تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خبر داد

آغاز مطالعات طراحی تونل کلوسه در شهرستان فریدونشهر

  • کد خبر : 5931
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
آغاز مطالعات طراحی تونل کلوسه  در شهرستان فریدونشهر
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از آغاز مطالعات طراحی تونل کلوسه از توابع پشتکوه شهرستان فریدونشهر خبر داد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری با اعلام این خبر اظهار کرد: حذف گردنه خطرناک و برف گیر گردنه کلوسه و تسهیل در عبور ومرور اهالی منطقه به ویژه در فصل زمستان از اهداف اصلی اجرای این طرح است.
    وی طول این تونل را بالغ بر ۷۵۰ متر برآورد کرد و گفت: با انتخاب پیمانکار عملیات مطالعات طراحی این پروژه آغاز شده و نتایج آن تا ۵ ماه آینده تحویل خواهد شد.
    مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: یکی از مناطقی که در استان اصفهان هنوز از نعمت راه آسفالته محروم است منطقه پشتکوه فریدونشهر (پشندگان به سمت کلوسه و دورک ) است.
    وی با بیان اینکه منطقه پشتکوه فریدونشهر یکی از نقاط برفگیر و صعب العبور استان اصفهان در فصل زمستان می باشد، اضافه کرد: گردنه کلوسه با ترانشه های دو طرفه یکی از مرتفع ترین نقاط کشور محسوب می شود که با بارش برف و کولاک قبل از عملیات برفروبی توسط راهداران تردد برای مردم و دستگاه های امدادی بسیار سخت و در برخی اوقات غیرممکن می شود.
    خضری با اشاره به مشکلات مردم روستاهای واقع در این منطقه در فصل زمستان خاطرنشان کرد: با احداث این تونل مشکلات مردم ساکن در این منطقه رفع شده و سرعت خدمت رسانی به مردم نیز به طرز چشم گیری افزایش خواهد یافت.
    مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: همچنین با تکمیل ادامه مسیر به روستای دورک و از آنجا به منطقه خویه و صالح کوتاه استان چهارمحال و بختیاری می توان از این جاده بعنوان یک راه پدافند غیرعامل جهت مواقع بحرانی و اضطراری استفاده کرد.
    وی ابراز امیدواری کرد پس از تکمیل مطالعات و طراحی، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه تخصیص یابد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5931

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.