدامات وزارت نیرو را پویش (الف.ب ایران) دانست و گفت: این پویش با هدف افتتاح پروژه در استان های مختلف شکل گرفته است.
    امینی با بیان اینکه توجه به موضوع آب پایدار در روستا از جمله اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب در حال پیگیری است، تصریح کرد: در برنامه امسال در قالب پویش (الف.ب ایران) آب رسانی به شهر دهاقان و گلشن و ۱۳روستا اطراف را خواهیم داشت.

    وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید بیان کرد: زیر ساخت آب و برق زیرساخت‌های اساسی تولید و اشتغال است و در این راستا برنامه‌هایی داریم که در آینده نزدیک اطلاع رسانی می کنیم.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یکی از برنامه هایی که باعث صرفه جویی در مصرف آب شده است را یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و آب و فاضلاب روستایی استان، دانست و گفت: به همین دلیل شرکتی تحت عنوان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان شکل گرفت و ساختار سازمانی آن به کلی تغییر کردبا توجه به اینکه خاطر ساختار دولتی و کمبود اعتبارات و قوانین حاکم بر شرکت آبفار، این شرکت با عقب افتادگی هایی در زمنیه تامین آب شرب روستاها مواجه بود،  یکپارچه سازی این دو شرکت، باعث کاهش هزینه های دولت شده و سطح کیفیت خدمات در روستاها را افزایش داد.

    وی از رویکردهای شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بودجه ۹۹ را روستا شدن این شرکت دانست و گفت : برای اینکه بتوانیم سطح خدماتی روستاها را با برنامه جهادی و منسجم با همان هزینه سابق به شهرهای همجوار نزدیک کنیم این اتفاق افتاد و تصمیم خوبی بود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در اواخر سال ۹۸ ادامه داد: هفت پروژه با اعتبار ۷۸۷میلیارد تومان در اواخر اسفند ماه به بهره برداری رسید که به دلیل جلوگیری از شبوع ویروس کرونا بهره برداری و افتتاح این پروژه‌ها به صورت آنلاین انجام شد. یکی از این پروژه‌ها بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان بود که با اعتبار فاینانس چین فاز اول پروژه به بهره برداری رسید.

    امینی افزود: احداث شبکه فاضلاب محلات پیرامونی شهر اصفهان از جمله برنامه های بود که در محلاتی در خیابان‌های امام خمینی، کاوه، جاده فرودگاه، حصه انجام و شبکه فاضلاب این مناطق به اتمام رسید. همچنین آب رسانی به شهر باغشاد و هشت روستای لنجان از جمله اقدامات شرکت آبفا استان اصفهان بود. همچنین این وعده را به مردم باغ بهادران میدهیم ککه فاضلاب باغ بهادران را به زودی به تصویه خانه بابا شیخ علی متصل کنیم.

    وی افزود: دیگر اقدامات شرکت در سال جدید اصلاح و بازسازی ۲۴۰کیلومتر شبکه آب اصفهان است که در سال ۹۸حدود ۲۳۷ کیلومتر از این شبکه تکمیل شده بود. همچنین با توجه به یکی از مطالبات جدی مردم در محلات قائمیه، بلوار شفق و گلزار افت فشار آب بوده است که مخزن ده هزار متر مکعبی با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان احداث خواهد شد و این افت فشار رفع خواهیم کرد. از دیگر اقدامات جدی شرکت ابفا هوشمندسازی شبکه‌های آب و فاضلاب است که انجام خواهیم داد. حفر و تجهیر چاه‌ها در بخش های روستایی که ۱۷ حلقه چاه در برنامه راهبری سال ۹۹ در نظر داریم. اجرای ۳۱۰ کیلومتر لوله‌ی آیب در شهر ها و روستاهای استان خواهیم داشت.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در بحث آب بدون درآمد و پرت شبکه‌در شهرها را برنامه‌هایی را خواهیم داشت که هم اکنون در حوزه شهری با ۱/۱۶ کمترین استان در کاهش آب بدون درآمد و پرت شبکه هستیم. با توجه به فرسودگی شبکه‌های روستایی، روستاهایی که بالای ۳۵ درصد پرت دارند در برنامه اصلاح شبکه قرار خواهیم داد.

    امینی افزود: در بخش فاضلاب در سال ۹۹، برنامه ریزی شده است ۲۲۰ کیلومتر شبکه‌های شهرها و روستاهای استان را توسعه دهیم، همچنین در راستای استفاده از فناوری های روز دنیا در حوزه فاضلاب، ۳۶۷ کیلومتر شبکه‌های فاضلاب را ویدیو متری خواهیم کرد. تصویه خانه‌های فاضلابی که دچار مشکل شده و بوی این تصوفیه خانه‌ها باعث آزار مردم شده از جمله تصویه خانه شهرستان‌های سمیرم، ورزنه، قهدریجان و شمال و جنوب اصفهان را بازسازی خواهیم کرد.

    وی با اشاره به خدمات ویژه مشترکین گفت: سامانه ۱۵۲۲ برای ارائه خدمات ۲۳ گانه هوشمند کرده تا ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان باشد و مشترکین برای انجام امور خود نیازی به حضور در شرکت ابفا نداشته باشند. حذف قبوض کاغذی یکی از اقدامات بزرگ شرکت ابفا بود و امیدواریم در آینده با توجه به برنامه‌های دولت الکترونیک از ظرفیت‌های مجازی بیشتر استفاده کنیم.

    اصفهان در دوران زرد کرونا در تنش آبی قرار دارد

    اصفهان در دوران زرد کرونا در تنش آبی قرار دارد         اصفهان در دوران زرد کرونا در تنش آبی قرار دارد

    امینی افزود: آبفا استان اصفهان در صنعت پژوهش و تحقیقات جایگاه ویژه دارد و توانسته رتبه اول ارتباط با صنعت را کسب کند. و تا کنون دو هم‌نت در دانشگاه صنعتی با همکاری کانون ملی نخبگان استان برگزار کرده‌ایم. همچنین اولین واحد تله متری فاضلاب در کشور با همکاری دانشگاه صنعتی افتتاح کردیم  که در کیفیت آب استان تاثیر به سزایی داشته است.

    فهیمه امیری، مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم آب و فاضلاب منتفی است، گفت: کیفیت آب شرب اصفهان کاملا مورد تایید است به این خاطر که کلری که در آب وجود دارد این ویروس را از بین می برد.

    وی افزود: در مراحل تصفیه آب شرب کلرسنجی انجام می شود و این ویروس با میزان کمی از کلر کاملا بی اثر شده و از بین می رود.

    امیری ادامه داد: مطابق دستور العمل وزارت بهداشت در تمام استان ها میزان کلر ورودی به آب افزایش یافته و میزان کلر ورودی به آب استان اصفهان به ۸ دهم درصد تنظیم شده است و روزانه ۲ هزار کلرسنجی در سطح استان اصفهان انجام می شود که عدد بسیار بزرگی است.

    مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: کیفیت آب شرب شرکت آب و فاصلاب استان اصفهان توسط ۲۱آزمایشگاه میکروبی، ۴آزمایشگاه شیمیایی و ۲ آزمایشگاه بیولوژیک از لحاظ آلاینده ها به صورت شبانه روزی مورد پایش قرارمی گیرد.

    وی به واحد کنترل کیفی آبفای اصفهان اشاره کرد و تصریح کرد: این مرکز از لحاظ نیروی متخصص در کشور جزء برترین ها است و ۶۰ نیروی متخصص در سطح استان در این بخش فعالیت دارند.

    امیری با بیان اینکه آب شرب دورترین نقاط استان اصفهان نیز مورد سنجش قرار داده می شود، تاکید کرد: یک آزمایشگاه سیار کنترل کیفیت آب را بر عهده دارد. همچنین میزان فلزات معلق در آب شرب اصفهان به صورت روزانه مورد سنجش قرار می گیرد.

    وی در مورد تغییر طعم آب شرب در برخی مناطق اصفهان، اظهار کرد: به لحاظ کمبود آب مجبور شدیم چند چاه را به مدار آب شرب وارد کنیم، به همین دلیل طعم آب اندکی تغییر کرده و مردم تشخیص داده اند، اما این موضوع مبنی بر آلوده بودن آب نیست.

    مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: حتی اگر یک آیتم مورد سنجش آب چاه ها مشکلی داشته باشد، چاه از مدار خارج می شود و اجازه نمی دهیم از آن استفاده شود.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1037

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.