تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

احیای تئاتر کمدی اصفهان با جشنواره “خندستان”

  • کد خبر : 9207
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
احیای تئاتر کمدی اصفهان با جشنواره “خندستان”
تالار هنر(دفتر تخصصی تئاتر) وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با همکاری حوزه هنری استان اصفهان با هدف بهره گیری از آثار مکتوب نمایشی و پژوهشی در حوزه کمدی و انواع آن و ضرورت تولید هر چه بیشتر در این گونه تئاتری به برگزاری جشنواره "خندستان" اقدام کرده است.
  • دبیر جشنواره نمایشنامه نویسی خندستان، احیای تئاتر کمدی اصفهان و تثبیت در سطح ملی را مهم ترین هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

    سعید امامی، اصفهان را خواستگاه کمدی در کشور نامید و گفت: با توجه به شرایط کرونایی و اینکه پیش بینی می شد تا پایان سال، شرایط اجرای جشنواره به صورت حضوری فراهم نشود، تصمیم گرفتیم امسال جشنواره نمایشنامه نویسی کمدی “خندستان” را برگزار کنیم.

    وی ادامه داد: جشنواره خندستان پیشتر در چهار دوره برگزار شده که در دو دوره آن، مسابقه نمایشنامه نویسی نیز وجود داشته که به این واسطه در فراخوان جشنواره از عنوان سومین جایزه نمایشنامه نویسی استفاده شده است.

    وی مهم ترین پیامد جشنواره خندستان را تثبیت تئاتر کمدی در اصفهان عنوان کرد و گفت: کمدی را می توان خلاق ترین صنعت اصفهان معرفی کرد که توانایی تولید ثروت برای شهر را دارد.

    به گزارش مجله خبری این هفته؛ مدیر تالارهنر اصفهان با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در کنار کمدی تصریح کرد: بخش جنبی جشنواره به مقوله پژوهش اختصاص دارد که در دو قسمت برگزار می شود که یک بخش آن به مقاله، جستار و تجربه نگاری با موضوع کمدی اختصاص داشته و بخش دیگر آن به مطالعه درباره زنده یاد مهدی ممیزان از بزرگ ترین کمدی نویسان استان و کشور به عنوان یک چهره شاخص تئاتر کمدی مربوط می شود.

    امامی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا ۱۵ مهرماه مهلت ارسال آثار دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www. Khandestan-isf.ir مراجعه کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=9207

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.