تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5

احتمال قطعی برق اصفهان در صورت رعایت نکردن مدیریت مصرف

  • کد خبر : 7719
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
احتمال قطعی برق اصفهان در صورت رعایت نکردن مدیریت مصرف
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق اصفهان گفت :با توجه به بارش کم باران و بالا رفتن دما میزان مصرف برق در ساعات پیک افزایش می یابد وقطعی برق حتمی است اما در صورتی که مدیریت مصرف برق از طریق مشترکین برق انجام شود احتمال خاموشی ها به حداقل و حتی به صفر می رسد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ مرسل صالحی در ادامه افزود :ما هم اکنون یک رشد ۱۷ درصدی مصرف داریم به این معنا که نسبت به مدت مشابه سال جاری رشد مصرف داشته ایم واگر مردم همکاری نکنند بحث قطعی را خواهیم داشت ومدیریت آن دشوار است.
    وی با اشاره به افزایش دمای هوا، اظهار کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما، به طور متوسط ۵ درصد مصرف برق به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی افزایش می یابد.
    مرسل صالحی در ادامه گفت بیشترین مصرف در بخش خانگی ۳۵ درصد را به خود اختصاص می دهد که نشان دهنده این موضوع است که هنوز فرهنگ مدیریت مصرف در این بخش به خوبی نهادینه نشده است.
    وی تصریح کرد :در ساعات پیک که امسال یک ساعت بر آن افزوده شده است یعنی از ساعت ۱۲-۱۷ مصرف کنندگان باید سعی کنند از لوازم پر مصرف در این ساعات استفاده نکنند به عبارتی فرهنگ سازی و آموزش روش های صحیح برای فرهنگ پذیری مصرف برق از الزامات اصلاح الگوی مصرف می باشد.
    مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق اصفهان به نقش تبلیغات در مدیریت مصرف اشاره کرد و گفت :در سال گذشته با تبلیغات تلویزیونی و برنامه های متعدد فرهنگی از طریق آموزش دانش آموزان که قبلا در مدارس به آنها آموزش داده می شد تصویر عرش پل ها ،تابلوهای شهری ،برنامه های رادیو و صدا وسیما ،مطبوعات این فرایند را به پیش بردیم .
    وی تاکید کرد :در سال گذشته سهم اصفهان برای مدیریت مصرف۱۱۵ مگاوات بود و در سال جاری ۳ مگاوات افزایش یافته و به تعهد مصرفی ۱۱۸ مگاواتی رسیده است به طوری که در بخش صنعت ۷۰ مگاوات ،در کشاورزی ۲۵ مگاوات ،تجاری ۳ مگاوات ،در اداری و سی ان جی ۱۰ مگاوات ودر مولدهای ۱۰ مگاوات در ساعات پیک کاهش مصرف داشته باشیم .
    صالحی عنوان کرد :تکلیف دیگر نیز به ما داده شده است که شامل IOT internet of thing (اینترنت اشیا) برق اصفهان باید ۵ مگاوات در این حوزه کم کند که می طلبد بر روی سیستم های سرمایشی ادارات ،تاسیساتی نصب کنیم که از راه دور قابل کنترل باشید و پس از ۴۵ دقیقه به کارگیری سیستم های سرمایشی یک ربع خاموش شود و در ادامه پاداش به آنها اختصاص می یابد.
    وی به برق امید اشاره کرد و ابراز داشت :طرح برق امید در سال گذشته ویژه مشترکین خانگی برگزار شد و طی آن هزینه برق مشترکینی که در ماههای گرم سال ۱۰۰ کیلووات ساعت و در ماههای غیر گرم ۸۰ کیلووات ساعت مصرف کنند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7719

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.