تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان:

آرامستان های شهر اصفهان همچنان بسته است

  • کد خبر : 5243
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۴۷
آرامستان های شهر اصفهان همچنان بسته است
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آرامستان های شهر اصفهان همچنان بسته است، گفت: بازگشایی آرامستان های شهر اصفهان تنها با رعایت همه موارد بهداشتی از سوی مراجعان امکان پذیر خواهد بود.
  • به گزارش این هفته به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احمدرضا مرادی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور موجب شد تا خانواده های متعددی با مرگ ناگهانی عزیزانشان مواجه و داغدار شوند و در غم عزیز از دست رفته شان، به سوگ بنشینند اما به دلیل شرایط موجود، محدودیت های زیادی در فرآیند تشییع، تغسیل، تدفین و مراسم های سوم، هفتم، چهلم به وجود آمده است.
    وی ادامه داد: در همین راستا سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان برای برون رفت از شوک از دست دادن فرد متوفی و تجربه سوگ ابراز نشده برای داغدیدگان، برگزاری مراسم سوگواری به صورت محدود و با رعایت همه اصول بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی برای حل فرایند سوگ را مورد توجه قرار داده بود.
    مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: متاسفانه به علت عدم توجه و عدم رعایت موارد بهداشتی توسط تعداد معدودی از افراد و به خطر افتادن سلامت شهروندان، بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا، آرامستان باغ رضوان و آرامستان های محلی تعطیل شد و پذیرش زائران برای زیارت اهل قبور و برگزاری مراسم امکان پذیر نیست و فقط خدمات مربوط به خاکسپاری با حضور حداقلی افراد انجام می شود.
    وی بیان کرد: هرچند که این تعطیلی نیز با واکنش های متفاوتی مواجه و بسیاری از خانواده ها علیرغم غم و اندوه فراوان و دوری از عزیزان از دست رفته خود همکاری لازم را با آرامستان ها انجام و از مراجعه به آرامستان ها خودداری کردند ولی تعداد کمی از افراد با پارک خودروهای خود در حاشیه خیابان و ورودی های آرامستان با پای پیاده به زیارت اهل قبور رفتند.
    مرادی افزود: قطعا این موضوع مخاطرات زیادی را برای آرامستان ها و برای خود آنها به دنبال خواهد داشت که با این حال از همه شهروندان درخواست می شود، زیارت اهل قبور را به زمان دیگری موکول و از مراجعه به آرامستان ها خودداری و با مشارکت و همکاری با خادمان خود، نقش مثبت و انسان دوستانه ای در پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس منحوس داشته باشند.
    وی تصریح کرد: در صورت عادی شدن شرایط، بازگشایی آرامستان به اطلاع مردم می رسد.
    مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان افزود: از خانواده های داغدار و مصیبت دیده نیز تقاضا داریم با رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و با کمترین نفرات و بسیار محدود برای انجام آئین خاکسپاری به آرامستان باغ رضوان مراجعه و از هرگونه تجمع و ازدحام خودداری و پس از انجام مناسک خاکسپاری سریعا محل را ترک کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5243

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.