تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2
در نشست نمایندگان بخش خصوصی استان اصفهان با وزیر صمت عنوان شد:

اصفهان در حوزه صنعت و تولید رتبه ممتازی در سطح کشور دارد

  • کد خبر : 5155
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۱۷
اصفهان در حوزه صنعت و تولید رتبه ممتازی در سطح کشور دارد
رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، میزبان علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت بودند. در این نشست که استاندار اصفهان و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، فعالان اقتصادی استان اصفهان به بیان مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید و همچنین واردات و صادرات پرداختند.
  • به گزارش این هفته؛ در این نشست که با رعایت کامل ضوابط و شیوه نامه های محافظتی در برابر شیوع کرونا برپا شد، حاضرین مشکلات خود را مطرح کردند و از وزیر صمت خواستند تا برای حل این معضلات اقدام کند. رزم حسینی نیز این وعده را داد تا برای رفع این موانع اقدام و نتایج را اعلام نماید.
    علیرضا رزم حسینی، با ابراز قدردانی از تلاش اتاق بازرگانی اصفهان، با اذعان به اینکه استان اصفهان در حوزه صنعت و تولید رتبه ممتازی در سطح کشور دارد، بیان کرد: اصفهان نقش خطیری در رشد اقتصاد صنعتی کشور دارد و پیشرفت های خوبی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت در این استان حاصل شده است. از این رو به دلیل این شرایط ویژه همواره مورد توجه مقامات ملی بوده و خواهد بود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت از رتبه بسیار خوب اصفهان در زمینه رفع تعهد ارزی قدردانی کرد و گفت: با توجه به اقداماتی که دولت در ماه های گذشته در زمینه واردات در قبال صادرات داشته است، در ماه های آینده شاهد افزایش میزان صادرات خواهیم بود. وی اظهار کرد: صادرکنندگان به منزله مجاهدین اقتصادی هستند و با وارد کردن ارز به کشور در نهایت منجر به افزایش تولید می شوند از اینرو ، وزارت صمت به دنبال روان سازی مسیر واردات و صادرات است.
    رزم حسینی با بیان این نکته که کشور در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: افزایش نرخ ارز موجب گرانی کالا ها شد، حجم نقدینگی تولید شده در اقتصاد نیز باعث گردیده تا واسطه هایی درمیان تولید کنندگان و صادرکنندگان بوجود بیایند و تورم بیشتری را رقم زده است. با این وجود هدف ما افزایش عرضه کالا در بازار علیرغم تورم و گرانی هاست.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از عرضه بسته تامین مالی در حدود صد میلیارد تومان در بورس با هدف هدایت بخشی از نقدینگی به سمت تولید و همینطور برخی اقدامات وزارت صمت به منظور هموار کردن راه برای فعالان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات خبر داد.
    رزم حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره بحث تفویض اختیار به استان ها گفت: وزارت صمت این سیاست را در دولت دنبال خواهد کرد. علاوه بر این لازم است متولی گری رایزنان بازرگانی به اتاق های بازرگانی محول گردد و با تدوین آیین نامه هایی از طریق برگزاری انتخابات، افراد گزینش شده و در کشورهای هدف به فعالیت بپردازند.
    وی افزود: در ماههای اخیر در حدود ۵۰ درصد صادرات کشور به ۱۵ کشور همسایه بوده است که اتفاق خیلی خوبی است و نشان دهنده ظرفیت خوب این کشورها برای صادرات است.
    وزیر صمت ابراز امیدواری کرد: روال صدور و تمدید کارت های بازرگانی با اقدامات انجام شده مرحله به مرحله آسانتر شود و با استفاده از سامانه تجارت، تحول خوبی در آینده کشور رقم بخورد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5155

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.