تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
5

ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان در طرح رسانه شهروند

  • کد خبر : 4231
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان در طرح رسانه شهروند
طرح رسانه شهروند با هدف ارتقای سواد رسانه ای شهروندان در طول پاییز 99 توسط فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اجرا می شود.
  • مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا تمام دانش‌آموزان یعنی تمام کودکان و نوجوانان آنلاین شده‌اند و خانواده‌ها نیز به دلیل افزایش خریدهای اینترنتی بیشتر از گذشته از فضای مجازی استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه رسالت اصلی و ذاتی فرهنگسرای تخصصی رسانه ارتقای سواد رسانه‌ای است، بیش از گذشته در این زمینه فعالیت می‌کنیم و اجرای طرح رسانه شهروند را از ابتدای پاییز در دستور کار داریم.
    فاطمه شفیعی با اشاره به تولید محتوا برای تبلیغات شهری در قالب پیام‌های کوتاه و گویا درباره سواد رسانه‌ای اظهار کرد: این پیام‌ها با همکاری پلیس فتا و گروه کاشناسی اتاق فکر فرهنگسرای رسانه که همه از کارشناسان سواد رسانه‌ای هستند تولید می‌شود و با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای و سواد استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در تابلوهای تبلیغات شهری به نمایش درمی‌آید.
    وی ادامه داد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید و با اجرای طرح رسانه شهروند این فرصت‌ها و تهدیدها را به خانواده‌ها یادآوری می‌کنیم. این تولیدات در قالب پوستر، طرح‌های گرافیکی، تایپوگرافی، موشن‌گرافی و کلیپ کوتاه در صفحات اصفهان فرهنگ (isfahanfahang) و صفحه فرهنگسرای تخصصی رسانه (isfahan_media) نیز به نمایش درمی‌آید. همچنین از ظرفیت خبرگزاری‌ها برای انتشار این مطالب استفاده می‌کنیم.
    شفیعی گفت: هم‌اکنون کودکان و نوجوانان آنلاین شده و اینترنت و رسانه‌های آنلاین در دسترس آنها قرار گرفته و این موضوع می‌طلبد که والدین و آموزش و پرورش بیشتر مراقب آن ها باشند تا به واسطه آموزش آنلاین درگیر مشکلات دیگر نشوند.
    به گفته وی، اجرای طرح رسانه شهروند از ابتدای پاییز امسال آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

    فرهنگسرای

    فرهنگسرای

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4231

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.