تاریخ : یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 24 March , 2024
5
مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

آئین‌ سوگواره یاس نبوی در اصفهان مجازی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 5853
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۹:۰۷
آئین‌ سوگواره یاس نبوی در اصفهان مجازی برگزار می‌شود
به گزارش مجله خبری این هفته؛ مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: شیوع کرونا امکان برگزاری برنامه‌های شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را محدود کرده و بخش زیادی از این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.
  • به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ایمان خواجه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: فاطمیه روزهای حزن اهل بیت در مصیبت مادر رسالت و همسر ولایت حضرت زهرای مرضیه (س) است، روزهای غمباری که شیعیان جهان به یاد برترین بانوی زنان عالم به سوگ می‌نشینند، در مظلومیت او ندبه می کنند و از پایداری او درس استقامت و مبارزه با ظلم فرا می‌گیرند.
    وی افزود: باید توجه داشت که شهادت حضرت زهرا (س) تنها واقعه‌ای تاریخی نیست‌، بلکه آموزه‌ای متعالی در باب ولایتمداری و دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) و امام زمانمان و ولی امر مسلمین است.
    مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه برگزاری “سوگواره یاس نبوی” در امامزادگان استان اصفهان از جمله طرح‌های در دستور کار اوقاف و امور خیریه برای این ایام است، ادامه داد: البته باید توجه داشت که شیوع بیماری کرونا برگزاری این مراسم در امامزاده‌های استان را با محدودیت هایی روبرو کرده است.
    خواجه تصریح کرد: در حال حاضر تنها در شهرستان‌های با وضعیت آبی برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.
    وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری آئین سوگواره یاس نبوی در برخی از امامزادگان استان اصفهان به صورت مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم‌ها از صفحات مجازی امامزادگان پخش می‌شود.
    مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به برگزاری آئین عزاداری با همکاری هیئت فدائیان حسین (ع) و شبکه افق را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اوقاف اصفهان برای برگزاری آئین عزاداری حضرت زهرا (س) اعلام کرد و ادامه داد: این مراسم همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها سردار سلیمانی و یار و همراهش ابومهدی المهندس و همچنین یادبود شهید فخری زاده در امامزاده شاه میرحمزه برگزار می‌شود.
    وی با بیان اینکه این مراسم از پنجشنبه ۲۵ دی ماه به مدت ۱۰ شب برگزار و از شبکه افق پخش می‌شود، ادامه داد: این مراسم به مدت یک ساعت پس از نماز مغرب و عشا و با حضور سخنرانان و مداحان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
    خواجه اضافه کرد: سخنرانان این مراسم حجت الاسلام دکتر محسنی، حجت الاسلام دکتر عالی و مداحان این مراسم سید رضا نریمانی، محمد یزدخواستی و جواد حیدر است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5853

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.