تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

اجرای سیستم تله متری درتاسیسات آب روستاهای منطقه بن رود اصفهان

  • کد خبر : 4036
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۴۶
اجرای سیستم تله متری درتاسیسات آب روستاهای منطقه بن رود اصفهان
مدیر آبفا منطقه بن رود گفت: برای اولین بار در استان اصفهان از سیستم تله متری در تاسیسات آبرسانی 17 روستای منطقه بن رود استفاده می شود.
  • به گزارش اینهفته ؛ احسان شفیعی با بیان اینکه ۱۷ روستای منطقه بن رود که پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی از ابتدای سال جاری، تحت پوشش شرکت آبفا قرار گرفت، اظهار داشت: هم اکنون۷ باب مخزن و ۲ باب ایستگاه پمپاژ مجتمع های روستایی (قورتان) شامل ۱۲ روستا و مجتمع روستایی (فارفان) با ۵ روستا از سیستم تله متری در توزیع عادلانه آب بهره مند هستند.
    وی جمعیت روستایی منطقه بن رود (ورزنه) را ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۵۷ فقره انشعاب آب به مشترکین در روستا ها واگذار شده است این در حالیست که روستاهای این منطقه تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند.
    مدیرآبفا منطقه بن رود افزود: این منطقه دارای ۴۸ کیلومتر خط انتقال آب و ۱۵۵کیلومتر شبکه توزیع است که در سال جاری به دلیل فرسودگی قسمت هایی از شبکه توزیع بیش از یک کیلومتر از شبکه فرسوده آب در روستا ها اصلاح گردیده است.
    شفیعی هدر رفت آب در روستاها را ۲۰ درصد دانست و تصریح کرد: درصدد هستیم با اصلاح شبکه فرسوده توزیع آب واصلاح انشعابات فرسوده ونیز تعویض کنتورهای خراب هدر رفت آب را تا پایان سال به ۱۵ درصد کاهش دهیم.
    وی خاطرنشان ساخت: با هدف کاهش هدر رفت آب در محل ورودی آب هر روستا، فلومتر مغناطیسی نصب شده است، با این کار میزان ورودی و خروجی آب به روستاها به طور دقیق محاسبه می گردد و در نتیجه می توان هدر رفت دقیق آب را محاسبه نمود و از عوامل ایجاد آن جلوگیری کرد.

    اجرای سیستم تله متری درتاسیسات آب روستاهای منطقه بن رود اصفهان

    اجرای سیستم تله متری درتاسیسات آب روستاهای منطقه بن رود اصفهان

    مدیر آبفا بن رود با اشاره به اجرای پروژه GIS در روستاها عنوان کرد: با اجرای این پروژه موقعیت مکانی و اطلاعات توصیفی ۱۵۰ والو، ۳۰۰ منهول فاضلاب و نیز خطوط انتقال و شبکه توزیع آب به دست آمده است که براساس این اطلاعات دقیق خدمات رسانی به مردم در روستاها بهتر و گسترده تر در بازه زمانی کوتاه تر انجام می گیرد.
    وی به مزیت های اجرای سیستم تله متری و GIS در روستاها پرداخت و گفت: با اجرای این پروژه ها مدیریت دقیق تری بر توزیع آب بین مشترکین می شود و آب با فشار یکسان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که این امر نقش بسزایی در کاهش وقوع حوادث دارد، همچنین زمان رسیدگی به حوادث در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4036

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.