تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

اجرای فاز دوم طرح «نویسندگی به قلم کتابداران»

  • کد خبر : 6336
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
اجرای فاز دوم طرح «نویسندگی به قلم کتابداران»
فاز دوم طرح «نویسندگی به قلم کتابداران» با هدف تشویق کتابداران به نوشتن و شکستن حصار ترس از نوشتن برگزار می شود.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این خبر گفت: اطلاعات در حقيقت داده‌هاي خلاصه شده ای هستند كه گروه ‌بندي، ذخيره، پالايش، سازماندهي و تحليل شده‌ تا بتوانند زمينه را روشن سازند.
    طیبه فاطمی افزود: اطلاعات به منظور ایجاد درک روابط بین داده ها و خلق معنا به ایجاد زمینه نیازمند است، بنابراین اطلاعات زمینه خود را خلق می کند و به کمک این زمینه می توان تا حدودی آینده را پیش بینی کرد.
    وی تصریح کرد: وقتی روابط الگویی میان داده ها و اطلاعات ایجاد شود الگوها توانایی نمایش دانش را دارند، بدین ترتیب وقتی که شخصی توانایی تشخیص و درک الگوها و دلالت های ضمنی آن را داشته باشد اطلاعات به دانش مبدل می شود.
    فاطمی با اشاره به اینکه زماني كه افراد دانش خود را به اشتراك مي‌گذارند، دانش هر يك افزايش مي‌يابد و از تركيب دانش يك فرد با افراد ديگر، دانش جديد حاصل مي‌شود، گفت: در چرخه دانش، داده ها به اطلاعات تبدیل می شوند. اطلاعات، دست چین و تقویت شده و تبدیل به دانش می شود. این دانش سپس به کار گرفته می شود و نتایج آن مستند می شود.
    رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه «نویسندگی به قلم کتابداران»، گفت: اهالی قلم اهل مطالعه است و نویسندگی پیش درآمدی برای مطالعه گسترده است. مدیریت دانش زمانی به منصه ظهور می رسد که محفوظات ذهنی به دانش عینی تبدیل شود.
    وی با اشاره به اینکه دانش در یکی از محمل های اطلاعاتی اعم از کتاب، مقاله و سخنرانی در اختیار مخاطب قرار می گیرد، تصریح کرد: برنامه «نویسندگی به قلم کتابداران» درصدد است تا شهامت مکتوب نگاری را افزایش دهد چراکه در فرهنگ مکتوب مستندات و انتقال تجارب برای نسل های آتی فراهم می شود.
    وی با اشاره به تغییر محمل های اطلاعاتی از الواح گلین تا فضای مجازی در ادوار تاریخ گفت: برنامه «نویسندگی به قلم کتابداران» در پی جایگزینی فرهنگ شفاهی به فرهنگ مکتوب است تا تجارب بشری به صورت مکتوب و مدون به نسل های بعدی منتقل گردد.
    فاطمی گریزی به تبعات روان شناختی نوشتن هم داشت و گفت: یکی از روشهای درمانی روانی، نوشتن خاطرات و اندوه های گذشته و از بین بردن آن است.
    وی افزود: تمام کتابخانه های وابسته به شهرداری در فاز دوم طرح «نویسندگی به قلم کتابداران» شرکت می کنند. در فاز اول این طرح یازده نفر به مرحله نهایی رسیدند که درنهایت سه نفر برگزیده شدند و در آیینی از آنها تجلیل شد.
    وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این برنامه تشویق کتابداران به نوشتن و شکستن حصار ترس از نوشتن است، خاطرنشان کرد: در این برنامه کتابداران دل نوشته و خاطرات و تجارب خود را از سال های خدمت در کتابخانه ها ارائه می دهند و پس از ارسال آثار به دبیرخانه و داوری به بهترین آثار جوایزی اهدا می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6336

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.