تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2
شهردار اصفهان در ملاقات با وزیر امور خارجه افغانستان:

آمادگی شهرداری های ایران برای همکاری با کابل

  • کد خبر : 2849
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
آمادگی شهرداری های ایران برای همکاری با کابل
شهردار اصفهان در ملاقات با وزیر امور خارجه افغانستان گفت: اصفهان دارای توان فنی و تجربی برای همکاری با افغانستان در حوزه ترافیک و خدمات شهری است.
  • به گزارش اینهفته به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی که برای حضور در نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، به عنوان رویداد مشترک کشور ایران و افغانستان، به افغانستان سفر کرده است، در دیدار با وزیر امور خارجه این کشور، با اشاره به اینکه امروز در ایران تقریبا سه میلیون نفر از برادران و خواهران افغانستانی حضور دارند که حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنها در اصفهان زندگی می کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه بنده به نمایندگی از شهرداری های کشور و به نمایندگی از وزارت کشور در این جلسه حضور دارم، خوشحالم اعلام کنم که در همه شهرهای ایران شهرداری ها حقوق شهرنشینان را در کنار شهروندان رعایت می کنند و همه امکانات در اختیار شهرنشینان افغانستانی قرار دارد.
    شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز وضعیت شهرداری ها در ایران خوب پیش رفته است و حضور در اولین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین آلات وابسته در افغانستان نشان داد شهرداری ها در حوزه طراحی شهری، فضای سبز، آی تی، پسماند به صورت BOT می توانند با افغانستان همکاری داشته باشند.
    نوروزی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و سابقه تاریخی شهرداری ها، امکان پیوند خواهرخواندگی بین شهرها همچنان وجود دارد و ما تمایل داریم شهرها و نیز انجمن های علمی و تخصصی خواهرخوانده شوند.

    *برخورداری شهرداری ها از امکانات لازم برای نظم بخشی در سطح شهر

    وی افزود: امیدوارم در این سفر با کمک سفیر ایران در افغانستان، بتوانیم تفاهم نامه هایی در حوزه های علمی، شهری، شهر هوشمند، مباحث فرهنگی و امور آموزشی داشته باشیم.
    وی با اشاره به لزوم تبادلات آموزشی در حوزه مدیریت شهری با افغانستان اظهار کرد: در حوزه آموزش اگر ساختار درست شکل بگیرد رفتارها نیز درست شده و نظم برقرار می شود.
    شهردار اصفهان تصریح کرد: این امکان در ایران وجود دارد و در شهرداری ها پیشرفت های بسیار خوبی حاکم است به طوریکه در حال حاضر برخی شهرداری ها از پسماند برق تولید می کنند و دیگر از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی کنند.
    وی افزود: در استقرار نظم و امنیت شهرداری ها از امکانات زیادی برخورداراند و یکی از موارد مورد نیاز افغانستان استفاده از این سیستم هاست و در امور ترافیکی این توان را داریم که با انعقاد قراردادهایی شرکت هایی را مستقر و کار را آغاز کنیم.

    آمادگی شهرداری های ایران برای همکاری با کابل

    آمادگی شهرداری های ایران برای همکاری با کابل

    نوروزی همچنین پیرامون دیگر برنامه های این سفر اظهار کرد: در این سفر ملاقاتی را با سفیر ایران در کابل داشتیم و گفت و گوهای بسیار خوبی در سفارتخانه ایران در این شهر با حضور مسئولان ایرانی صورت گرفت. در این نشست بر لزوم همکاری های مشترک و امکاناتی که از شهرداری های کشور در زمینه های مختلف مانند پسماند، خدمات شهری و … می توانیم به کابل داشته باشیم تأکید شد.
    همچنین در این دیدار، وزیر خارجه افغانستان خاطراتی از پل خواجو و سی و سه پل بیان کرد و تاکید داشت که اصفهان شهر زندگی من است.
    گفتنی است، نخستین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین‌آلات وابسته افغانستان با حضور شهردار اصفهان، معاون بین‌الملل شهردار تهران و هیئت همراه در کابل برگزار شد.
    در افتتاحیه این نمایشگاه، نمایندگان مجلس، معاون وزیر نیرو، معاون وزیر راه و شهرسازی و برخی مسئولان وزارت کشور حضور داشتند.
    این نمایشگاه با همکاری وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، از یکم تا سوم ماه مهر در کابل دایر شده است.
    همچنین شهردار اصفهان و معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در حاشیه این نمایشگاه، در سمینار تخصصی تجارب مدیریت شهری با حضور مدیران ارشد شهری ایران و افغانستان، به سخنرانی، انتقال تجربه و ارایه دیدگاه می پردازند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2849

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.