تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

استقبال از ایده‌های افراد برای جذب گردشگر

  • کد خبر : 1697
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۰
استقبال از ایده‌های افراد برای جذب گردشگر

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خبر داد : استقبال از ایده‌های افراد برای جذب گردشگر مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ایده‌های افراد برای جذب گردشگر استقبال می‌کنیم، گفت: سال گذشته در این رابطه فعالیت های زیادی اجرا شده است و در سال جاری نیز در محدوده جلفا فعالیت‌هایی در حال انجام […]

  • مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خبر داد :
    استقبال از ایده‌های افراد برای جذب گردشگر
    مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ایده‌های افراد برای جذب گردشگر استقبال می‌کنیم، گفت: سال گذشته در این رابطه فعالیت های زیادی اجرا شده است و در سال جاری نیز در محدوده جلفا فعالیت‌هایی در حال انجام است که یکی از آنها در قالب ساماندهی گذر “هوانس” و “چارسوق” است.
    احمد رضایی در نشست خبری که به صورت لایو اینستاگرام برگزار شد با اشاره به اینکه در برنامه‌های فرهنگی رویکرد مبتنی بر تقسیم فضای فرهنگی در نقاط مختلف منطقه بوده تا تعامل و هم‌زیستی برقرار شود، گفت: یکی از محورهای اصلی برنامه سنجش پذیر شهردار موضوع گردشگری بوده است.
    وی تاکید کرد: باید در زمینه توسعه هتل و مراکز اقامتی و رویدادهای تاریخی، ملی و مذهبی فعالیت‌هایی انجام شود، که در این زمینه تمام سعی ما بر اجرایی شدن این موضوع است.
    مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان همچنین از اصلاح گره ترافیکی مقابل پایانه صفه خبر داد و اظهار داشت:بخشی از این محور با منطقه پنج و بخشی با منطقه شش و سازمان پایانه‌ها است که در بخش مربوط به این منطقه، سال گذشته اصلاح هندسی در ورودی کوی سپاهان انجام شد.
    رضایی ادامه داد: بخشی از مشکلات ترافیکی مقابل پایانه صفه به دلیل پارک‌های حاشیه‌ای و تخلفات رانندگی ایجاد شده که در این باره باید پلیس راهور جهت اعمال قانون فعال‌تر اقدام کند.
    وی با اشاره به پروژه میدان غدیر سپاهان شهر، گفت: این پروژه مشارکتی مدتی به دلیل اعتراض‌ها متوقف مانده بود که با مذاکرات انجام شده عملیات اجرایی آن بار دیگر آغاز خواهد شد و به زودی شاهد این موضوع خواهیم بود.
    مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه سال‌جاری این منطقه گفت: بودجه امسال منطقه پنج ۳۹۳ میلیارد تومان است که از این رقم حدود ۲۱۵ میلیارد تومان خالص عمرانی در قالب ۱۵۰ پروژه است.
    رضایی در ادامه با بیان اینکه منطقه پنج کمترین میزان بافت‌های فرسوده شهر را دارد، تصریح کرد: ۱۸.۵ هکتار از وسعت منطقه پنج بافت فرسوده است که برای بازآفرینی و نوسازی آن تخفیف‌های ویژه هنگام صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته شده است.
    وی با بیان اینکه شهرداری و سازمان راه و شهرسازی از سال‌ها قبل برای رسیدگی به وضع بافت‌های فرسوده برنامه ریزی کرده‌اند، اظهار کرد: مداخله مستقیم شهرداری جهت نوسازی بافت فرسوده نیاز به دریافت مصوبات مربوطه دارد از این رو بسته تشویقی مناسبی در نظر گرفته شده تا برای ساکنان این بافت‌ها جهت انجام نوسازی انگیزه لازم ایجاد شود.
    مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به گران بودن قیمت زمین در بعضی نقاط منطقه، تاکید کرد: قیمت زمین توسط شهرداری مشخص نمی‌شود بلکه شرایط اقتصادی کشور و بازار مسکن در این باره تأثیرگذار است.
    وی با بیان اینکه در منطقه پنج حدود ۱۵۲ هزار نفر در ۱۲ محله زندگی می‌کنند، گفت: رویکرد مردم این منطقه با توجه به تراکم، کالبد شهر و اقلیت‌های مذهبی ساکن در منطقه متفاوت است.

    کلیسای وانک اصفهان

    کلیسای وانک اصفهان

    رضایی به اجرای طرح پیرایش شهری در این منطقه، نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح بر اساس سیاست‌های کلان شهری در دستور کار مناطق قرار گرفته تا یکی از محورهای اصلی منطقه را در قالب طرح پیرایش شهری قرار دهند.
    وی گفت: از نقاط دیگری که در این منطقه مورد توجه بوده، حاشیه زاینده‌رود است که به عنوان بخشی از محور گردشگری اصفهان و پهنه صفه به عنوان جاذب‌ترین نقطه شهر است، البته به دلیل شرایط کرونایی حضور مردم در پهنای صفه کاهش یافته و پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود.
    رضایی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری این منطقه، اظهار کرد: فرش قرمز برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه پهن است، البته در دو سال گذشته پروژه‌های سرمایه گذاری خوبی در منطقه اجرا شده که در آینده نتایج آن را شهروندان احساس خواهند کرد.
    وی ادامه داد: مسیر ۵۰۰ متری خیابان حکیم نظامی حدفاصل پل فلزی تا چهارراه حکیم نظامی هم برای اجرای طرح پیرایش شهری در منطقه پنج انتخاب و به صورت پایلوت بخشی از آن پایان سال گذشته اجرا و ادامه آن سال جاری در قالب ساماندهی جداره و کف این خیابان انجام می‌شود.
    رضایی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده اخیر در این منطقه با سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی سپاهان شهر به عنوان خیابان نظام یک‌طرفه استفاده می‌شد و بسیار خطر آفرین بود، مذاکراتی با سپاه صاحب‌الزمان (عج) انجام و با موافقت فرمانده سپاه مجوزهای لازم دریافت شده است.
    وی خاطرنشان کرد: امتداد خیابان نظام به اتوبان دستجری و ورودی اول سپاهان شهر منتهی می‌شود که در کاهش ترافیک تأثیر گذار است.

    مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای تفاهم با سپاه برای تأمین پساب تصفیه شده جهت آبیاری اراضی کوه صفه بود، گفت: در حال حاضر پساب پس از تصفیه اولیه توسط جهاد خانه‌سازی استان اصفهان و سپاه به تصفیه‌خانه ثانویه هدایت و تصفیه نهایی می‌شود که در طرح توسعه برای انعقاد و لخته‌سازی در تصفیه آب، درصدد احداث مخازنی هستیم که اقدامات مربوط به انتخاب پیمانکار آن انجام شده است.
    وی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه جدید مقرر شد انتقال پساب از طریق توسعه خط به سمت صفه با عبور از اراضی سپاه ادامه یابد، اظهار کرد: با انجام این اقدام در بخش‌هایی از اراضی سپاه فضای سبز طبق تفاهم‌نامه با استفاده از انشعاب آب‌رسانی خواهد شد.

    رضایی با اشاره به وجود مراکز صنعتی در منطقه، گفت: مرکز صنعتی عمده‌ای در این منطقه وجود ندارد و اکثر آنها کاربری‌هایی است که به واسطه حضور مردم قرار گرفته است، البته تعدادی از کارخانجات با مصوبات از مراجع ذیربط جا به جا شده و به مراکز فرهنگی تبدیل شده است.
    وی با اشاره به ایجاد انگیزه برای حضور گردشگران در شرایط به وجود آمده بر اثر کرونا، تاکید کرد: پس از رفع محدودیت‌‎ها بهبود بخشی به فضای شهری باید انجام شود تا گردشگران از کالبد، سیما و منظر لذت ببرند.
    وی با اشاره به پروژه‌های این منطقه، تصریح کرد: در سال جاری پارکینگ توحید و شریعتی به مرحله اجرا می‌رسد همچنین زمین مجموعه فرهنگی حسین آباد نیز تملک و طراحی پروژه انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.
    رضایی تصفیه خانه سپاهان شهر و انتقال خط پساب آن را از دیگر پروژه‌های منطقه پنج برشمرد و گفت: مجموعه فرهنگی گردشگری گل نرگس با عنوان «تالار موسیقی» در دستور کار قرار دارد و به زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

    استقبال از ایده‌های افراد برای جذب گردشگر

    استقبال از ایده‌های افراد برای جذب گردشگر

    مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارک ۲۲ هکتاری گل نرگس به عنوان یک پروژه بزرگ در توافق با ارتش اجرا می‌شود، اظهار کرد: خطوط انتقال آب در خیابان حکیم نظامی تا پهنه صفه نیز در دستور کار قرار دارد.
    مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: ادامه خیابان توحید یکی از محورهای شمالی _جنوبی به موازات بلوار شهدای صفه و خیابان هزار جریب است که با توجه به عرض خیابان شهدای صفه به خاطر ایمنی و شیب‌ها، نیاز به فضایی بود تا بار ترافیکی شهر جا به جا شود.
    وی با اشاره به فعالیت‌های منطقه پنج در حوزه فرهنگی و ورزشی، گفت: در شرایط فعلی که تمام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی با محدودیت مواجه شده، با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اقدامات فرهنگی را در این مسیر پیش بردیم به طوری که در محلات مختلف منطقه اجرای سرود و در اعیاد و مناسبت‌ها نورافشانی و نورپردازی انجام شده است.
    مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه گل نرگس، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج و کمیسیون عالی شهرسازی و معماری این پروژه در یک پهنه ۶۸ هکتاری در زمین‌های توپخانه ۴۴ و ۵۵ ارتش است که پارک ۲۲ هکتاری در آن قرار گرفته؛ این پروژه در قالب معابر، فضای سبز و خدمات محله‌ای است و ۴۵۰۰ واحد مسکونی تعریف شده برای آن دارای مصوبه بوده و در قالب تعاونی‌های مختلف در حال احداث است.
    وی ادامه داد: تأمین خدمات ناحیه‌ای و محله‌ای برای ۴۵۰۰ واحد مسکونی پروژه گل نرگس در حال انجام است.

    رضایی سرانه فضای سبز این منطقه را حدود ۳۱ متر مربع عنوان کرد و گفت: ۱۲ درصد فضای سبز منطقه غیر در اختیار و مابقی در اختیار شهرداری است.
    وی با بیان اینکه سرانه ورزشی منطقه پنج حدود یک متر است، تصریح کرد: در منطقه پنج حدود ۱۲ مرکز ورزشی روباز یا سرپوشیده وجود دارد که برای توسعه آن باید تمام دستگاه‌های متولی همکاری کنند.

    دریا قدرتی پور

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1697

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.