تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

اجرای بیش از ۹۰ عنوان برنامه مجازی در روز نکوداشت اصفهان

  • کد خبر : 4546
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
اجرای بیش از ۹۰ عنوان برنامه مجازی در روز نکوداشت اصفهان
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و دبیر اجرایی نکوداشت روز اصفهان گفت: با توجه به محدودیت های ویژه برای مقابله با بیماری کرونا، معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، بیش از 90 عنوان برنامه ویژه نکوداشت روز اصفهان برنامه ریزی کرده که به صورت مجازی با استفاده از تمام ظرفیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی همزمان با روز حماسه و ایثار مردم اصفهان آغاز می شود.
  • به گزارش اینهفته؛ مرتضی رشیدی با اشاره به برنامه های نکوداشت روز اصفهان اظهار کرد: برنامه های روز نکوداشت اصفهان از ۲۵ آبان، همزمان با روز حماسه و ایثار مردم اصفهان آغاز و تا روز یکم آذر، روز نکوداشت اصفهان ادامه خواهد داشت.
    وی با بیان اینکه مردم شریف اصفهان بیش از ۳۷۰ شهید گلگون کفن را در یک روز تشییع کردند، یادآور شد: مدیریت شهری به خصوص در حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری تلاش کرده اند به شکلی مجدانه و مفصل به بحث شهدای عزیز عملیات محرم پرداخته شود.
    وی ادامه داد: اجرای برنامه و فضاسازی شهرداری منطقه ۷ در پل ۲۵ آبان، ویژه برنامه “شاهد و ناظر” در مجمتع اداری امیرکبیر اصفهان با فضاسازی خاص و متفاوت با بهره گیری از وصایای شهدای عملیات محرم و تصاویر آن ها از جمله برنامه های ویژه روز ۲۵ آبان است که تلاش شده با اجرای این برنامه ها ادای دینی به شهدای گرانقدری شود که جانشان را در راه حفظ ارزش ها فدا کردند.
    به گفته رشیدی، بخش دیگری از فعالیت میدانی به فضاسازی شهری با استفاده از ظرفیت های مختلف رسانه های شهرداری در سطح شهر، گالری شهری شهروندی و بخش های مختلف اطلاع رسانی انجام می شود و سه پل عبوری بر روی رودخانه زاینده رود به فضاسازی به برنامه های روز نکوداشت اصفهان اختصاص پیدا خواهد کرد.
    دبیر اجرایی نکوداشت روز اصفهان ادامه داد: رونمایی از محصولات فرهنگی، هنری و اجتماعی در حوزه های مختلف شهری که به تازگی تولید شده را به مدت چهار شب در موزه هنرهای معاصر اصفهان خواهیم داشت که این محصولات پیشکش مردم شریف اصفهان خواهد شد.
    وی با اشاره به برنامه های نکوداشت روز اصفهان در حوزه گردشگری یادآور شد: شاخص ترین برنامه در این بخش به رونمایی از نقشه گردشگری بازار اصفهان اختصاص دارد که اولین نقشه گردشگری بازار در کشور محسوب می شود، همچنین تولیداتی در زمینه گردشگری به ۱۲ زبان دنیا رونمایی خواهد شد.
    رشیدی با اشاره به رونمایی از بیش از ۴۰ عنوان کتاب در موضوعات شهروندی، بیان داشت: در حوزه اجتماعی و تحت عنوان سلامت فیروزه، کالاهای فرهنگی اجتماعی که به دغدغه های اجتماعی شهروندان می پردازد، تهیه شده که شامل بیش از ۵۰ عنوان تولیدات اعم از کتاب، بروشور و محصولات صوتی و تصویری می باشد.
    معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: در بخش مشارکت اجتماعی، طرح آمایش محلات آماده شده که خط مشی و مسیر را پیش روی فعالان اجتماعی در محلات شهر اصفهان قرار می دهد که این طرح به دبیرخانه مجمع کلان شهرهای کشور نیز ارسال و با پذیرش در مجمع کلان شهرهای کشور مقرر شده به عنوان یک طرح کلان در کلان شهرهای کشور به اجرا گذاشته شود.
    وی با اشاره به تولید و رونمایی از سامانه شبکه سازی محلات شهر اصفهان گفت: این برنامه ذیل کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر به ثمر رسیده و راه اندازی شبکه سازی شهر اصفهان می تواند بستر ساز اتفاقات بزرگ در حوزه فرهنگ و اجتماعی مناطق و محلات باشد.
    رشیدی با اشاره به اقدامات انجام شده روز بزرگداشت اصفهان در حوزه فرهنگی و هنری بیان داشت: در بخش سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی، محصولاتی در قالب های مختلف انتشار و رونمایی می شود که از آن جمله می توان به رونمایی کتاب استاد نوربختیار و آلبوم موسیقی استاد شاهزیدی اشاره کرد.
    دبیر اجرایی نکوداشت روز اصفهان با اعلام این خبر که در حوزه سلامت آیین اهدای یادمان تلاشگران عرصه سلامت برنامه ریزی که این یادمان تقدیم وزیر بهداشت می شود، تصریح کرد: بسته های بهداشتی و سلامت توسط مدیریت شهری تهیه شده که در ایستگاه های ورزش صبحگاهی در صورت دائر بودن در اختیار شهروندان قرار می گیرد، همچنین در این هفته تجلیل و تقدیر از فعلان و پیشکسوتان ورزش شهروندی و همگانی نیز انجام خواهد شد که تمام این برنامه ها به صورت ویدئو مجازی و با حضور حداقلی مسئولان و با رعایت پروتکل های بهداشتی از طریق فضای مجازی به اطلاع شهروندان می رسد.
    رشیدی خاطرنشان کرد: ادارات فرهنگی اجتماعی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری نیز متناسب با مناطق و محلات و مرتبط با حوزه کاری برنامه هایی را آماده کرده اند که قالب این برنامه ها در فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
    گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جدول برنامه ها می توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4546

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.